Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

TM3P 2021 - Varmetråder i bakruten

Startet av TM3P2021, torsdag 21. januar 2021, klokken 09:09

« forrige - neste »

TøddiVedder

Min m3 210 virket ikke trådene. Måtte bytte hele ruten.

Woodbear

Hm, skal inn 28 med bilen for sensor skift og litt anna tjafs, når det blir frost igjen skal jeg jaggu parkere bilen med hekken utenfor carporten, fordi mener at de ikke tok å timte noe snø sist jeg sto ute.
Legge til mest mulig på lista da sc booka meg med lånebil
2021 model 3 hvit performance.

TøddiVedder

Hvis de må bytte ruten, husk å ta med nøkler til evt takboks og takstativ.

gruffalo

Hos meg også døde varmetrådene i bakruta. Halve taket og bakvinduet er jo en del, og det ble bytta. Bilen måtte overnatte på SC, de sa noe om at limet måtte tørke. Men det er mulig det kan fikses på en dag om de begynner på morran. De fikset det sammen med HW3 oppdatering. Jeg er i det hele tatt veldig fornøyd med SC i Trondheim.
E-tron 55 sportback 2022

Woodbear

3 pluss og varmegrader idag, men meldt kaldt snart. Skal teste mine da. Siden jeg i utgangspunktet har torsdag kl10 levering med estimert hente dagen etter og får lånebil. Passer jo bra å få tatt det samtidig. 

Husker den ene gangen det var dugg der og brukte dem litt på vei fra lillestrøm.  Da ble det klart rundt stripene ( rimelig crap dog) men må få testa på frost.  Så perfekt at det regner nå da lol 
2021 model 3 hvit performance.

heiho

Sitat fra: Woodbear på fredag 22. januar 2021, klokken 12:07
3 pluss og varmegrader idag, men meldt kaldt snart. Skal teste mine da. Siden jeg i utgangspunktet har torsdag kl10 levering med estimert hente dagen etter og får lånebil. Passer jo bra å få tatt det samtidig. 

Husker den ene gangen det var dugg der og brukte dem litt på vei fra lillestrøm.  Da ble det klart rundt stripene ( rimelig crap dog) men må få testa på frost.  Så perfekt at det regner nå da lol

Men hvis den tar dugg og du ser dette så fungerer jo trådene?

Woodbear

Ja, 28 januar, tenkte bare å få tatt en stikkprøve siden bilen skal inn uansett
2021 model 3 hvit performance.

apehest

Sitat fra: Woodbear på lørdag 23. januar 2021, klokken 10:00
Ja, 28 januar, tenkte bare å få tatt en stikkprøve siden bilen skal inn uansett

Du skal be verkstedet se på varmetrådene dine, som du selv har forklart at virker i en tidligere post, fordi noen på et forum på internett måtte få bakruten byttet pga. defekte varmetråder?

La meg bare være helt klar her. Varmetrådene i bakruten din vil enten ha full funksjon, eller ingen funksjon i det hele tatt. Det er ingen virkningsgrad å snakke om eller noe rom for tolkning. De er like enkel teknologi som en glødepære.

Handyman

Sitat fra: apehest på lørdag 23. januar 2021, klokken 10:10
Sitat fra: Woodbear på lørdag 23. januar 2021, klokken 10:00
Ja, 28 januar, tenkte bare å få tatt en stikkprøve siden bilen skal inn uansett

Du skal be verkstedet se på varmetrådene dine, som du selv har forklart at virker i en tidligere post, fordi noen på et forum på internett måtte få bakruten byttet pga. defekte varmetråder?

La meg bare være helt klar her. Varmetrådene i bakruten din vil enten ha full funksjon, eller ingen funksjon i det hele tatt. Det er ingen virkningsgrad å snakke om eller noe rom for tolkning. De er like enkel teknologi som en glødepære.
Kanskje samtidig be dem sjekke om det er lys i diverse lykter ;)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Woodbear

Nei jeg skal ikke be dem se på dem om de virker. De funka dagen jeg fikk bilen, men ikke ved snø seinere datt det ikke av noe .
Bilen mun står 99% under tak, så skriver  jeg skal sjekke FØR jeg klager . 

Ser ut som kulde og varme påvirker pamelgaps, nå i mildværet er bakluka rett igjen og høyre passasjer dør og.

Selvrettende bil 🙈  om alt av gaps er innafor tesla standarder igjen og timen 28 er kun liming av spoiler( den er nå enda løsere, ca 30cm er løst på en side, 7-10cm da jeg fikk den)

Men sitter jeg kun igjen med sensor skift og spoiler , så skal jeg maile sc og spørre om jeg kan vente i loungen noen timer kontra ta lånebilen.

Om det ikke blir helt lockdown der og til uka
 
2021 model 3 hvit performance.

tom-eil

Hadde min 2021 på sc Drammen og nevnte at trådene i bakruten fungerte 2/10 ganger. Fikk beskjed om at dette var en kjent feil som skulle rettes med en ny FW.
2021 Tesla Model 3 LR
2020 Seat Mii Electric
2018 Kia Soul 30kw/t

Torgeir Jensen

2019 Lr model 3
Varmebakruta sluttet å virke for et par måneder siden.
Mekaniker jobbet å styrte i mange timer og fikk den ikke til å virke. Så oppdaget han en obd 2 dongel som som blinket på gulvet bak midtkonsollen😳
" Removed 3 party obd dongle rear defroster tested now works as intended"
Slapp unna med en tusenlapp.

Usikker på om jeg tør montere den igjen.

Ingen på verkstedet hadde hørt om scan my Tesla og måtte google hvorfor noen bruker obd dongle på bilen.

eNORm

Sitat fra: Torgeir Jensen på tirsdag 26. januar 2021, klokken 22:54
2019 Lr model 3
Varmebakruta sluttet å virke for et par måneder siden.
Mekaniker jobbet å styrte i mange timer og fikk den ikke til å virke. Så oppdaget han en obd 2 dongel som som blinket på gulvet bak midtkonsollen😳
" Removed 3 party obd dongle rear defroster tested now works as intended"
Slapp unna med en tusenlapp.

Usikker på om jeg tør montere den igjen.

Ingen på verkstedet hadde hørt om scan my Tesla og måtte google hvorfor noen bruker obd dongle på bilen.

Hvilken dongel bruker du?

Erlingni

#28
Jeg hadde defekte varmetråder i bakruta på min nye 2021 M3P.
Ruta ble ikke byttet. Dette ble utført:
"Inspected customer concern and found undercurrent fault in the system. Reset the right side body controller and cleaned ground points, tested after repair works as intended. "
De nevnte også at de fikk opp feilkode på varmetrådene da jeg leverte bilen.

Har virket greit siden, testet også med varmekamera for sikkerhets skyld (skulle foliere bakvindu, og ville unngå å måtte bytte rute rett etterpå).

TM3P2021

Hei,
liten oppdatering på denne.
De virket igjen idag ... Helt av seg selv.

Så da var det kanskje som en av dere sa: At den var ustabil og at dette var et kjent problem som ville bli rettet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA