Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Version 2021.4.6

Startet av pers1, onsdag 17. februar 2021, klokken 20:42

« forrige - neste »

Kim-

Ja. Dimmingen går av, men det tar jo fort 30-40 sekunder før de er helt klare, men uansett på generelt grunnlag når en kjører også syns jeg de er altfor mørke, spesielt når man har en 3-4 felt og skal det er litt trafikk
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

cra

Det kunne kanskje være mulig å justere nivået? Og en "slå av dimming" basert på geolokasjon (a'la høydejustering) kunne kanskje være nyttig. Da kan man slå av dimminga når man kommer hjem der man vet at man trenger max sikt for å rygge inn på P-plassen f.eks. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Motorwatt

#17
2021.4.11 ble installert nå.

Versjonsinformasjon: Mindre feilrettinger
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 27. februar 2021, klokken 22:48
2021.4.11 ble installert nå.

Versjonsinformasjon: Mindre feilrettinger
Nå er jeg også med. Feilrettinger tar jeg med meg :)
Hatt litt problemer med sorte skjermer i ny og ne. Får se om det blir bedre nå. Håper på Beta-FSD snart.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

Blir litt mye av det, og savner at de ikke gir informasjoner om hva som er fikset.

Beta-FSD i Europa? Absolutt null-0 tro på dette. Myndighetene her får fnatt hvis Tesla prøver å slippe betautgave av FSD. Når det gjelder Beta-FSD i USA så har de bare sagt "senere i år". Mulig Tesla-styret har tatt fra EM kalenderen hans da den sjelden sammenfaller med den gregorianske? 

IMO: Meningsløst å ha FSD i bykjøring. Dette klarer de aller fleste med gyldig sertifikat bedre enn FSD. La hesten få beholde skylappene sine, og se på FSD-beta videoer én gang til.... :D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

RuneW

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 02. mars 2021, klokken 13:02
La hesten få beholde skylappene sine, og se på FSD-beta videoer én gang til.... :D

Vi som ikke har hest da?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Motorwatt

Dere må nok leve i villfarelse noen år til, eller se "The Crown" isteden.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

#22
Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 02. mars 2021, klokken 13:02
Blir litt mye av det, og savner at de ikke gir informasjoner om hva som er fikset.

Beta-FSD i Europa? Absolutt null-0 tro på dette. Myndighetene her får fnatt hvis Tesla prøver å slippe betautgave av FSD. Når det gjelder Beta-FSD i USA så har de bare sagt "senere i år". Mulig Tesla-styret har tatt fra EM kalenderen hans da den sjelden sammenfaller med den gregorianske? 

IMO: Meningsløst å ha FSD i bykjøring. Dette klarer de aller fleste med gyldig sertifikat bedre enn FSD. La hesten få beholde skylappene sine, og se på FSD-beta videoer én gang til.... :D
Det er vel ingenting i reglementet som hindrer FSD-beta. FSD-beta er jo fortsatt bare et førerstøttesystem og krever at sjåføren følger nøye med, selv om bilen stadig klarer flere situasjoner. Tror ikke det er noe som begrenser førerstøttesystemer til motorveier, men det er mulig jeg tar feil.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Motorwatt

Kanskje bare omdøpe "FSD-beta" til "EAP+ beta"? Tror "Full Self Driving" sørger for uorden i nakkehårene til bestemmende organer.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 02. mars 2021, klokken 15:54
Kanskje bare omdøpe "FSD-beta" til "EAP+ beta"? Tror "Full Self Driving" sørger for uorden i nakkehårene til bestemmende organer.
Hva Tesla kaller systemene sine gi jeg egentlig blaffen i. Det er autonomi-nivået og hva systemet presterer som betyr noe.
Hvis systemet klarer å kjøre selv, men at jeg likevel må følge med som på Leve 2 pga regelverk, er det likevel et stort pluss for meg.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

model3pw

Noen som kan forklare logikk på utrulling av versjoner? Ikke at går glipp av noe særlig med alle disse bugfix versjonene, men vil bare forstå om er noen logikk på dette.

Kjørt med 2021.4.6 lenge uten å få oppdatert, og først idag kom melding om 2021.4.6.2. Hvorfor ikke da 2021.4.11 som andre allerede har fått her i dagesvis. Gjelder M3P.

Motorwatt

Det blir vel bare gjetting. Forskjellige hardware-versjoner?

For noen av oss med FSD kunne vi bli innrullert i noe som ble kalt EarlyAccessProgram e.l. som en form for en kompensasjon for et eller annet jeg ikke husker. Måtte be om det, og det var en tidsfrist (1. mars 2019 tror jeg). Jeg får iallfall oppdateringer tidlig + noen oppdateringer som i flg. Teslafi bare kommer til noen få.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Bare å slap off. Jeg skal liksom ha "priority access" til software, og har fått iallfall to 2020-versjoner etter de første fikk 2021-utgaver, og er fortsatt på 2020. Men joda, får ofte versjoner tidlig også, så hvem vet. ;)

daktari

Sitat fra: cra på fredag 26. februar 2021, klokken 13:54
Det kunne kanskje være mulig å justere nivået? Og en "slå av dimming" basert på geolokasjon (a'la høydejustering) kunne kanskje være nyttig. Da kan man slå av dimminga når man kommer hjem der man vet at man trenger max sikt for å rygge inn på P-plassen f.eks. :)
Alle andre biler med automatisk dimming har hatt fortløpende justering basert på hvor mye lys som kommer inn på speilene. Er det mørkt og bil lyser inn bak dimmes de. Også i lys, f.eks. sterk solnedgang dimmes. Når det bare er mørkt er de mer normale. Fotokromatisk effekt?

Tesla derimot skrur alle speil mørke på et visst klokkeslett virker det som. Er det en annen teknologi? Synes det fort blir for mørkt når det ikke er behov for dimming.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

sjokomelk

Vanligvis er det lyssensor i som avgjør om det skal dimmes eller ikke. Enten som en liten firkant typisk ved siden av av/på-knappen i underkant, eller bak et lite "hull" i speiletglasset som i bildet jeg legger ved her.
Tesla har ikke denne sensoren og må derfor bare "gjette seg frem" til om speilene skal dimmes. Uten å ha bevis, så mistenker jeg de bruker samme funksjon som sier hvor sola er i horisonten i forhold til der bilen er, og som brukes for å bestemme om skjermene skal være i dag- eller nattmodus.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA