Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Update 2020.48.35.5

Startet av eNORm, fredag 22. januar 2021, klokken 07:04

« forrige - neste »

Grafflog

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på lørdag 23. januar 2021, klokken 16:08
AP: mer nervøs ved påkjøringsfelt på motorvei, tror feltet blir bredere og legger seg ut mot høyre.

Merket også dette, kjørte Oslo-Råde t/r i dag på navigate on autopilot og måtte ta over helt 3 ganger en gang på vei mot Råde og 2 på vei tilbake.

RuneW

Sitat fra: ganton på lørdag 23. januar 2021, klokken 15:46
Er vel ikke nytt i denne oppdateringen, men gjett hva bilen gjør her (alt skrudd på i autopilot) :

Det står vel ikke tilfeldigvis "Grimsøy" på det skiltet der?

I så fall har bilen min også bremset ned for rødt lys på samme stedet 😀
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

eeeerik

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på lørdag 23. januar 2021, klokken 21:34
På 35.5 også? Fikk den i dag morges og det var stor forskjell på å kjøre samme vei i går og i dag for å si det sånn
Kjørte en lengre strekke på E6 med 35.5, og opplevde egentlig at den håndterte påkjørsler mye bedre enn før. Ikke noe problem.

Sent from my Pixel 3 using Tapatalk


Motorwatt

Slike endringer, som det skrives om her, blir kommentert ved omtrent hver eneste oppdatering for ofte å bli borte i neste versjon. Håper Tesla snart kan klare å få til statiske forbedringer.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

hugin

Sitat fra: Motorwatt på søndag 24. januar 2021, klokken 15:43
Slike endringer, som det skrives om her, blir kommentert ved omtrent hver eneste oppdatering for ofte å bli borte i neste versjon. Håper Tesla snart kan klare å få til statiske forbedringer.

Enig, ikke noe eksakt vitenskap akkurat🤣
Tesla MYP hvit/svart levert 10.11.2022
Tesla M3 LR DV4W FSD acc boost 2019 - solgt

knegg

Fikk akkurat denne oppdateringen over mobilnettet. Hadde deaktivert alt av WiFi fordi jeg ikke ville ha nytt GUI. Og nå kom den jammen meg allikevel.

Da blir det å trykke avbryt alle gangene jeg skal starte bilen frem til de får fikset GUI.  :+1:
2020 Model 3

kodax

Hvis du mener store tall/symboler som viser hastighet, skilt etc., så er det tilbake i denne versjonen. I hvert fall på min TMX som viser denne informasjonen på skjermen foran rattet.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Motorwatt

@Knegg har vel TM3, og der er det visstnok ikke endret i .35.5.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Contango

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 27. januar 2021, klokken 10:35
@Knegg har vel TM3, og der er det visstnok ikke endret i .35.5.
Det er definitivt endret i MS og det er vel litt større font i 3 også? Jeg har ikke kjørt treern siden oppdateringen og bare sett såvidt på skjermen.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

knegg

Problemet i 3 er at kartet har blitt mye mindre og bilde av bilen er større med unødvendig mye dødrom rundt.
2020 Model 3

Kim-

Ja, helt enig med den størrelsen. Jeg må nå strekke meg når jeg skal bla gjennom sanger osv på spotify
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

hugin

Sitat fra: Kim- på onsdag 27. januar 2021, klokken 19:51
Ja, helt enig med den størrelsen. Jeg må nå strekke meg når jeg skal bla gjennom sanger osv på spotify

Og jeg må få meg bifokale briller hvis jeg skal lese skjerm og samtidig se veien foran meg. Kombinasjon av alder og liten font :D
Tesla MYP hvit/svart levert 10.11.2022
Tesla M3 LR DV4W FSD acc boost 2019 - solgt

felix

Sitat fra: ganton på lørdag 23. januar 2021, klokken 15:46
Er vel ikke nytt i denne oppdateringen, men gjett hva bilen gjør her (alt skrudd på i autopilot) :
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Det er et utkjørhovedsignal. Om bilen kjører på skinnene håper jeg inderlig at det ikke kjører forbi signalet.

Handyman

Sitat fra: felix på torsdag 28. januar 2021, klokken 09:02
Sitat fra: ganton på lørdag 23. januar 2021, klokken 15:46
Er vel ikke nytt i denne oppdateringen, men gjett hva bilen gjør her (alt skrudd på i autopilot) :
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Det er et utkjørhovedsignal. Om bilen kjører på skinnene håper jeg inderlig at det ikke kjører forbi signalet.
Off Topic ALERT! Og på bildet ser man et Siemens S-20 Kontaktledningsanlegg, på B-master med forbigangsledning med forsterket oppheng i toppen  mastene og returledere på baksiden. 16000V og 16 2/3Hz.
H-mast lengst borte ved vekselen. Alle master med klatrevern.  ;)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

apehest


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA