Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla-Bjørn tester Think City

Startet av Arnie, fredag 12. februar 2021, klokken 18:03

« forrige - neste »

Arnie

...og får stadige latteranfall. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor. Think City er den perfekte bybil etter min mening. Hvis den går, vel og merke.https://www.youtube.com/watch?v=khxbwj3O7bA&fbclid=IwAR0sPmeQQk_0ATPiM-HJp5mYgEsGcZAL909Ja9gEzNLEkRW2UTteJUekBUg
Trondheim. Elbilist siden aug 2001. Think Classic, nå City (korte turer), BMW i3, Tesla X90D (lange turer og gratis strøm).

Bolfus

Flytta fra landet og inn til Oslo i 2010, og lærte meg å kjøre i byen takket være firmaets Think City. Liten, enkel, kjapp og oversiktlig. Gjort en tabbe? Ta en spansk en. Helt perfekt bil for all kjøring innafor ring 3. Jeg savner den bilen.

elektrolux

#2
Dette er Ford sin "videreutviklede" Think A306 og som betød at hver bil produsert kostet Ford 1 million kroner.

Evigvarende plast ble erstattet av plast som falmer og sprekker, VVB som kortslutter en sikring i bilens kombinerte styreboks med lader, inverter og DC-DC når (legg merke til at jeg ikke bruker om) varmeelementet slutter å virke.

Ellers forsvant den geniale auto seile og auto regen mode fra 266 serien.

Første versjonene kom med Zebra batteri som tok evigheter å lade slik at det i praksis ikke var mulig å bruke bilen til pendling over en viss distanse. Kjøring med dette batteriet var mest effektivt i en viss hastighet som betydde at energitapet holdt batteriet varmt. Tror det var 320C. Mer inspirert kjøring betød varmgang, og lite og/eller rolig kjøring betydde betydelige tap av energi for å holde batteriets temperatur oppe

Når omsider Litium batteriet kom var precharge motstander montert på et kort som ble ødelagt av varmen fra disse.

Ford forsøkte også å spare på chassis ved å bruke KA sitt, men det fungerte heldigvis ikke, så en ting skal denne bilen ha, og det er skryt for fantastisk veigrep. Kjørte en slik i et alperally, og motorsyklister hadde ikke tjangs å følge meg gjennom svingene

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA