Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er Max et godt tilbud? Eller er 1st standard god nok?

Startet av Elektro12, mandag 01. februar 2021, klokken 19:16

« forrige - neste »

Elektro12

Sitat fra: Luna på tirsdag 16. februar 2021, klokken 15:51
Jeg syntes ID.5 blir en pen bil. Men jeg kan ikke vente lengere så det ble ID.4. Det kommer alltid nye pene biler. Men syntes også ID.4 er en pen familiebil. Da fortrinnsvis MAX utgaven som har glasstak.

Dumt det ikke er fast glasstak. Takluke er fremtidig vannlekkasje.

Luna

Har ikke tenkt på det. Men jeg må jo innrømme at jeg trodde det var fast panoramaglasstak, syntes at jeg har hørt det🤨. Men lar det seg åpne får man jo ´litt cab følelse´😅 Da satser jeg på at det holder seg tett

Roy Aasen


unik42

Sitat fra: Elektro12 på tirsdag 16. februar 2021, klokken 22:00
Sitat fra: Luna på tirsdag 16. februar 2021, klokken 15:51
Jeg syntes ID.5 blir en pen bil. Men jeg kan ikke vente lengere så det ble ID.4. Det kommer alltid nye pene biler. Men syntes også ID.4 er en pen familiebil. Da fortrinnsvis MAX utgaven som har glasstak.

Dumt det ikke er fast glasstak. Takluke er fremtidig vannlekkasje.

Såvidt jeg har sett har Max fast panoramatak. Skoda Enyaq har med luke som kan åpnes.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

Hanhijnn

Sitat fra: toref på mandag 01. februar 2021, klokken 19:49
Jeg har bestilt max og gleder meg til Headupdisplay, AR, matrix lys, travelassist (som tydeligvis fungerer bra iflg YT tester) og elektriske seter i tillegg til de tingene du allerede har nevnt.

Prisdifferansen når 4wd kommer vil bare bli gjetning foreløpig.

Hva kom prisen på?

Har du bestilt 4wd? Er det i hele tatt noen som gjør det når VW ikke kan oppgi prisen?
Var inne på konfiguratoren nå, men syns den er totalt forvirrende. Hvilken av de 7 (?) versjonene skal man bruke som utgangspunkt? Vi skal ha 4wd, men prisen på det? Prisen på bilene???
2012-mod. Nissan Leaf
2017-mod. Mitsubishi Outlander PHEV
2021-mod. Tesla Model Y bestilt

hELgenen

Sitat fra: Hanhijnn på onsdag 17. februar 2021, klokken 08:16

Har du bestilt 4wd? Er det i hele tatt noen som gjør det når VW ikke kan oppgi prisen?
Var inne på konfiguratoren nå, men syns den er totalt forvirrende. Hvilken av de 7 (?) versjonene skal man bruke som utgangspunkt? Vi skal ha 4wd, men prisen på det? Prisen på bilene???

Ingen som kan bestille 4WD versjonen ennå - det er kun reservasjon mot et refunderbart beløp (4000,-) . Dvs
forhandlere bruker vel ordet forhåndsbestilling - men ingen avtale ligger i bunn - ingen pris,ingen utstyr osv er avtalt

Elektro12

Sitat fra: unik42 på onsdag 17. februar 2021, klokken 07:31
Sitat fra: Elektro12 på tirsdag 16. februar 2021, klokken 22:00
Sitat fra: Luna på tirsdag 16. februar 2021, klokken 15:51
Jeg syntes ID.5 blir en pen bil. Men jeg kan ikke vente lengere så det ble ID.4. Det kommer alltid nye pene biler. Men syntes også ID.4 er en pen familiebil. Da fortrinnsvis MAX utgaven som har glasstak.

Dumt det ikke er fast glasstak. Takluke er fremtidig vannlekkasje.

Såvidt jeg har sett har Max fast panoramatak. Skoda Enyaq har med luke som kan åpnes.

Forhandler sa det kunne åpnes - og anbefalte egentlig ikke det på lang sikt - spesielt om bilen ikke stod fast i garasje.

Vurderer å gå for en rimeligere elbil enn ID4, ser den kommer med simplere lykter enn bildene viser, halogenblinklys foran og interiøret er ikke veldig pent med litt intens brunfarge.

Roy Aasen

#52
Fohandleren din bør begynne å selge epler.
Det eneste som kan åpnes og stenges er den elektriske sjalusien til glasstaket


In China only:  (Kanskje)
https://img.indianautosblog.com/2020/06/17/vw-id-4-panoramic-sunroof-open-saic-c091.jpg

Hanhijnn

Sitat fra: hELgenen på onsdag 17. februar 2021, klokken 08:30
Sitat fra: Hanhijnn på onsdag 17. februar 2021, klokken 08:16

Har du bestilt 4wd? Er det i hele tatt noen som gjør det når VW ikke kan oppgi prisen?
Var inne på konfiguratoren nå, men syns den er totalt forvirrende. Hvilken av de 7 (?) versjonene skal man bruke som utgangspunkt? Vi skal ha 4wd, men prisen på det? Prisen på bilene???

Ingen som kan bestille 4WD versjonen ennå - det er kun reservasjon mot et refunderbart beløp (4000,-) . Dvs
forhandlere bruker vel ordet forhåndsbestilling - men ingen avtale ligger i bunn - ingen pris,ingen utstyr osv er avtalt

Veldig forvirrende prising hos VW. Jeg tenkte å sjekke prisen på tilsvarende ID.4 og Enyaq som den TMY'en som jeg har bestilt.
Hos Skoda gikk det ganske greit. Prisen på tilsvarende Enyaq ble bare litt høyere enn min bestilte TMY.
Hos VW blir man møtt med 7 (?) grunnmodeller som man skal bygge videre på, uten at man har noen god oversikt over utstyrsforskjellene eller prisforskjellene. Og i tillegg så aner man ikke prisen på 4wd.
Så m.a.o. så blir det ren gambling å bestille noen ID.4, så det kommer ikke til å skje her i hvertfall.
2012-mod. Nissan Leaf
2017-mod. Mitsubishi Outlander PHEV
2021-mod. Tesla Model Y bestilt

hakotorg

Det enkleste er nok å se på prisliste PDFen. På siste side ser du forskjell på de ulike «grunnmodellene». Prisen på 4x4 må du sikkert vente på til den kommer til salgs.

hELgenen

For de som sliter med å finne ut av utstyrslistene,kontakt din lokale forhandler. De bør kunne hjelpe deg med å forklare og sette opp forslag med pris. Det er tross alt jobben deres å sy sammen gode løsninger i tråd med kundens ønsker. Forøvrig så synes jeg også alle mulighetene er litt vel mye. Importøren burde sette opp f.eks 3 varianter og ferdig med det.

steffone

Sitat fra: Hanhijnn på onsdag 17. februar 2021, klokken 13:29
(...) Prisen på tilsvarende Enyaq ble bare litt høyere enn min bestilte TMY. (...).

Bare av egeninteresse, hvordan utstyrte du Enyaqen, og hva anser du som tilsvarende utstyr i Enyaq og Model Y?
Kjører:
Kona Sutra LTD 2019
Kona Dew Plus 2022 (vinterpendlemaskinen)
Škoda Enyaq iV80 Sportline 2021

Solgt:
VW e-Golf 2019

Hanhijnn

Sitat fra: zycer på onsdag 17. februar 2021, klokken 15:01
Sitat fra: Hanhijnn på onsdag 17. februar 2021, klokken 13:29
(...) Prisen på tilsvarende Enyaq ble bare litt høyere enn min bestilte TMY. (...).

Bare av egeninteresse, hvordan utstyrte du Enyaqen, og hva anser du som tilsvarende utstyr i Enyaq og Model Y?

Prøve å huske da. TMY er jo veldig velutstyrt, men "må" ha 4wd, ryggekamera og ACC, metallic lakk og tilhengerfeste. Utenom det ingen kostbare ting.
2012-mod. Nissan Leaf
2017-mod. Mitsubishi Outlander PHEV
2021-mod. Tesla Model Y bestilt

Hanhijnn

Sitat fra: hELgenen på onsdag 17. februar 2021, klokken 08:30
Sitat fra: Hanhijnn på onsdag 17. februar 2021, klokken 08:16

Har du bestilt 4wd? Er det i hele tatt noen som gjør det når VW ikke kan oppgi prisen?
Var inne på konfiguratoren nå, men syns den er totalt forvirrende. Hvilken av de 7 (?) versjonene skal man bruke som utgangspunkt? Vi skal ha 4wd, men prisen på det? Prisen på bilene???

Ingen som kan bestille 4WD versjonen ennå - det er kun reservasjon mot et refunderbart beløp (4000,-) . Dvs
forhandlere bruker vel ordet forhåndsbestilling - men ingen avtale ligger i bunn - ingen pris,ingen utstyr osv er avtalt

Så hvis man skal ha en SUV med 4wd så blir ID.4 ren gambling altså. Greit å vite. Jeg gambler ikke med så store summer. Neitakk!
2012-mod. Nissan Leaf
2017-mod. Mitsubishi Outlander PHEV
2021-mod. Tesla Model Y bestilt

hELgenen

Sitat fra: Hanhijnn på onsdag 17. februar 2021, klokken 15:31
Sitat fra: hELgenen på onsdag 17. februar 2021, klokken 08:30
Sitat fra: Hanhijnn på onsdag 17. februar 2021, klokken 08:16

Har du bestilt 4wd? Er det i hele tatt noen som gjør det når VW ikke kan oppgi prisen?
Var inne på konfiguratoren nå, men syns den er totalt forvirrende. Hvilken av de 7 (?) versjonene skal man bruke som utgangspunkt? Vi skal ha 4wd, men prisen på det? Prisen på bilene???

Ingen som kan bestille 4WD versjonen ennå - det er kun reservasjon mot et refunderbart beløp (4000,-) . Dvs
forhandlere bruker vel ordet forhåndsbestilling - men ingen avtale ligger i bunn - ingen pris,ingen utstyr osv er avtalt

Så hvis man skal ha en SUV med 4wd så blir ID.4 ren gambling altså. Greit å vite. Jeg gambler ikke med så store summer. Neitakk!

Kan du forklare nærmere?
Dersom du vil prøvekjøre først 4wd varianten må du nok vente en stund ja.
Å kjøpe ny bil skal ikke være gambling og ser utfordringen med å kjøpe bil uten å prøve.
Dessverre har det vært slik lenge med nye elbiler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA