Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bakbremser- esoul 2020

Startet av andy76, mandag 15. februar 2021, klokken 06:36

« forrige - neste »

andy76

Hei. Har en e-soul fra i fjor høst, opprinnelig registrert i Tyskland i juli 2020. Hva gjør dere for å holde bakbremsene(skivene) rene? Jeg føler jeg er flink og bråbremser så jeg blir kvalm  :-1: men likevel er resultatet dårlig. Hvordan holder dere skivene deres rene? Hvor høy hastighet har dere når dere bremser? Hvor ofte- flere ganger pr tur? Får dessverre ikke lastet opp .jpg bilder. men  mine skiver bak er ikke bra. Nå får jeg riktignok nye på garanti, så det er kanskje tegn på at noe er feil og at det er grunnen til at jeg ikke har sjanse til å holde de rene men interessant å vite om det faktisk er mulig å holde de blanke- hos meg har det fremstått håpløst.    
Peugeot Ion 2015- Solgt
Skoda CitigoE 2020
Kia eSoul 64kw Excl 2020

Roy Aasen

Er vel ikke fælt langt unna samme understell på Kona?
De er like blanke etter 70000km. 
Brems...hvis du har en bratt nedoverbakke...det det tør av hastighet  ;), sett bilen i nøytral og stapp bremsen i bånn. Repeter..
Hvis du bremser i D så får du ikke maks effekt.

Moas

+ test parkbremsknappen av og til i lav fart for å renser skivene bak litt ekstra.
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

andy76

Sitat fra: Moas på mandag 15. februar 2021, klokken 08:49
+ test parkbremsknappen av og til i lav fart for å renser skivene bak litt ekstra.

Savner godt gammelt håndbrekk! Er vel det som har reddet meg på tidligere biler... Men hvor lav hastighet holder du da? Hogger det til eller er det noe automatikk som sørger for en "pen" nedbremsning ?
Peugeot Ion 2015- Solgt
Skoda CitigoE 2020
Kia eSoul 64kw Excl 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA