Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som ventet på levering av Model S i mars

Startet av OleJA, søndag 31. januar 2021, klokken 16:48

« forrige - neste »

Cobos

Jeg fikk VIN fra Sales Manager på Skøyen, i samtale med han. Finner det ikke på hjemmesiden til Tesla, ei heller når jeg leter i koden som man kunne før. Jeg trengte det for å starte forsikringen min. Hvor i systemet til Tesla han så det har jeg ingen peiling på, lurer på om han ser mer pga stilling enn en vanlig selger, men det er meg som gjetter.
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

offpist

Sitat fra: jkverneland på tirsdag 15. november 2022, klokken 21:37
Er det kun jeg som har fått bekreftet en model s long range med levering innen et par uker? 😊

Jeg får også opp levering 13-27. desember på LR nå. Altså ikke Plaid.
Spennende!
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Joachim@sancon.no

Sitat fra: offpist på torsdag 24. november 2022, klokken 12:46
Sitat fra: jkverneland på tirsdag 15. november 2022, klokken 21:37
Er det kun jeg som har fått bekreftet en model s long range med levering innen et par uker? 😊

Jeg får også opp levering 13-27. desember på LR nå. Altså ikke Plaid.
Spennende!

Står dette på tesla kontoen? Eller har du fått noe Mail?

offpist

Står på Tesla konto og i APP ja.
Det som gjorde jeg sjekket, var at det kom SMS om jeg vil ha vinterdekk.

Trodde det var avklart at LR ikke kom i år, så hadde egentlig skrinlagt det.. ;)
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

ELTesla

Sitat fra: offpist på torsdag 24. november 2022, klokken 12:46
Sitat fra: jkverneland på tirsdag 15. november 2022, klokken 21:37
Er det kun jeg som har fått bekreftet en model s long range med levering innen et par uker? 😊

Jeg får også opp levering 13-27. desember på LR nå. Altså ikke Plaid.
Spennende!

Ble den oppdatert nå nylig? Står fortsatt 30. nov til 08. des på min Plaid, men det skal vel gå to skip med biler.

Joachim@sancon.no

Min status nå er at veiviser til Tesla sier jeg skal innbetale EK, jeg er vel ikke så giret på å gjøre det uten at jeg vet om jeg får bil i år. Siden jeg har en 2020 model i dag så er det ikke aktuelt å ta ut ny bil om det kommer på mva. Da blir set rett og slett en for dyr bil.

Kanskje jeg må ta en telefon til Tesla og høre om de vet noe mer.

EK tenker jeg at jeg betaler ett par-tre dager før overtagelse. Er jo en god slump penger.

Joachim@sancon.no

Sitat fra: offpist på torsdag 24. november 2022, klokken 12:52
Står på Tesla konto og i APP ja.
Det som gjorde jeg sjekket, var at det kom SMS om jeg vil ha vinterdekk.

Trodde det var avklart at LR ikke kom i år, så hadde egentlig skrinlagt det.. ;)

Hvor mye skulle de ha for vinterdekk? Jeg har alltids kjøpt 3. part felgpakker på mine biler.

offpist

Man får mye fine 3.part felger for 33 000 kr for å si det slik.


Ser jeg også har fått VIN nr faktisk, 5YJSA7E57PF495XXX,
Siffer 9 er P, som betyr 2023 modell.
Laget i Fremont.


Det som er litt unikt med LR nå er jo at det har vært stengt for å bestille det i et halvt år, og enda er det ikke mulig å bestille så man veit ikke en gang prisen. Men jeg betalter 120 000 kr mindre enn i USA, pluss 100 000 kr besparelse for MVA som blir ved nyttår. Dette er for LR altså, ikke Plaid.


Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Joachim@sancon.no

Noen som vet om tesla utleverer biler på sommerdekk om du ikke bestiller vinterdekk? Jeg har utlevering på Flatåsen og der er det vel ett Meca verksted vegg i vegg, så om snøen laver ned så er det vel snakk om 30-50 meter.

Regner med at Meca de legger om dekk om du betaler..

offpist

Du får den på sommerdekk.

Ville bestilt time på forhånd men ja, det der vil nok løse seg.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Cobos

Sitat fra: Questerre på torsdag 24. november 2022, klokken 13:09
Sitat fra: Joachim@sancon.no på torsdag 24. november 2022, klokken 13:02
Min status nå er at veiviser til Tesla sier jeg skal innbetale EK, jeg er vel ikke så giret på å gjøre det uten at jeg vet om jeg får bil i år. Siden jeg har en 2020 model i dag så er det ikke aktuelt å ta ut ny bil om det kommer på mva. Da blir set rett og slett en for dyr bil.

Kanskje jeg må ta en telefon til Tesla og høre om de vet noe mer.

EK tenker jeg at jeg betaler ett par-tre dager før overtagelse. Er jo en god slump penger.

Det har stått på min konto at jeg skal betale hele beløpet en god stund nå, men virker ikke som det har noe betydning på leveranse og at de ikke forventer at man betaler før levering. Fikk oppgitt estimert dato i dag samt sms om vinterhjul.
Når du sier estimert dato mener du en spesifikk dag eller en periode på 1-2 uker med datoer?
Min Plaid gikk fra 30nov -8 des til 12-26 des idag. Nå var jo ikke det stor overraskelse når jeg føler meg 99% trygg på at bilen min er på Hoegh Transporter som kommer til Zeebrugge type 2-4 des. Da er det lite sannsynlig at jeg får den 30 november. Så sånn sett er jo disse datoene mer vettuge i forhold til hva som er praktisk mulig. Men hadde vært fint å ha den til før jul må jeg si.
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

B1

Cobos, samme med min - men den første datoen: 30. november til 8. desember er jo ikke mulig da bilene ankommer Belgia 3. desember. Bilene skal da kjøres ut av båten, lastes på en ny båt (som kanskje ankommer senere), fraktes til Norge, lastes av, registreres på ny eier og klargjøres. Midten av desember er mitt estimat om alt går på skinner.
Model S Plaid
Solgt: TM3 LR

kirky

Folk med LR-bestilling, har dere forskjellige priser låst inn? Den startet vel på 829K og gikk opp 2 ganger til over 900?

Plaid fikk vel ny pris og alle fikk den prisen.
2019 Long Range S, HW3, CCS.

Joachim@sancon.no

Sitat fra: kirky på fredag 25. november 2022, klokken 10:33
Folk med LR-bestilling, har dere forskjellige priser låst inn? Den startet vel på 829K og gikk opp 2 ganger til over 900?

Plaid fikk vel ny pris og alle fikk den prisen.

Jeg har 829.. + gebyrer og vrakpant.  Hvit bil, sort interiør.

offpist

Er nok mange LR priser ute å går ja.

Jeg bestilte før LR Refresh ble lansert, så har grunnpris 809 990 kr da det ble gitt en 20 000 kr rabatt.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA