Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pris reduksjon på MCU2

Startet av dragmore, fredag 22. januar 2021, klokken 09:45

« forrige - neste »

dragmore

Tesla Model S75D -2017  - HW3.0+MCU2.0 oppgradert, nå med nye HW3.0 kameraer!

Klykken

Som jeg skrev i en annen tråd, det ligger ut en kvittering på facebook fra en som har fått utført byttet for 17000kr. De har antageligvis endret pris internt, men ikke oppdatert sidene sine.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Sandvika

Det som slår meg er at jeg har hatt loanere med suppetreg skjerm og jeg har tidligere slitt litt selv også på min MCU1. Etter svart skjerm og bytte av MCU (fortsatt versjon 1) så har jeg minimalt med lag. Dette får meg til å tro at det er bugs evt. eMMC problemer som har bidratt til problemer og ikke MCU1 i seg selv. 

Hadde jeg hatt treg så tror jeg heller jeg hadde ventet på at den kræsjet

BMW850

Ja, 17.000 er forsåvidt en akseptabel pris på MCU2 men venter nok til bilen nærmer seg 8 år og evt. svart skjerm eller bytter brikka. Netflix er ikke noe jeg synes det er verdt å betale 17.000 for. Kan også skje mye rundt dette på 1,5 år. Enten recall eller ennå større reduskjon på MCU2.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

sjokomelk

Jøss.. Jeg signerte på arbeidsordre på 28550kr i går på oppgradering av MCU i februar. Jeg får passe på at jeg får den nye prisen.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

mthoring

Da ble det bestilt oppgradering her i gården, 17.000kr er helt ok pris for 2 nye skjermer+datamaskin tenker jeg.
(Så får heller RTX3080-oppgraderingen bli utsatt på ubestemt tid :P)

Har ikke mye bruk for Netflix, men selv Spotify og navigasjon har blitt så håpløst tregt på MCU1 de siste årene, spesielt med dashcam aktivert, så nå tenker jeg det er verdt det. Regner også med at man får igjen mye av investeringen ved et eventuelt salg senere, er bare å se på hva folk blir rådet til i trådene om kjøp av brukt TMS/X...
Den eneste bekymringen er tap av DAB, men det er kanskje ikke like viktig med MCU2 som sikkert har mer responsiv TuneIn(?)
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

sjokomelk

Jeg koster på meg radiooppgraderingen for 5700kr ekstra. Ikke at jeg hører mye på radio, men det er i "kjekt å ha"-kategorien, og nå blir det uansett billigere MED radio enn uten tidligere. Og jeg var inneforstått med å betale 28k i utgangspunktet, så jeg lurer meg selv til å tro at jeg kommer bedre ut av det. :laugh:
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

mthoring

Sitat fra: sjokomelk på fredag 22. januar 2021, klokken 21:09
Jeg koster på meg radiooppgraderingen for 5700kr ekstra. Ikke at jeg hører mye på radio, men det er i "kjekt å ha"-kategorien, og nå blir det uansett billigere MED radio enn uten tidligere. Og jeg var inneforstått med å betale 28k i utgangspunktet, så jeg lurer meg selv til å tro at jeg kommer bedre ut av det. :laugh:

Ja, ser den. Men i % av MCU2-oppgraderingen, så er jo radiooppgraderingen enda dyrere nå :o Kanskje det kommer en liten prisreduksjon på den også?

Har du fått bekreftet at radio er tilgjengelig for montering nå?
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

sjokomelk

Jeg bestilte egentlig oppgradering av MCU med radio i oktober, fikk time i november, for Tesla i Stavanger bekreftet at ting var tilgjengelig og klart for meg ved servicesenteret mitt i Haugesund. Men så har de av forskjellige årsaker ikke klart å få orden på ting, og jeg har vært der i november, desember og januar med uforrettet sak. Og nå har jeg ny time i februar hvor de har lovet meg høyt og hellig at de skal få gjort jobben. Radio-oppgraderingen skal være på plass.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

mthoring

S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

mthoring

Hvordan er det med ryggekamera etter oppgradering til MCU2? Er det fortsatt problemer med det? Hvis det ikke er like bra som før, så må man vel kunne kreve det utbedret? Eller er det jalla på biler med MCU2 originalt også?

Har forresten fått time for oppgradering på Rud førstkommende fredag, mottatt "faktura" og greier, så det gikk i hvertfall fort.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

mthoring

Ser ut som ryggekamera er skralt i mørket på MCU2 uansett om det er oppgradert fra MCU1 eller ei. I alle fall etter det jeg har lest på TMC. Så da får en bare godta det.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

MadsV

Fikk estimat på dette idag med dab. Ca 26000kr. Er prisene dere har fått pluss mva?

Klykken

Du har antageligvis AP2.x, og da er prisen 21.000kr. Med DAB til 5.700kr.
Uten AP2 er prisen 17.000kr.

Står her https://www.tesla.com/no_NO/support/infotainment
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

MadsV

Nei har ikke AP.. 21360kr +mva er det jeg har fått som estimat

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA