ID.4 Visningsbiler

Startet av Peacock, man 18. jan 2021, kl. 19:55

« forrige - neste »

Trond.m

Sitat fra: Electric cars in Norway på ons 24. feb 2021, kl. 18:08
Jeg fikk også beskjed av VW om å bestile time først..  det var mange som ville prøvekjøre. Ser den...
Prøvekjøre ? Er det ikke bare utstillingsbiler som har kommet nå.

Roy Aasen

Nix prøvekjøring!

Forhandleren min meldte seg, kunne komme innom og titte ved anledning.
Vogna skulle dukke opp de neste 3  - 4 dagene.  Prøvekjøring er enda langt ut i det blå, sa samme herren.
(Angivelig skulle min bil likevel dukke opp til siste uke i mars.  Hvis ikke så ble det gratis lånebil.)

ENTO

Da blir det første møte med ID4 hos Møller Tønsberg idag etter kl.12:00 !

Magnito

Sitat fra: hELgenen på ons 24. feb 2021, kl. 15:44
Hvor mange er det bestilt totalt av 1st og 1st max - noen som har tallet?

Nå virker det jo som om alle skal shippes over omtrent samtidig - blir et enestående utleveringsrace i mars/april dette?
Mener det ble sagt da det åpnet for bestilling at det var snakk om ca 2000 1st til Norge.

Var innom forhandler for å hente lånebil i går, da skulle de få sin demobil senere samme dag.

ENTO

Da er det gjort. Var hos Møller i Tønsberg i ettermiddag. En hvit og en blå ID4 max. For en overraskelse. Bilen er jo stooor ! Stort nydelig bagasjerom og en skikkelig romslig kupe. Dette blir en suksess.  :+1:

hELgenen

Også kikket på en i dag. Ja,den er nok litt større i virkeligheten enn på bilder. Flott bil,men kanskje ikke sååå spennende var mitt inntrykk..

Trond.m

Nå er vel den typiske VW kunden ikke så opptatt av at bilen skal være så spennende. Men markedet for en romslig familiebil med lang rekkevidde og hengerfeste i prisklassen 400K må jo være stort. Jeg har ikke fått sett den selv. Hvordan er den blå fargen. Ren blå, eller heller den litt mot blå / lilla ?
Og hvordan var stoffet i setene ?  Møller skrev Alcantara i sin kommunikasjon i starten, men det er jo misbruk av et registrert varemerke. Er litt bekymret for at det er lyst og vanskelig å holde rent.

Roy Aasen

Spennede...har ikke sett en spennende bil siden Citroen DS i 1956. 

Det som er på markedet idag er det absolutt null spennede med, om det er en Tesla eller en blodtrimmet Veyron..blir sånn gjeeesp.

Glemte det:  Det som er spennende er når første bugen dukker opp. Hjemme på gården og langt uti huttaheiti...det er spennedende det :)

Trond.m

Sitat fra: Roy Aasen på tor 25. feb 2021, kl. 18:59
Spennede...har ikke sett en spennende bil siden Citroen DS i 1956. 

Det som er på markedet idag er det absolutt null spennede med, om det er en Tesla eller en blodtrimmet Veyron..blir sånn gjeeesp.
Tja, Taycan Cross Turisme er vel en relativt spennende «stasjonsvogn», men henvender seg til et litt annet segment 😏

hELgenen

Sitat fra: Trond.m på tor 25. feb 2021, kl. 18:54
Nå er vel den typiske VW kunden ikke så opptatt av at bilen skal være så spennende. Men markedet for en romslig familiebil med lang rekkevidde og hengerfeste i prisklassen 400K må jo være stort. Jeg har ikke fått sett den selv. Hvordan er den blå fargen. Ren blå, eller heller den litt mot blå / lilla ?
Og hvordan var stoffet i setene ?  Møller skrev Alcantara i sin kommunikasjon i starten, men det er jo misbruk av et registrert varemerke. Er litt bekymret for at det er lyst og vanskelig å holde rent.
Tja..farger er jo vanskelig. Men jeg husker den som litt dyp,mørk blå..Mulig det er en touch lilla der,men ikke tenkt tanken før det ble nevnt. Vil si mørk,sort blå. Interiøret var mørkt,ikke lyst.
Ga solid kvalitets inntrykk forsåvidt. Ikke noe skjemmes over mao.

Trond.m

Takk @hELgenen...høres betryggende ut  👍

ENTO

Brunfargen på seter og dører var faktisk penere enn jeg trodde. Den var mørkere å se til enn inntrykket jeg fikk på videoene jeg har sett på youtube.

hakotorg

Følte blåfargen hadde lite lilla i seg i forhold til den som blant annet var på golf R mk7, så ikke så glorete var mitt inntrykk. Jeg har heltbrune skinnseter på min golf mk7 i dag så har aldri fryktet de brune detaljene på ID4, men var fornøyd med interiøret også :)

Trond.m

Sitat fra: ENTO på tor 25. feb 2021, kl. 20:51
Brunfargen på seter og dører var faktisk penere enn jeg trodde. Den var mørkere å se til enn inntrykket jeg fikk på videoene jeg har sett på youtube.
Bra. Det virker som om fargene generelt oppfattes som mørkere i virkelighetene enn på bildene.

ProsjektX

Da har jeg vært hos forhandler og kikket. Må si det var litt nedtur. Rett og slett kjedelig interiør og fargene på setene var dølle... Mye plastikk og ikke særlig fantastisk. Til og med en 10 år gammel Passat er mer spennende. Enyaq fremstod mye mer premium, og med flere smarte løsninger. Det positive er at da er det 3 aktuelle biler igjen, Enyaq, Ioniq5 eller Kia CV!
2025 Tesla Model Y LR, 2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA