Vi som ventet på levering av Model S i mars

Startet av OleJA, søndag 31. januar 2021, klokken 16:48

« forrige - neste »

Joachim@sancon.no

Noen som vet om tesla utleverer biler på sommerdekk om du ikke bestiller vinterdekk? Jeg har utlevering på Flatåsen og der er det vel ett Meca verksted vegg i vegg, så om snøen laver ned så er det vel snakk om 30-50 meter.

Regner med at Meca de legger om dekk om du betaler..

offpist

Du får den på sommerdekk.

Ville bestilt time på forhånd men ja, det der vil nok løse seg.
Kjører:
Grå 2020 Model S Long Range +
Blå 2019 Model S75D (kone bil)

Cobos

Sitat fra: Questerre på torsdag 24. november 2022, klokken 13:09
Sitat fra: Joachim@sancon.no på torsdag 24. november 2022, klokken 13:02
Min status nå er at veiviser til Tesla sier jeg skal innbetale EK, jeg er vel ikke så giret på å gjøre det uten at jeg vet om jeg får bil i år. Siden jeg har en 2020 model i dag så er det ikke aktuelt å ta ut ny bil om det kommer på mva. Da blir set rett og slett en for dyr bil.

Kanskje jeg må ta en telefon til Tesla og høre om de vet noe mer.

EK tenker jeg at jeg betaler ett par-tre dager før overtagelse. Er jo en god slump penger.

Det har stått på min konto at jeg skal betale hele beløpet en god stund nå, men virker ikke som det har noe betydning på leveranse og at de ikke forventer at man betaler før levering. Fikk oppgitt estimert dato i dag samt sms om vinterhjul.
Når du sier estimert dato mener du en spesifikk dag eller en periode på 1-2 uker med datoer?
Min Plaid gikk fra 30nov -8 des til 12-26 des idag. Nå var jo ikke det stor overraskelse når jeg føler meg 99% trygg på at bilen min er på Hoegh Transporter som kommer til Zeebrugge type 2-4 des. Da er det lite sannsynlig at jeg får den 30 november. Så sånn sett er jo disse datoene mer vettuge i forhold til hva som er praktisk mulig. Men hadde vært fint å ha den til før jul må jeg si.
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

kirky

Folk med LR-bestilling, har dere forskjellige priser låst inn? Den startet vel på 829K og gikk opp 2 ganger til over 900?

Plaid fikk vel ny pris og alle fikk den prisen.
2023 Model S

Joachim@sancon.no

Sitat fra: kirky på fredag 25. november 2022, klokken 10:33
Folk med LR-bestilling, har dere forskjellige priser låst inn? Den startet vel på 829K og gikk opp 2 ganger til over 900?

Plaid fikk vel ny pris og alle fikk den prisen.

Jeg har 829.. + gebyrer og vrakpant.  Hvit bil, sort interiør.

offpist

Er nok mange LR priser ute å går ja.

Jeg bestilte før LR Refresh ble lansert, så har grunnpris 809 990 kr da det ble gitt en 20 000 kr rabatt.
Kjører:

ELTesla

Var det den rabatten som ble gitt til de som hadde bil i bestilling og ikke fikk den til opprinnelig pris?

offpist

Ja, det stemmer.
Den opprinnelige ordren fra 20 okt 2020 hadde en grunnpris på 721.990 kr faktisk.
Kjører:

Cobos

B1 ja 8 des var vel teoretisk mulig i den forrige angivelsen. Men mye mer realistisk nå ja. Men vil veldig gjerne ha den så jeg går lakkforseglet den før 24.12.
Ja i-landsproblem men likevel :)
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

chiller

Ser at skipet har byttet til 4. desember på hjemmesiden til höegh autoliners nå. Det er mulig de laster de over på lastebiler for å kjøre de opp. Er jo ikke helt model 3/Y-volum, og fallhøyden for å ende opp på feil side av 31. desember er ganske høy.

ELTesla

Tror de har tøff sjø der ute. Ser ut som at skipet seiler etter skjema.

offpist

Så lenge det holder at bilen registreres og faktureres i desember, så overlever jeg å få bilen over nyttår.
Men det er kanskje ikke slik det fungerer.
Kjører:

Li-Ion

Høegh Transporter er godt over halvveis over dammen allerede - så jeg er positiv til ankomst til helga :)
Teslaeier siden 2013 :)

chiller

Sitat fra: Li-Ion på tirsdag 29. november 2022, klokken 10:22
Høegh Transporter er godt over halvveis over dammen allerede - så jeg er positiv til ankomst til helga :)

Ser ut som at den kjører feil vei? Får du zooma litt mer inn?

Li-Ion

Sitat fra: chiller på tirsdag 29. november 2022, klokken 11:43
Sitat fra: Li-Ion på tirsdag 29. november 2022, klokken 10:22

Ser ut som at den kjører feil vei? Får du zooma litt mer inn?
Hehe... ja, ser slik ut på bilde, men det er kun på grunn av zoom. Den kjører rett vei ja :-)

Teslaeier siden 2013 :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA