Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som ventet på levering av Model S i mars

Startet av OleJA, søndag 31. januar 2021, klokken 16:48

« forrige - neste »

Eivind_Bergen

Står fortsatt estimert levering i november på min bestilling, så levering i 2022 er tydeligvis kun for nye bestillinger. Vi får dog se mot slutten av året hva fasiten blir, er litt bekymret med tanke på mangelen på leveringer i USA.

Contango

Hvor ser du estimert levering i bestillingen? Finner null og niks om det....
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

JorEl

Når jeg konfigurerer en S, står det nederst;
Bestill din Model S
Est. levering: Q1 2022
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Sitat fra: Eivind_Bergen på tirsdag 27. april 2021, klokken 17:49
Står fortsatt estimert levering i november på min bestilling, så levering i 2022 er tydeligvis kun for nye bestillinger. Vi får dog se mot slutten av året hva fasiten blir, er litt bekymret med tanke på mangelen på leveringer i USA.
Da har jeg troen på en fin jul, for dere :+1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Contango

Sitat fra: JorEl på tirsdag 27. april 2021, klokken 21:32
Når jeg konfigurerer en S, står det nederst;
Bestill din Model S
Est. levering: Q1 2022
Jeg skjønner det. Men jeg har altså en bestilling fra den gang leveringen var september og jeg finner ikke noe om levering i den bestillingen i det hele tatt.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Eivind_Bergen

Sitat fra: Contango på tirsdag 27. april 2021, klokken 22:24
Jeg skjønner det. Men jeg har altså en bestilling fra den gang leveringen var september og jeg finner ikke noe om levering i den bestillingen i det hele tatt.
Det var merkelig, hos meg så er det en tekstboks, etter at jeg har klikket på administrer reservasjonen, litt til høyre og ned på siden hvor det står: "Estimert levering: November".

Contango

10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Orake1et

Sitat fra: Contango på onsdag 28. april 2021, klokken 21:05
Takk. Pussig. Kommer ikke noe hos meg.

Ikke noe om leveringstid på min bestilling heller. Dårlig tegn...

offpist

Og DA 04. mai, nesten 7 mnd etter jeg bestilte Model S så kontakter Tesla meg.

Kan endre bestillingen til ny utgave for full pris og komme bakerst i køen.
Eller kansellere og få tilbake 1000 kr.

Hun hadde ikke hørt noe om rabatt for de som oppgraderte og jeg be henne sjekke om det virkelig er slik at man er bakerst i køen.

For, nå ligger det an til levering helt mot slutten av året.. og MVA på elbiler i 2022.
Så det kan jo ha sin verdi, å være en av få som faktisk får ut Refersh Model S før nyttår.

Men kjenner jeg Tesla rett så kommer de til å senke utprisen tilsvarende når MVA kommer,
Det er nok også derfor vi ser den store prisforskjellen mellom USA og Norge allerede nå.

Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Contango

@offpist Sa hun at de planla å starte levering mot slutten av året eller er det din antagelse? Tror forøvrig du har rett i at prisen i dag er satt med tanke på fremtidig mva på en del av beløpet.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

offpist

Ja, det er slik det har løst det både i USA og Kina.
Når elbilfordelen bli kuttet så justerer de bare prisen så den blir lik for kunden. Ellers stopper salget opp, om ikke midlertidig. Men, om MVA blir 25% med en gang tviler jeg på de vil svelge hele den delen.

Hun snakket om Q1 neste år.
Jeg har fått inntrykk av at de første Refresh bilene skal komme til Norge i år men mulig jeg ikke er helt oppdatert på alle forsinkelsene.

Det er også en mulighet å forhandle seg frem til en lavere pris på Inventory biler.
Da får man en Raven Performance med FSD for 850K, men egentlig ikke så interessert i det.

Man kan jo lure på hva som gikk galt, det var nok aldri meningen å holde hele Model s og X produksjonen ute av drift et helt år.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

HKS

Nå ville jeg ikke tatt sorgene helt på forskudd.
Kommer det moms på elbiler fra januar 2022 så tror jeg nok det vil bli en løsning ala hva Ap har foreslått hvor man betaler moms på beløpet over 600.000 kroner.
Tesla Model 3 Long Range

JorEl

#102
Sitat fra: offpist på tirsdag 04. mai 2021, klokken 19:06
Og DA 04. mai, nesten 7 mnd etter jeg bestilte Model S så kontakter Tesla meg.

Kan endre bestillingen til ny utgave for full pris og komme bakerst i køen.
Eller kansellere og få tilbake 1000 kr.

Hun hadde ikke hørt noe om rabatt for de som oppgraderte og jeg be henne sjekke om det virkelig er slik at man er bakerst i køen.
Det var jo et tilbud fra Tesla om at man fikk $2000 i avslag. Er tilbudet blitt gammelt, eller gjaldt det kun i USA?
Edit; Bakerst i køen :o, er helt bak mål :police:
Var det ikke en profilert kjendis, som sa at "de første skal bli de siste"...tror ikke det var Musk, selv om han har lovet mye ;)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Sitat fra: offpist på tirsdag 04. mai 2021, klokken 20:58
Det er også en mulighet å forhandle seg frem til en lavere pris på Inventory biler.
Da får man en Raven Performance med FSD for 850K, men egentlig ikke så interessert i det.
Sjekket Tesla,no og nå er det ingen nye inventory/lagerbiler av modelS. Men det forandrer seg jo stadig.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Contango

Ytterligere forsinket med en måned for S og tre måneder for X - i USA. Begynner å lure på om de noen gang kommer tilbake.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA