Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oppgradering til MCU2

Startet av leafolainen, mandag 25. januar 2021, klokken 22:00

« forrige - neste »

Bushy

Samme her. Prosentvis. Så skal det vel koste rundt 13k i Norge da. Iallefall for 2.0 eiere. Time vil show
S75D sept. 17

raypettersen

Hva får vi får å oppgradere kun for å få hw3 da? Kun bedre visualisering? Skiltgjenkjenning?
Personlig kommer jeg fra X med 2.5, og savner en del visualisering og skiltgjenkjenning som jeg hadde i min forrige M3.

moeget

Jeg fikk oppgradert til MCU 2 i sommer og bilen ble som ny :)
Alt i alt en vellykket oppgradering. Men jeg ser at bilen sliter med oppkobling mot mobilnett.
Det er problemer med kommunikasjon via app og mediaavspilling.
Snakket med Tesla om dette. Om dette var en kjent feil eller om det var kun min MCU.
Fikk bekreftet at dette var en kjent feil som forhåpentligvis vil bli retter via oppgradering.

Motorwatt

SitatFikk bekreftet at dette var en kjent feil som forhåpentligvis vil bli retter via oppgradering.
Samme beskjed fikk jeg i november. Kan ta opp til 10 minutter før den kobler opp til LTE.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

pjo

Hvordan utarter LTE feilen seg? Fikk også oppgradert til MCU2 i løpet av forrige sommer. Har aldri tenkt på at det har vært noe problem. Kommer den når du f.eks. Kjører hjemmefra hvor den har stått på wifi?
September 2017 Tesla Model S75D MCU1/AP2.5 Oppgrader til HW3/FSD.

Motorwatt

Ja, presis. Den har tydeligvis problemer med å koble fra WiFi til LTE-
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

dragmore

Samme feil her etter MCU2 oppgradering.
1. Ser at den bruker ca. 5-10min etter wifi nettet er forlatt til at LTE er oppkoblet
2. Ser ofte at den slår av LTE når jeg er på tur og bilen står i park. F.eks på butikken
Tesla Model S75D -2017  - HW3.0+MCU2.0 oppgradert, nå med nye HW3.0 kameraer!

alda

Är dessa felena med treg uppkoppling för gamla bilar som har uppdaterat fixat nu? Eller tar det fortfarande en minut innan man köra efter att man har satt sig i bilen??
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

pjo

Det er tydeligvis litt forskjell på hva man opplever. Har vel egentlig aldri opplevd noe stort problem med LTE etter oppgraderingen til MCU2. Fungerer greit både når jeg starter hjemmefra (på WIFI) og når jeg starter et annet sted. Kan det ha noe med antenne/mottaker å gjøre slik at bilen sliter mer i områder med marginal LTE dekning etter oppgraderingen til MCU2?
September 2017 Tesla Model S75D MCU1/AP2.5 Oppgrader til HW3/FSD.

OhmPaPa

Sitat fra: alda på fredag 20. mai 2022, klokken 13:32
Är dessa felena med treg uppkoppling för gamla bilar som har uppdaterat fixat nu? Eller tar det fortfarande en minut innan man köra efter att man har satt sig i bilen??

Min fra tidlig 2017 er rask til å våkne/koble til i sikkert 99% av tilfellene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA