Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Knirk i dashboard

Startet av Belloq, mandag 18. januar 2021, klokken 13:22

« forrige - neste »

Belloq

Sliter med en knirkelyd i dash på min Performance 2019 med ca 40000km. Noen andre som har opplevd det og fått det fikset hos Tesla? det komme mest fra 80km +
P85 2014

knegg

Har flere knirkelyder.
Service finner de sjeldent, selv med lydopptak og video. Så har gitt opp å spørre de om hjelp.

Har du video av knirken?
2020 Model 3

Belloq

Har video , men får ikke lagt den til av en eller annen grunn:(
P85 2014

knegg

Legg ut på youtube som en skjult video og del linken her. :)
2020 Model 3

laleafa

Jeg hadde mye knirk og noen ganger skrangle/vifte bråk (ved varmt vær og 18 grader på AC) fra dash i sommer. Jeg hadde bilen på service hvor de mente at de ikke klarte å finne noe, (jeg hadde video også). de hadde skrudd fra hverandre og satt sammen bilen med beskjeden; vi vet ikke hva det er.

Men etter dette så forsvant lydene, ikke hørt et eneste knirk etter det besøket i sommer. Konklusjon; Be de skru den fra hverandre og sette den sammen igjen. 

Belloq

#5
https://youtu.be/FEDsmtNeIKQ
God ide , her er video av lyden . Ganske så irriterende
P85 2014

Belloq

Sitat fra: knegg på mandag 18. januar 2021, klokken 13:26
Har flere knirkelyder.
Service finner de sjeldent, selv med lydopptak og video. Så har gitt opp å spørre de om hjelp.

Har du video av knirken?
https://youtu.be/FEDsmtNeIKQ
P85 2014

laleafa

Sitat fra: Belloq på mandag 18. januar 2021, klokken 13:38
https://youtu.be/FEDsmtNeIKQ
God ide , her er video av lyden . Ganske så irriterende

Ca samme lyd jeg hadde også. Tipper det er noen paneler som ikke sitter som de skal, og at det ved å skru det fra hverandre og igjen løser problemet.

Belloq

Sitat fra: laleafa på mandag 18. januar 2021, klokken 13:56
Sitat fra: Belloq på mandag 18. januar 2021, klokken 13:38
https://youtu.be/FEDsmtNeIKQ
God ide , her er video av lyden . Ganske så irriterende

Ca samme lyd jeg hadde også. Tipper det er noen paneler som ikke sitter som de skal, og at det ved å skru det fra hverandre og igjen løser problemet.
Takker , da skal jeg be dem gjøre det
P85 2014

knegg

Kan du prøve å dytte fremover dashbordet? Jeg har en lyd også og den forsvinner om jeg legger håndflaten på "kanten" og dytter fremover.
Det er for det meste i kaldt vær, men jeg blir ikke kvitt den :(
2020 Model 3

Belloq

Sitat fra: knegg på mandag 18. januar 2021, klokken 14:47
Kan du prøve å dytte fremover dashbordet? Jeg har en lyd også og den forsvinner om jeg legger håndflaten på "kanten" og dytter fremover.
Det er for det meste i kaldt vær, men jeg blir ikke kvitt den :(
har prøvd det meste Slå dytte klemme . Ikke noe hjelper. Men hos meg bråker det mest i høyere hastigheter. Stor forskjell fra fin vei til litt mer slitt vei også.
P85 2014

denwhi

Har en lignende lyd selv, gjerne i 60 km/t +. LR 2019. Tesla klarte ikke å fremprovosere lyden, for den er jo ikke alltid der. Kommer gjerne på litt «grovere» asfalt tror jeg.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Belloq

Sitat fra: denwhi på mandag 18. januar 2021, klokken 15:17
Har en lignende lyd selv, gjerne i 60 km/t +. LR 2019. Tesla klarte ikke å fremprovosere lyden, for den er jo ikke alltid der. Kommer gjerne på litt «grovere» asfalt tror jeg.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Helt det samme jeg opplever, grov asfalt er det verste. Hvis Tesla testkjører den på ganske ny asfalt så vil de ikke høre lyden. Får håpe de skjønner det når jeg viser video
P85 2014

denwhi

Gi oss gjerne en oppdatering etter at du har vært i kontakt med Tesla!


Sent from my iPhone using Tapatalk

lars667

Interessant å høre.

Hos meg er det en skranglelyd omtrent midt på, foran/ved konsoll, samt ved høyre b-stolpe når jeg kjører på tettpakket snø og grov asfalt. Håper det er noe de vil se på, det er ganske irriterende hvis en skal kjøre over snødekt strekning. Ev. grusvei.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA