Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tur til Hellas med TMX!

Startet av Silkefot, tirsdag 19. januar 2021, klokken 19:13

« forrige - neste »

Thomas Parsli

Sitat fra: Silkefot på onsdag 20. januar 2021, klokken 20:37
Sitat fra: Handyman på tirsdag 19. januar 2021, klokken 22:02
Abetterroutplanner sier at det går, en man må ta i bruk 3. parts CCS lader
https://abetterrouteplanner.com/?plan_uuid=060f6479-4430-462d-9480-ef6bf147a158

Med model 3 ja... Har en X jeg...

Skal du kjøre til Hellas, er det nok lurt å bruke 2500,- for ombygging og CCS-adapter hos Tesla :)

Jeg hadde ikke vært redd for turen, men unngått Albania og beregnet ekstremt god tid på både lading og leting etter (fungerende) lader.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Øyvind.h

På en sånn tur ville jeg nok heller kjørt Model X ja. Bedre plass, mindre støy, panorama rute.
For å komme raskest til mål kan det dog være Model 3 er bedre. Selv om X'en har betydelig større batteri.
I Danmark syntes jeg 250-300km var passe lengde på hvert legg med X90d. Da i relativt høy hastighet.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Handyman

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 21. januar 2021, klokken 14:17
Misunnelig?  ;)
Nei, absolutt ikke, var noen sekunder unna å bestille X en stund før 3 kom, men lot være på grunn av størrelse. Valgte å vente på 3 og har ikke angret. Vurderer Y, men mest fordi jeg ikke har hengerfeste og at kona liker Yen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Thomas Parsli

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 21. januar 2021, klokken 14:20
På en sånn tur ville jeg nok heller kjørt Model X ja. Bedre plass, mindre støy, panorama rute.
For å komme raskest til mål kan det dog være Model 3 er bedre. Selv om X'en har betydelig større batteri.

Jeg har kjørt lange turer (500-1000km) med både Model X og Model S, og selv om Model S er morsom på svingete veier må jeg si Model X er betraktelig hyggeligere på langtur.
Det er faktisk overraskende godt å sette seg i en X etter å ha kjørt S...

Jeg antar Model 3 ligger i den andre enden av skalaen - og at Handyman bør være grønn av misunnelse  :P

2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

o.b.lix

Sitat fra: Handyman på torsdag 21. januar 2021, klokken 17:33
Vurderer Y, men mest fordi jeg ikke har hengerfeste og at kona liker Yen.
Du kan i alle fall få hengerfeste på 3 nå for tiden
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Silkefot

Har CCS adapter selvfølgelig, kjøpte den like selvfølgelig før den ble billig... Har tre lange gutter (170, 186 og 187 så langt) som er glade i X'en og legg på 250 til 300 som Øyvind foreslår tror jeg er overkommelig. Bruker nok en del Airbnb tenker jeg selv om gutta mente de kan sove i bilen... (kan jo ta med fruen på hotell og la dem sove i bilen ;D)

Ser vel ut som om vi blir å kjøre gjennom Italia begge veier om ingen har erfaring med noe annet nord om hellas
Bosted Fetsund
Eier:
Model Y 2022 modell
Leaf 2011 modell
El-velo
Eide:
Model X 100D 2017 modell i 2 år
Citroën Saxo 2003 modell (?) i 10 år

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA