Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Remote klimatisering fungerer ikke når bil er plugget i

Startet av Lars C. Krogenæs, tirsdag 26. januar 2021, klokken 13:22

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Litt flaut dette, i og med at jeg innbiller alle andre at jeg "vet alt om elbil"....

Har lade-timer på i leafen til kona, slik at lading starter 00.05 hver natt. (Billigst nettleie og spotpris).

Bilen står koblet til en easee home, som er satt til alltid å gi strøm etter endt lading.

Når vi prøver å starte klimatisering via mobil, får vi beskjed "på lignende måter" at bilen starter oppvarming, men ingen ting skjer med bilen.

Noen som vet hvorfor?

Er jeg nødt til å starte lading manuelt, og så sette på klimatisering?

Noen som vet?
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Thomas Parsli

Jeg har opplevd at appen til Nissan ikke fungerer (dvs. det er som oftest det den ikke gjør).
Men da sier den først at klima slås på for så å vise at klima ikke er på.

Appen er så dårlig at jeg betaler for "My Leaf" (iOS).

(Vi har også Leaf og Easee-lader)
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

kaiat

Har du sjekket 12V-batteriet? Det er mulig at den kanskje går litt i "dvale" om 12V-batteriet har mistet litt av "futten". Det var en tråd på myleaf-forumet om dette.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA