Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Update 2020.48.37

Startet av Trond Strømberg, lørdag 06. februar 2021, klokken 11:31

« forrige - neste »

k1

Gikk fra 2020.48.37 til 2020.48.37.1 og har ikke merket noen forskjell.
Navi fungerer, lading fungerer, AP som før. Min MCU er over snittet blitt treg i Spotify, men har vært det en stund, så det er vel ikke noe til eller fra i denne versjonen.

geear

#16
Var ikke noe nytt i release notes kontra 37. Samme naviproblem.

Noen som gidder å prøve å navigere til en destinasjon 40-50 mil unna? Bor i vest og prøver jeg å navigere til noe i øst så bruker den en eeeeevighet på å lete etter superchargere, og gir til slutt opp og sier at den ikke finner noen rute. I stedet for å fortelle hvor den vil lade, som normalt. På langtur må jeg nå navigere til en og en supercharger, innenfor 10-15 mil. Det går, etter lenge.

Med 37 hadde jeg forøvrig problem med å få i gang lading på CCS, måtte prøve flere ganger på Fortum 50 og 175kW, og så koblet den fra 2-3 ganger hver natt under lading med umc i stikkontakt, så mulig det har vært et ladeproblem også?

k1

#17
Vi har vel nokså lik bil @gr - bortsett fra at du har fått byttet emmc brikken din.
Min har ingen problemer med navi på lange avstander. Regner ut ruta, innom suc, og har nå prøvd å plotte inn oslo-trondheim og oslo-bodø.
Så du har nok noe kuk i computer'n.

streken

I dag har jeg kjørt drøyt 30 mil med 2020.48.37.1.

Endringer jeg opplever:
- MCU raskere enn på lenge, omtrent ingen forsinkelse fra jeg trykker på skjermen. Kart oppdaterer seg lynraskt. Jeg har MCU1 og har ennå ikke fått oppgradert EMMC.
- Navi trenger litt lengre tid på å laste inn ny destinasjon, men leverer fortsatt godt.
- Lading på SUC gikk raskere enn ventet i dag, den holdt over 100kW til over 40%.
- Litt overraskende opplevde jeg at den selv tok styringen flere ganger i dag, akkompagnert av veldig lave pip. Som om den ville hjelpe meg gjennom svingene iblant. Det har jeg aldri opplevd før 🤔 Ufyselig snøvær, for øvrig.

I tillegg tett med idioter på veien i dag, har ikke folk sett snø før? Men det er nok ikke oppdateringen sin feil.
2024 Tesla Model Y Performance med EAP og originale 21"
2020 Triumph Street Triple RS - djevelsk moro! 

Eks:

2017 Tesla Model S 75D "Store Blå", med alt utstyr og FSD. MCU1. 148.000km. Drømmebilen, vil bli savnet 💙
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt i 2015 etter 39307 feilfrie kilometer, de fleste med rekkeviddeangst.
2017 BMW i3 94Ah Fully charged. Kjørte 17000 glade km. Ikke feilfri (forstilling, elektronikk, ulyder, klimaanlegg)

geear

Må være MCUen min som har et problem. Får altså ikke navigert til destinasjoner 20+ mil unna, og kartene laster så seint at jeg ofte bare ser loade-bildene under kjøring. Kan ikke huske det har vært slik før. Det er vel en eller annen enhet noen andre har klaget på og fått byttet, som jeg har fått "refurbished" utgave av, bare med ny emmc. :(

75-pakken har alltid fått 100kW til over 40%? Også før de økte maksfarten til 130kW, men da var peak på 42% på min.

k1


Somni

Etter denne ble installert har hovedskjermen klikket totalt. Slår seg av og på hvert 2. minutt. En merkelig beskjed om at "airbag pas" dukker opp i den lille skjemrmen før skjermen konker, og ryggekamera viser random dashcam fotos. Skvetter som h..te hver gang jeg rykker og ser en bil kommer rett mot meg på skjermen  :o 
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

sjokomelk

Meld det til Tesla asap. At du får opp meldingen om passasjersideairbagen i instrumentpanelet er fordi de er påkrevd å vise denne, og siden MCU er død, så må den vises i instrumentpanelet istedenfor. Høres ut som MCU hos deg holder på å ta kvelden.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Somni

Sitat fra: sjokomelk på mandag 01. mars 2021, klokken 11:19
Meld det til Tesla asap. At du får opp meldingen om passasjersideairbagen i instrumentpanelet er fordi de er påkrevd å vise denne, og siden MCU er død, så må den vises i instrumentpanelet istedenfor. Høres ut som MCU hos deg holder på å ta kvelden.

Fikk beskjed om å levere bil umiddelbart, så nå står den å venter på førstehjelp :)
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

geear

... har nå merket at 37.1, i likhet med det som rapporteres om 2021-sw, omtrent ikke krever bevegelse på rattet under AP. En finger i bunn er nok. Helt magisk, endelig tilbake omtrent der en var i 2017!!

streken

#25
Nå kommer jaggu 2020.48.37.2 inn her. Det tar tid, virker som en ganske stor nedlasting. Det blir spennende å se om lys- og regnsensor begynner å fungere igjen 🙏🏻

Ellers håper jeg ikke på store endringer...

Edit: Det ser ut som om den har hengt seg opp på 88%. Jeg skal kjøre en tur nå, kanskje vurdere en reboot når jeg kommer tilbake.
2024 Tesla Model Y Performance med EAP og originale 21"
2020 Triumph Street Triple RS - djevelsk moro! 

Eks:

2017 Tesla Model S 75D "Store Blå", med alt utstyr og FSD. MCU1. 148.000km. Drømmebilen, vil bli savnet 💙
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt i 2015 etter 39307 feilfrie kilometer, de fleste med rekkeviddeangst.
2017 BMW i3 94Ah Fully charged. Kjørte 17000 glade km. Ikke feilfri (forstilling, elektronikk, ulyder, klimaanlegg)

geear

.2 på vei inn her og. Ca. 960MB. Merkelige greier.

Men samme hva den heter, bare navi til destinasjoner lenger borte begynner å funke igjen. Vært uten lenge nå..

geear

Nå har jeg fått 2020.48.37.4 (fra .2), et halvt år inn i 2021...

kzh

Sitat fra: geear på onsdag 23. juni 2021, klokken 08:18
Nå har jeg fått 2020.48.37.4 (fra .2), et halvt år inn i 2021...
Samme her, begynner å ligne på en vanlig bil med ingen endringer etter kjøp.... :D
Tesla Model X75D Des 2017 FSD 3.0
2012 Peugeot Ion
2008 BMW X3 2.0da - død/solgt

Radon

Sitat fra: geear på onsdag 23. juni 2021, klokken 08:18
Nå har jeg fått 2020.48.37.4 (fra .2), et halvt år inn i 2021...
Samme her også.. Eg har MCU1 med HW3 oppgradering. Er det andre som er på denne versjonen med HW3?
Trodde med HW3 og betalt for FSD at en skulle få «latest and greatest» av SW oppdateringer.. men virker ikke slikt for vår bil vertfall :(

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA