Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Prisene kraftig opp på ID4?

Startet av Bjoris, tirsdag 26. januar 2021, klokken 12:29

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Sitat fra: Trond.m på torsdag 28. januar 2021, klokken 07:08
Sitat fra: ihaal på onsdag 27. januar 2021, klokken 21:36
385 000 pluss varmepumpe (8000), vinterdekk (20000), metalikk (7000), hengerfeste (10 000) osv? Da lander du på 430ish, over det en 1st koster hvis du har fått en grei del.
Regner med at dette er tipping 😉. Mener varmepumpen er priset til over 11000 på id.3 city utgaven, men det er nok mest for å få folk til å kjøpe mer påkostede modeller.

Jeg fikk tilbud om 215.000 kr totalt for 3 år/45000 km for ID3 City. Åpenbart at de ikke vil selge den når du får ID4 1st forn samme totalkostnad og ID3 1st Plus for 162000.

Bjoris

Sitat fra: chargedup på onsdag 27. januar 2021, klokken 10:15
Det at selgere hos Møller nå prøver å si at prisene skal opp etter 1st er/blir utsolgt må man ta med en klype salt. Selgerne er opptatt av å selge flest mulig biler NÅ. id4 er nå priset ca likt som mach-e, setter VW opp prisen vil mach-e bli mer attraktiv. I forhold til VAG sine egne biler, både Enyaq og id3, er id4 priset alt for lavt, så at prisen blir hevet er ikke utenkelig. VAG har jo vist med prisingen av id4 at de har blitt uforutsigbare, så hvordan prisingen blir fremover er vanskelig å spå ;)

Sitat fra: HelEl på onsdag 27. januar 2021, klokken 08:58
Men enig i at det har blitt vel my rot, og skoda rykker nå opp på oppløpssiden og kanskje passerer vw. Bilene er jo ganske like, og er spent på om skoda har kontroll på sw, eller om de har arvet utfordringer fra vw. Går det knirkefritt der og fortsatt utfordringer hos vw etter at siste programvare er lansert, så har vi kanskje gjort et feil valg.

Vil tro at Enyaq vil få akkurat de samme problemene som id4 evt vil ha. Bilene bruker de samme komponentene, datamaskinene er helt like og software er sannsynligvis helt lik (bortsett fra logoen/lydene når du starter opp). VAG er VAG, samme biler med forskjellig innpakning (karosseri og interiør). At id4/Enyaq er feilfrie fra start (ei heller etter flere år, de fleste elbilene har noen kameler man må svelge) tror jeg ikke, men at de har fikset de største feilene fra id3 (feks 12V) regner jeg med.

Er det riktig at ID4 er priset likt som Mach-e? Jeg fikk iallefall ca pris når jeg prøvde Mach-e på 470 for tilsvarende
utstyrt som ID4. Da har du mindre hengervekt, ikke taklast mulighet og ørliten skiluke.

Listepris på ID4 går nok ikke veldig mye opp, men du må putte på hengerfeste, met.lakk, større hjul mv så en må sammenligne like biler, samtidig kan det for noen komme annerledes ut om en ikke verdsetter hengerfeste, større hjul og met.lakk f.eks, men normalt er dette ting som må på en SUV.




Bjoris

Hele poenget med denne tråden var egentlig å dra den frem igjen når vi har fått fakta så kan vi se da om vi kan stole på selgere eller ikke:) Egentlig tror jeg ikke de har peiling på hva prisene blir på de nye utgavene, men de antar at den blir mye dyere og det er jo en logikk i dette som vi har diskutert til det kjedsommelige:)

Vi vet jo alle at vi må være forsiktige med å stole på selgere, som andre påpeker er jobben deres å selge biler nå, ikke i morgen! Derfor er det også slik at selgere får ikke vite om fremtidig salgsstrategier siden slik info ville gjort det vanskelig for dem å selge nå, dersom de vet at kjøperen gjør ett bedre kjøp neste mnd...


Blir mye pris-snakk på ID4, det er det ikke på Enyaq forumene. Den åpenbare forskjellen er at de som kjøper ID4 har kjøpt den mye pga bedre pris så da regner jeg med at vi er det mest prissensitive av kjøperene ;D En annen ting jeg mener er en større del av forklaringen er at prispolitikken til Skoda ikke vingler i hytt og pine som på VW.

Nå blir det ganske stor forskjell på utstyr i de kommende utgavene ifht 1ST så noen direkte prissammenligning blir det uansett ikke. Jeg tenker at "ingen" kjøper denne bilen uten ryggekamera og dermed blir det Business versjonen som blir billigste utgave, da får en Matrix, keyless access og mobilpakke f.eks inkludert så det blir jo interssant å se hvilken pris den får da.

ihaal

Vi får vite i morgen. Siste nytt fra Møller:

"I dag er siste mulighet til å bestille de to gunstige lanseringsmodellene av Volkswagen ID.4. Vi har åpent til kl. 19 i dag om du ønsker deg en ID.4 1ST eller ID.4 1ST Max med levering til våren.
I morgen fredag åpner vi for nye og ferdigspesifiserte utstyrsmodeller samt en mindre batteripakke"
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Daniel_0007

Sitat fra: ihaal på torsdag 28. januar 2021, klokken 10:13
Vi får vite i morgen. Siste nytt fra Møller:

"I dag er siste mulighet til å bestille de to gunstige lanseringsmodellene av Volkswagen ID.4. Vi har åpent til kl. 19 i dag om du ønsker deg en ID.4 1ST eller ID.4 1ST Max med levering til våren.
I morgen fredag åpner vi for nye og ferdigspesifiserte utstyrsmodeller samt en mindre batteripakke"

Spennende tipper den minste batteri pakka vil starte på 349 900
Model 3 2019 LR Rwd

ID4

Sitat fra: Daniel_0007 på torsdag 28. januar 2021, klokken 10:33
Sitat fra: ihaal på torsdag 28. januar 2021, klokken 10:13
Vi får vite i morgen. Siste nytt fra Møller:

"I dag er siste mulighet til å bestille de to gunstige lanseringsmodellene av Volkswagen ID.4. Vi har åpent til kl. 19 i dag om du ønsker deg en ID.4 1ST eller ID.4 1ST Max med levering til våren.
I morgen fredag åpner vi for nye og ferdigspesifiserte utstyrsmodeller samt en mindre batteripakke"

Spennende tipper den minste batteri pakka vil starte på 349 900

Tipper den minste batteri pakka ikke legges ut, og bare ser alternativer med samme batteri størelse som de som selges nå, dvs 77 netto.

chargedup

Sitat fra: Bjoris på torsdag 28. januar 2021, klokken 09:37
Er det riktig at ID4 er priset likt som Mach-e? Jeg fikk iallefall ca pris når jeg prøvde Mach-e på 470 for tilsvarende
utstyrt som ID4. Da har du mindre hengervekt, ikke taklast mulighet og ørliten skiluke.

Listepris på ID4 går nok ikke veldig mye opp, men du må putte på hengerfeste, met.lakk, større hjul mv så en må sammenligne like biler, samtidig kan det for noen komme annerledes ut om en ikke verdsetter hengerfeste, større hjul og met.lakk f.eks, men normalt er dette ting som må på en SUV.
Skal sies at jeg verken har gått over id4 prisliste med lupe eller konfigurator til mach-e med lupe. Skulle jeg ha kjøpt mach-e ville jeg ikke valgt noe annet enn metallic og da endt på ca 430, akkurat det samme som id4 (som da hadde vært ink vinterhjul). Hengerfeste og metallic lakk er jeg enig i at de fleste kommer til å legge til. Større hjul ser vi jo av tråden at endel helst ikke vil ha, pga rekkevidde. Mach-e har feks keyless som id4 1st ikke har, så å sammenligne epler og epler er vanskelig ettersom begge har satte utstyrsnivå pr nå.

Sitat fra: Bjoris på torsdag 28. januar 2021, klokken 10:04
Blir mye pris-snakk på ID4, det er det ikke på Enyaq forumene. Den åpenbare forskjellen er at de som kjøper ID4 har kjøpt den mye pga bedre pris så da regner jeg med at vi er det mest prissensitive av kjøperene ;D En annen ting jeg mener er en større del av forklaringen er at prispolitikken til Skoda ikke vingler i hytt og pine som på VW.

Er ikke tvil om at de mest prissensitive gikk for id4, eller ble fryktelig skuffet etter å ha skrevet kontrakt på enyaq når de så prisene på id4 ;) Jeg tror prisklassen 400-500' (folkeSUV) har mye mer prissensitive kjøpere (og derav mindre strenge utstyrskrav ift "kjekt å ha" utstyr) enn de dyre SUVene som starter på 600'.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

roms

Det er trolig disse som kommer til å bli solgt i Norge når 1st er over!

ihaal

Må opp på Tech da for å få f.eks. side assist (noe jeg savner på 1st).ID3 Tech starter på 426 100, spent på hva "påslaget" blir for en ID4 blir her.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Jorn01

#39
 
Sitat fra: ihaal på torsdag 28. januar 2021, klokken 12:46
Må opp på Tech da for å få f.eks. side assist (noe jeg savner på 1st).ID3 Tech starter på 426 100, spent på hva "påslaget" blir for en ID4 blir her.

https://www.neuemodelleautos.de/autos-marken/volkswagen/2021-vw-t-roc-style-preisliste-und-technische-daten-2021-01-28/                     
https://www.volkswagen.no/no/biler/id3.html

Basert på linkene ovenfor ser det for meg ut til at prisene kan bli som vist.

Jeg har da tatt utgangspunkt i Tyske priser på hhv ID.3 og ID.4 og multiplisert de norske prisene på ID.3 med tilsvarende økning. Mulig at dette ikke blir helt riktig(?)

Trond.m

#40
Mange som sitter hjemme og regner på prisene ser jeg. Men det er vel Møller som sitter på faciten 😏.  Kanskje prisene kommer i morgen eller mandag ? Det skal visst også komme pris på 58 kwh utgaven. Men noen ganger bruker Møller lang tid. Da de varslet prisøkning på e-tron i april stoppet de salget i 3 uker før de åpnet med nye priser.

ihaal

Prosentpåslaget på ID4 1st Max sammenlignet med ID3 1st var vel mye lavere i Norge enn i Tyskland, så blir spennende å se hva som skjer med de ordinære modellene (mest fordi jeg er nysgjerrig på hva en godt speccet utgave kommer til å lande på når du legger til 4x4 på toppen).
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

calefranco

https://www.topgear.com/car-news/electric/vw-id4-officially-sale
First Edition £37800 i UK (rundt 420000kr, tror jeg).

Sent from my SM-T590 using Tapatalk



ihaal

460 for Business og 500 for Tech. Virker som det lå en veldig god rabatt i lanseringsmodellene da.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA