Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bildeling og bilabonnement

Startet av eisa01, søndag 31. januar 2021, klokken 12:26

« forrige - neste »

eisa01

Hyre og Bilkollektivet var begge helt utbooket en uke før påskehelga, mens Getaround og så litt tomt ut av andre ting en i3 osv. Tror ikke Hyre har vært så utbooket før.

Tok en titt på Zipcar (Avis), og de var omtrent alle ledige, og det er kanskje ikke så rart:
* Må leveres tilbake 70% ladet, ellers vanker det 350 kr + 10 kr/kWh gebyr
* Ikke opplyst, men kundeservice bekreftet at det er moms på bompenger (dvs. de fakturerer også fossil takst for elbiler...)

Tipper de først og fremst er ledige fordi ingen vet om dem, men ble totalt uaktuelt å reise til vestkanten og prøve dem. Så blir tog i morgen :)

Counterpointer

Brukte Getaround for første gang i Tromsø. Helt uproblematisk, og slapp til og med å lade opp bilen etter bruk 😃👍🏼 Vippset bare eier 60kr 🥳

1700 kr for en dag i Model X med laveste egenandel på forsikringen.

Var utrolig mye bilder som måtte tas både før og etter leie.

Mye utvalg i biler.

RJK

Sitat fra: eisa01 på tirsdag 26. mars 2024, klokken 18:55Hyre og Bilkollektivet var begge helt utbooket en uke før påskehelga, mens Getaround og så litt tomt ut av andre ting en i3 osv. Tror ikke Hyre har vært så utbooket før.

Tok en titt på Zipcar, og de var omtrent alle ledige, og det er kanskje ikke så rart:
* Må leveres tilbake 70% ladet, ellers vanker det 350 kr + 10 kr/kWh gebyr
* Ikke opplyst, men kundeservice bekreftet at det er moms på bompenger (dvs. de fakturerer også fossil takst for elbiler...)

Tipper de først og fremst er ledige fordi ingen vet om dem, men ble totalt uaktuelt å reise til vestkanten og prøve dem. Så blir tog i morgen :)
Sjekka du Hertzbilpool? Hva med vanlige bilutleieselskap? Skal man kjøre litt lengde, er fort de bedre og billigere enn disse bilkollektivene som uansett fort går tom for biler i slike utfartsperioder.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

eisa01

Er ikke noe krise å ta tog, derfor jeg ikke hadde planlagt bil lang tid i forveien ;)

Sjekket faktisk Hertz Bildeling siden de dukket opp i Entur, trodde de bare hadde varebiler nå, men de har fortsatt noen få biler

De viser "ghost"-inventory, og har en ID.4 som står på 13 kommunale bildelingsplasser samtidig (samme reg. nr) :)
Så ja, må tipse en avis eller noe for det er under enhver kritikk...

RJK

Wow, her var endringer jeg ikke har fått med meg, selv om jeg er medlem.

De har tydeligvis kvittes seg med alle personbiler utenom 1 stk ID.4 og 1 stk Ford Mach-E, og satt seg kraftig opp på varebiler.

Det var jo surt, siden de var min backupløsning i tilfelle bilen havner på verksted for lengre tid av ymse grunner, eller jeg ville funnet det mer gunstig å selge bilen og være billøs en periode!

Har jo forsikring uten leiebil i avtalen, da jeg kan gå til jobb og kun trenger bilen til annen transport ut av Oslo!
Bosted Oslo

eisa01

Sitat fra: eisa01 på lørdag 02. mars 2024, klokken 10:04Nå skjer det ting hos Hyre: De har fått 18 nye Hongqi 2022-modeller, klassifisert som premium elbil :o

Så ser ut som de er på vei til å erstatte bilene som gikk ut, men får virkelig håpe det kommer noe annet framover...
Nå er det kommet mange nye ID.3 2024  8) , så spent på om det kommer nye ID.4 snart: Det har vel vært forsinkelser på leveransen av de?

Electric cars in Norway

Sitat fra: eisa01 på søndag 21. april 2024, klokken 15:07
Sitat fra: eisa01 på lørdag 02. mars 2024, klokken 10:04Nå er det kommet mange nye ID.3 2024  8) , så spent på om det kommer nye ID.4 snart: Det har vel vært forsinkelser på leveransen av de?
Jeg vet at det kommer as we speak nye ID.4

eisa01

Fleks er konkurs. De som er kunder har fått beskjed om at ting fortsetter som før inntil videre, men om de ikke blir enig om ny forsikring så må de la bilen stå fra onsdag.

SitatViktig informasjon om ditt kundeforhold hos Fleks

Din kontrakt vil, forutsatt samtykke fra bostyrer, bli flyttet over til datterselskapet Fleks
Greenfleet 01 AS, som inntil videre vil fortsette å betjene denne i henhold til din avtale. Dette
selskapet er overtatt av bankene og du trenger derfor ikke å foreta deg noe, men kan benytte
bilen som hittil. Hvis avtale med bostyrer ikke er inngått innen utløpet av 14.mai må du
imidlertid la bilen stå inntil du får ny beskjed da nåværende forsikring utløper da og eventuelle
skader på bilen, dens passasjerer eller andre vil være ditt uforsikrede ansvar. Det arbeides med
å løse dette raskt.

Du vil etter hvert få ny innbetalingsinformasjon fra Fleks Greenfleet 01 AS, som også vil ta
kontakt med deg for å informere når de har kommet i orden.

De som har innbetalt forskudd vil bli kontaktet særskilt.

Electric cars in Norway

Sitat fra: eisa01 på mandag 13. mai 2024, klokken 16:11Fleks er konkurs. De som er kunder har fått beskjed om at ting fortsetter som før inntil videre, men om de ikke blir enig om ny forsikring så må de la bilen stå fra onsdag.

Din kontrakt vil, forutsatt samtykke fra bostyrer, bli flyttet over til datterselskapet Fleks
Greenfleet 01 AS, som inntil videre vil fortsette å betjene denne i henhold til din avtale. Dette
selskapet er overtatt av bankene og du trenger derfor ikke å foreta deg noe, men kan benytte
bilen som hittil. Hvis avtale med bostyrer ikke er inngått innen utløpet av 14.mai må du
imidlertid la bilen stå inntil du får ny beskjed da nåværende forsikring utløper da og eventuelle
skader på bilen, dens passasjerer eller andre vil være ditt uforsikrede ansvar. Det arbeides med
å løse dette raskt.

Du vil etter hvert få ny innbetalingsinformasjon fra Fleks Greenfleet 01 AS, som også vil ta

Au da. Jeg så ikke den komme :o men BOS har så god råd så ... De klarer seg fint. Tipper de starter opp på nytt når de økonomiske forholdene har roet seg her i Norge. 

Daniel_0007

Sitat fra: Electric cars in Norway på mandag 13. mai 2024, klokken 22:25
Sitat fra: eisa01 på mandag 13. mai 2024, klokken 16:11Fleks er konkurs. De som er kunder har fått beskjed om at ting fortsetter som før inntil videre, men om de ikke blir enig om ny forsikring så må de la bilen stå fra onsdag.

å løse dette raskt.

Au da. Jeg så ikke den komme :o men BOS har så god råd så ... De klarer seg fint. Tipper de starter opp på nytt når de økonomiske forholdene har roet seg her i Norge.

Bos? Bertel o Steen? De har vel ikke noe med fleks å gjøre, de har Otto som jeg tipper blir lagt ned snart og.
Model 3 2019 LR Rwd

RJK

Sitat fra: Daniel_0007 på mandag 13. mai 2024, klokken 23:58

å løse dette raskt.

Au da. Jeg så ikke den komme :o men BOS har så god råd så ... De klarer seg fint. Tipper de starter opp på nytt når de økonomiske forholdene har roet seg her i Norge.

Bos? Bertel o Steen? De har vel ikke noe med fleks å gjøre, de har Otto som jeg tipper blir lagt ned snart og.
Ser ut som du tar feil der! De sier jo selv at BOS er en av de 3 største eierne. Og siden de nevnes først, antar jeg at de dermed er den største av disse igjen, om de ikke har gått alfabetisk til verks.

Så blir jeg da korrigert av Proff.no som sier at BOS og Sparebank1 har like stor eierandel på 47,179 %, og Strømstangen kun har 3,589 %, og NWT Media har 1,435 %. Øvrige eiere deler de siste 0,617 %.

"Bertel O. Steen, Sparebank 1 og Strømstangen er våre største eiere. Bilparken vår består av over 2000 biler, og over 30 ulike modeller i alle prisklasser. Over 60 ansatte med bred kompetanse innen alt fra operasjonell drift til utvikling og tech."

https://fleks.no/om-oss/

https://www.proff.no/roller/fleks/oslo/utleie-og-leasing/IF91L0I01TD

8)
Bosted Oslo

Electric cars in Norway

Sitat fra: RJK på tirsdag 14. mai 2024, klokken 01:03
Sitat fra: Daniel_0007 på mandag 13. mai 2024, klokken 23:58

å løse dette raskt.

Ser ut som du tar feil der! De sier jo selv at BOS er en av de 3 største eierne. Og siden de nevnes først, antar jeg at de dermed er den største av disse igjen, om de ikke har gått alfabetisk til verks.

Så blir jeg da korrigert av Proff.no som sier at BOS og Sparebank1 har like stor eierandel på 47,179 %, og Strømstangen kun har 3,589 %, og NWT Media har 1,435 %. Øvrige eiere deler de siste 0,617 %.

"Bertel O. Steen, Sparebank 1 og Strømstangen er våre største eiere. Bilparken vår består av over 2000 biler, og over 30 ulike modeller i alle prisklasser. Over 60 ansatte med bred kompetanse innen alt fra operasjonell drift til utvikling og tech."

https://fleks.no/om-oss/

https://www.proff.no/roller/fleks/oslo/utleie-og-leasing/IF91L0I01TD

8)
RJK :+1: takker.

Daniel.... Lett å ta feil. Gjør det selv hele tiden ;D

Electric cars in Norway

De dyktige gutta i mil etter mil tar for seg Flex, Hyre osv i denne podcasten fra i går dvs 15 mai som heter alt om tilhengerfeste. Du finner det her https://www.finansavisen.no/podcast/mil-etter-mil?zephr_sso_ott=xX9ycP

Dette mener jeg er en pensum podcast mine gode venner  ;D dersom du har dilla på bildeling cases

eisa01

Sitat fra: eisa01 på onsdag 27. mars 2024, klokken 11:23Sjekket faktisk Hertz Bildeling siden de dukket opp i Entur, trodde de bare hadde varebiler nå, men de har fortsatt noen få biler

De viser "ghost"-inventory, og har en ID.4 som står på 13 kommunale bildelingsplasser samtidig (samme reg. nr) :)
Så ja, må tipse en avis eller noe for det er under enhver kritikk...
Avisa Oslo har en sak om det i dag: https://www.ao.no/p-plassene-star-tomme-beboere-fortviler-aldri-sett-en-bil-her/s/5-128-801715 (+)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA