Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bakrute visker - temperatur

Startet av erlend_oyen, lørdag 20. februar 2021, klokken 13:29

« forrige - neste »

erlend_oyen

Hei

Noen som har gjort seg noen erfaringer over hva temperatur grensen er for at bakrute viskeren skal kunne brukes/fungere, hvor mange + grader må til?

oivindg

Sitat fra: erlend_oyen på lørdag 20. februar 2021, klokken 13:29
Hei

Noen som har gjort seg noen erfaringer over hva temperatur grensen er for at bakrute viskeren skal kunne brukes/fungere, hvor mange + grader må til?
Er det noe spesielt med bakruteviskeren? Jeg er vant til at viskeren fungerer i alle temperaturer så lenge den ikke er frosset fast.
2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

erlend_oyen

#2
Ok, ja jeg mente også det og tok bilen med til nærmeste forhandler, de sa det var for kaldt.
Nå er det + grader her og den funker fortsatt ikke

Det er automatik som forhindrer at den aktiveres automatisk når man rygger når det er kaldt, det står i manualen.

Men manuell operasjon mener jeg skal funke ved alle temperaturer

Vurderer å ta jobben med å sjekke sikringer selv, men den ene sikringsboksen har jo så "bra" plassering under stoffet foran på pasasjer siden, skjønner ikke hvorfor de ikke samlet alle sikringer i samme boksen som sitter under dekselet under panseret.

Fjernet matta nå, lokket på boksen er festet med klips i overkant lar seg lett åpne, men lokket er festet i nedre kant i 2 spor, noen som har åpnet denne før?

Om lokket bare skal skyves opp når man har løsnet klipset I toppkant, eller om man må til å demontere mere av inventaret.

oivindg

2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

erlend_oyen

Ja, men det er to forskjellige sikringer for visker og spyler fikk opp boksen og fant fram til rett sikring, ser ut som den har gått. Må se om jeg får tak i ny i dag eller om det må vente til over helga


oivindg

2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

Electric cars in Norway

Sitat fra: erlend_oyen på lørdag 20. februar 2021, klokken 16:04
Ja, men det er to forskjellige sikringer for visker og spyler fikk opp boksen og fant fram til rett sikring, ser ut som den har gått. Må se om jeg får tak i ny i dag eller om det må vente til over helga

He he men er det så gæli da? Tesla aksjen har jo gått 7 gangern i det siste... det er bare å smile med...

erlend_oyen

Sikkert fint for den som sitter med aksjer i tesla, selv om jeg ikke ser helt hva det har med saken å gjøre.

erlend_oyen


erlend_oyen

til info så har Volvo nå revidert denne fra 5>>15a


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA