Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som ventet på levering av Model S i mars

Startet av OleJA, søndag 31. januar 2021, klokken 16:48

« forrige - neste »

PF

Må si jeg er forundret over en del i den tråden her.
Man bestiller en vare med forventet leveringstid Mars som viser seg at ikke leveres, og man får en kompensasjon på 20.000 kroner og tilbud om å få den levert i September med påslag på 80.000kroner til? Og det er noen man skal akseptere? Jeg vil faktisk påstå at de har solgt en vare de ikke har intensjon om å levere, og ville sett på det som avtalebrudd. At Tesla har noen klausuler i kontrakten sin som dekker slik måte å håndtere det på gjør det heller ikke noe bedre.

Men nå har jeg sett på dette forumet at kjøpere av Tesla skal finne seg i mye rart, biler som blir bestilt med levering et sted blir forsøkt levert på andre siden av landet. Biler kommer med deler i bagasjerommet man må montere selv (spolileren til TB f.eks.) osv.... ikke rart at enkelte påstår at det er noe religiøst rundt fanskaren til Tesla.



JorEl

Jeg er ikke forundret før Tesla har levert varen, og vi vet prisen.
Bestilling med kampanjetilbud, er ofte en utgående vare..
Men Tesla har vært greie før. Time will show. :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Vaduz

Sitat fra: PF på mandag 22. februar 2021, klokken 08:06
Må si jeg er forundret over en del i den tråden her.
Man bestiller en vare med forventet leveringstid Mars som viser seg at ikke leveres, og man får en kompensasjon på 20.000 kroner og tilbud om å få den levert i September med påslag på 80.000kroner til? Og det er noen man skal akseptere? Jeg vil faktisk påstå at de har solgt en vare de ikke har intensjon om å levere, og ville sett på det som avtalebrudd. At Tesla har noen klausuler i kontrakten sin som dekker slik måte å håndtere det på gjør det heller ikke noe bedre.

Men nå har jeg sett på dette forumet at kjøpere av Tesla skal finne seg i mye rart, biler som blir bestilt med levering et sted blir forsøkt levert på andre siden av landet. Biler kommer med deler i bagasjerommet man må montere selv (spolileren til TB f.eks.) osv.... ikke rart at enkelte påstår at det er noe religiøst rundt fanskaren til Tesla.

Det jeg lurer på, er hvor mange som ønsket seg en «gammel» model s til redusert pris som ikke fikk det. Jeg mistenker at vi primært hører fra spekulanter. Bare å se sitatene som ble lagt ut på forrige side. Vanskelig å vite om de er blitt tilbudt bil men nektet utlevering av lagerbiler feks.

tornaldo

Sitat fra: PF på mandag 22. februar 2021, klokken 08:06
Må si jeg er forundret over en del i den tråden her.
Man bestiller en vare med forventet leveringstid Mars som viser seg at ikke leveres, og man får en kompensasjon på 20.000 kroner og tilbud om å få den levert i September med påslag på 80.000kroner til? Og det er noen man skal akseptere? Jeg vil faktisk påstå at de har solgt en vare de ikke har intensjon om å levere, og ville sett på det som avtalebrudd. At Tesla har noen klausuler i kontrakten sin som dekker slik måte å håndtere det på gjør det heller ikke noe bedre.

Blir en del gi og ta for å kunne kjøre den eneste totalpakka på elbilmarkedet. Så ja, mange aksepterer en del som Tesla kunde.

Men så må vi heller ikke selge sjela vår når vi bestiller bil, som når du bestiller Audi e-tron hos Møller.  :)
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

JorEl

Vaduz:      -Det jeg lurer på, er hvor mange som ønsket seg en «gammel» model s til redusert pris som
                  ikke fikk det.

Det er et godt poeng egentlig. Synd om andre ville ha god bil til god pris..
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

offpist

Jeg har hele tiden vært åpen om at jeg gjorde bestillingen i oktober i ren spekulasjon.
Tesla hadde akkurat redusert grunnprisen til 720K og ny Refersh lå i horisonten,  så jeg slang en tusenlapp inn på et lodd der. Kommer på ingen måte til å kreve noe som helst. Men jeg kommer heller ikke til å betale over 100K ekstra for å oppgradere til Refresh.

Da vil jeg heller følge litt med i markedet for en 2018 P100DL med FSD til riktig pris på finn.no som min neste bil.

Tesla har forøvrig enda ikke forsøkt å kontakte meg.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Vaduz

Helt fair det! Bilen du er på jakt etter er noe jeg selv kunne tenkt meg, per i dag virker fsd å være verdt ca null i forhold til AP på Finn, så gull for oss hardcore nerder:) P100DL er nok også en bil som er utsatt for et fryktelig verditap da det er en ekstrem bil, men herlighet for en syk pakke til den prisen!

JorEl

Vil også si at å legge inn bestilling, ikke kan være noe annet enn fair. Dessuten har offpist hatt så mange Teslaer at det nesten er fair med en refresh-overraskelse fra Tesla. :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

lurius

Sitat fra: kodax på tirsdag 02. februar 2021, klokken 14:36
Sitat fra: JorEl på tirsdag 02. februar 2021, klokken 12:52
...et løfte om at en Tesla skulle koste omtrent det samme over alt.  :police:
Jeg finner et "mål" de hadde for 9 år siden blogget av en tidligere vise-sjef. Har du noe mer konkret om et løfte/noe mer bindende, og gjerne av nyere dato? (PS: det sies ikke noe om samme pris, derimot samme profitt.)
SitatTesla has taken a very straightforward, transparent approach to European pricing. Our goal is to make the same level of profit per car no matter where it is ultimately delivered around the world. We do not think it is right to seek higher profits from customers in some countries just because other companies do. The reason our European prices are higher is simply to cover additional transport costs, import duties and minor business expenses that vary by country. Another important difference is that US prices take into account a $7500 federal tax credit and do not include VAT/sales tax, which results in a 20% increase in some countries.
https://www.tesla.com/no_NO/blog/model-s-european-pricing?redirect=no

https://twitter.com/Rjdlandscapes/status/1365021603986219008?s=20
venter i spenning på prisreduksjon da, egentlig har vel ikke vi som bestilte med nytt interiør tidlig, så fantastisk pris på bilen hvis en regner dagens dollarkurs  :-\
2014 mod s P85 (solgt)
2015 mod s P85D (solgt)
2019 mod 3 SR+ (Solgt)
2021 mod Y (solgt)
2021 mod 3 SR+
2021 mod 3 SR +
I bestilling mod S !!

Kim Kim

For meg ble det avbestilling  og ny E-tron av prinsipp. (Dessverre)

Utsette leveransen med 6  Tesla måneder (i beste fall), og i tillegg sette opp prisen.
Nei, glem det. Sjukt dårlig kundebehandling. 
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

offpist

Nå er det 4 mnd siden de stengte ned produksjonslinjen for Model S.
Ser det har begynt å dukke opp noen biler med fabrikk skilt i USA, men ingen kunder har fått bilene.

Virker som om de har hatt uventede leveringsproblemer eller noe som hindrer masseproduksjon.

Nå er vi hvertfall i april, og Tesla har ikke tatt kontakt for å gjøre en oppdatering til ny referesh.

Så min bestilling er fremdeles på en bil de sluttet å produsere for 4 mnd siden.

Jeg overlever, men kjipt for de som har planlagt for ny bil i mars.


Kjører:
Grå 2013 Model S P85

MuskElBil

Ikke bestilt ny selv, men kan vurdere LR når den kommer på markedet.
Foreløpig er produksjon av ny S og X lik null ser det ut til:
https://ir.tesla.com/press-release/tesla-q1-2021-vehicle-production-deliveries
2019 TMS 100D Deep Blue Metallic FSD

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Hrc


JorEl

Synd for de som vil ha en Refresh...men ikke så verst for oss, som allerede har en model S ;D
-pga kjedelig prisfall
-nå er vi fremdeles "Top of the line" ;D
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA