Sound system

Startet av Kramzz, søn 17. jan 2021, kl. 16:25

« forrige - neste »

Bigdrago

Sitat fra: oiqbal på ons 16. jun 2021, kl. 16:20
Fått informasjon av min forhandler om at SSS som var planlagt i produksjon uke 48 utgår, Canton som Skoda har avtale med kommer muligens i uke 12.

SitatSSS blir ikke aktuelt fordi Skoda har gjort avtale med Canton som vi har på andre modeller. Uke 12, som jeg ser du har lest, er samme estimat jeg har fått foreløpig. SSS utgår derfor til fordel for Canton. Biler uten Canton vil derfor sannsynligvis være tilgjengelig litt før.

Hva skjer med de som har kontrakt på at de skal få sss?
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

oiqbal

Sitat fra: Bigdrago på ons 16. jun 2021, kl. 17:28
Sitat fra: oiqbal på ons 16. jun 2021, kl. 16:20
Fått informasjon av min forhandler om at SSS som var planlagt i produksjon uke 48 utgår, Canton som Skoda har avtale med kommer muligens i uke 12.

SitatSSS blir ikke aktuelt fordi Skoda har gjort avtale med Canton som vi har på andre modeller. Uke 12, som jeg ser du har lest, er samme estimat jeg har fått foreløpig. SSS utgår derfor til fordel for Canton. Biler uten Canton vil derfor sannsynligvis være tilgjengelig litt før.

Hva skjer med de som har kontrakt på at de skal få sss?

Biler blir ikke produsert med SSS fikk jeg beskjed om, i og med at Canton blir tilgjengelig fra uke 12, 2022. Man kan enten velge å fjerne lydanlegget for å få bilen levert tidligere, enn om man vil ha oppgradert lydanlegg aka Canton. Jeg ville ha sjekket med forhandleren.
2022 ENYAQ iV80x Sportline

Kjell Salvigsen

Her er en løsning som bygger på standard anlegget og som etter sigende skal være mye bedre enn et gjennomsnittlig Skoda sound system (vanskelig å si hvordan det faktisk blir i Enyaq) : https://www.bassbrothers.no/bilstereo/plug-and-play/pakkelosninger/oppgraderingspakke-skoda-enyaq
2 e-golf 2016, begge solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21 solgt
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod. solgt
Nissan Leaf 2018 mod. FAMILIEBIL NR. 1-spareprosjekt 24/25
Porsche Panamera 4 e-hybrid 2017/18 mod. solgt
BMW M2 2017 mod. Solgt
På elbil jakt i løpet av 2024/25

batterimannen

Sitat fra: Kjellegolf på tor 17. jun 2021, kl. 13:32
Her er en løsning som bygger på standard anlegget og som etter sigende skal være mye bedre enn Skoda sound system: https://www.bassbrothers.no/bilstereo/plug-and-play/pakkelosninger/oppgraderingspakke-skoda-enyaq

Bra alternativ for de som ønsker oppgradert lyd men ikke ønsker å vente på Skoda Sound System (eller Canton?). Men om det er bedre enn Skoda Sound System er vel ikke så lett å avgjøre, når Skoda ikke har begynt å produsere det.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Kjell Salvigsen

Sitat fra: batterimannen på fre 18. jun 2021, kl. 22:01
Sitat fra: Kjellegolf på tor 17. jun 2021, kl. 13:32
Her er en løsning som bygger på standard anlegget og som etter sigende skal være mye bedre enn Skoda sound system: https://www.bassbrothers.no/bilstereo/plug-and-play/pakkelosninger/oppgraderingspakke-skoda-enyaq

Bra alternativ for de som ønsker oppgradert lyd men ikke ønsker å vente på Skoda Sound System (eller Canton?). Men om det er bedre enn Skoda Sound System er vel ikke så lett å avgjøre, når Skoda ikke har begynt å produsere det.

Helt enig, dette var basert på deres (Bass Brothers) erfaring fra andre Skoda ss anlegg i andre Skoda modeller. Man kan håpe på at de lager et bra et i Enyaq  (har korrigert min kommentar noe)
2 e-golf 2016, begge solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21 solgt
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod. solgt
Nissan Leaf 2018 mod. FAMILIEBIL NR. 1-spareprosjekt 24/25
Porsche Panamera 4 e-hybrid 2017/18 mod. solgt
BMW M2 2017 mod. Solgt
På elbil jakt i løpet av 2024/25

Mignisse

Er det mulig å koble av og fjerne canton subwoofer fra Enyaq?

EriTom

Sitat fra: Mignisse på tir 30. jan 2024, kl. 21:54Er det mulig å koble av og fjerne canton subwoofer fra Enyaq?
Ja. Dette er enkelt, men av hvilken grunn skulle du ønske det? Den sitter under gulvet og er ikke i veien 😉 Ikke gir den mye bass heller
09/23 - Enyaq IV80X Sportline Phoenix Orange
02/24 - Enyaq 85X RS SUV Race Blue

bobil1

Er det noen som har prøvd både standardsystemet og Canton? Jeg skal bestille en 85x og vurderer Advance-pakken med Canton, men på nett kan det se ut som konsensus er at det låter dårlig uansett.

EriTom

Personlig syntes jeg at alle anlegg fra fabrikk låter for dårlig.

Jeg har hatt både standard og har nå to biler med CANTON. Har hatt Bassbrothers pakke på både Canton og standard og det beste anlegget er per nå; standard anlegg med Bassbrothers oppgradert bass pakke til ca 13000 ;-)
09/23 - Enyaq IV80X Sportline Phoenix Orange
02/24 - Enyaq 85X RS SUV Race Blue

Egil S

Det kommer jo litt an på hva du er ute etter.

Jeg har bil med Canton, det hadde ikke tilfredstilt 30-år gamle smått audiofile meg, men nå som jeg er på full fart mot 50 er dette anlegget helt greit.
Det mangler litt punch i bunnen, men lydbildet generelt er ganske bra, er ofte overrasket over hvor høyt jeg spiller for det føles ikke så høyt da lydbildet er veldig rent.

Canton anlegget er meget skuffende når bilen er ny, mitt begynte å komme seg rundt 3000km, ved 8000km tror jeg det var ferdig innspilt og bra.
Standard innstillingene er ikke bra, du må tune det inn selv på Equalizeren og man må velge lyttesone for å få det bra.

Dørene kan skrangle litt når man spiller høyt.

Så er Canton bra nok? ikke hvis du vil kjenne bassen i kroppen og slite med å se ut av bakspeilet.
Men vil du ha bra lyd som er behagelig å høre på i timesvis så fungerer det utmerket.

Jeg har vel satt subben på nest høyeste volum, mens equalizeren er de to laveste bass frekvensene rundt 1/4 av maks.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA