Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Passat GTE 2020 och easee

Startet av JOW, fredag 12. februar 2021, klokken 10:52

« forrige - neste »

JOW

Mina två easee och Folkabussen (Passat GTE MY20) verkar inte kommunicera så bra. Laddning startar, för att några sekunder senare stoppa och sen några sekunder till så startar laddning igen och allt är som det ska.
Detta skapar problem när bilen står med kabel i och jag har satt avgångstid med resultatet att den aldrig är varm eftersom bilen verkar tro att det inte finns ström till att värma bilen vid första försöket.
Vår e-Up är varm och skön vid varje avgångstid.
Har andra med easee och GTE'er samma problem och har funnit någon lösning?
e-tron 55 s-line sport : Bestilt
i3 60Ah 2016
Passat GTE 2020 "Folkabussen 2" : Solgt
Passat GTE 2018 "Folkabussen" : Solgt
e-Up! 2014 : Solgt

sjokomelk

Har du skrudd på forsinket lading i bilen kanskje i tillegg til avreisetid? Det kan være utsatt lading gjør at bilen kutter strømmen.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

spernesen

Hei!

Gammel sak, men fant du ut av det, JOW?
Jeg har samme problem med min GTE og Easee-lader.

Mvh

Philip

HenrikSF

Hei

Har hatt samme utfordring og forhåpentligvis har jeg i dag funnet en løsning. Gjenstår å se...

Har i WeConnect satt på planlagt lading + avreisetidspunkt.
Da jeg tidligere idag skulle ut å kjøre ved planlagt avreisetidspunkt var bil god og varm++, men dette hadde gått på bekostning av batteriet, og ikke via strøm fra Easee...

Det jeg har gjort nå er å slå på funksjonen "Strøm til enhver tid" i Easee...

Forhåpentligvis vil dette gi tillatelse til å lade utenfor gitte ladetidsrom i WeConnect (0300-0600)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA