Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"På grunn av systemfeil kan ikke klima beholdes på"

Startet av Model3-Tromso, lørdag 19. desember 2020, klokken 16:11

« forrige - neste »

Model3-Tromso

Jeg hentet ut min bil for 9 dager siden. Den har fungert problemfritt helt til i dag. Når jeg skulle kjøre hjem fra julegavehandling kom det ikke varme i bilen.
Kom en softwareoppdatering i dag tidlig. Usikker på om det er denne, men virkelig kjipt med en bil som er iskald å kjøre når det er minus 4 ute.

Har prøvd å boote om.

Noen med lignende erfaring og løsning?

thebadger

Sitat fra: Model3-Tromso på lørdag 19. desember 2020, klokken 16:11
Jeg hentet ut min bil for 9 dager siden. Den har fungert problemfritt helt til i dag. Når jeg skulle kjøre hjem fra julegavehandling kom det ikke varme i bilen.
Kom en softwareoppdatering i dag tidlig. Usikker på om det er denne, men virkelig kjipt med en bil som er iskald å kjøre når det er minus 4 ute.

Har prøvd å boote om.

Noen med lignende erfaring og løsning?
Det er relativt mange som har meldt feil med varmepumpe på 2021-modellene, så her er det bare å ringe Tesla Service så fort som mulig.

Model3-Tromso

Du har rett. Har prøvd å sjekke i flere forum. Problemet er tildeles enormt stort for både nye M3 og Y. Mange som har lagt ut på tur i kaldt vær og fått plutselig svikt på varmeanlegget.
Samme hendte med en kamerat av meg som fikk sin bil i slutten av november.
Det er ingen som lykkes med quick fix og man må leve med en kald bil til man får den inn på verksted.

Kim-

Dette kan jo være relativt krise her i Norge. Hva har feilen vært på de som har vært inne?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Model3-Tromso

Har nå hatt min bil inne på verksted. På min bil er det en sensor som har sviktet. Da det er to av denne i bilen deaktiverte de den som sviktet og har bestilt en ny som de setter på plass i januar. Dermed kan jeg nå bruke bilen uten problem.
Fra en del forum tyder mye på at Tesla har fått et stort parti med denne typen sensorer som har sviktet etter kort tids bruk.

Kim-

Samme med kameraene. Presser tesla leverandørene så mye på pris at de må gå ned på kvaliteten? Eller produserer de delene selv?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Shadaffy

Har min TM3 LR inne på service nå. Hentet ut 9. Desember. Varme stoppet plutselig å funke. Sikkert denne sensoren som er årsaken. Uaktuelt å vente på service så fikk lånebil inntil den blir fikset. Har heller ikke fått sidekameraene til å fungere så håper de blir "fixet si samme slengen.

josefr

#7
Hei.

Fått samme problemet :-(  Skjedd to ganger med to-tre dagers mellomrom. Første gangen kom den seg igjen uten at jeg vet hva som virket av alle restart, reboot, tilkobling av lader, m.m. Denne gangen vil den seg ikke... Usikker på hva jeg skal gjøre. Får forsøke å ringe servicesenteret i morgen. Ser ikke ut til å være noen quick-fix på dette. Litt upraktisk i minus 4-7 grader...
Grå TM3 LR (Bestilt 24.10, hentet 23.12)

Almis

Min ville plutselig ikke over 10 grader i mårrest. Funket etter jobb.

Men, jeg kjørte uansett til tesla for å få de til å se på det. De mente også at det var en sensor, så jeg går utifra at de bytter den.
2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

Woodbear

2021 model 3 hvit performance.

Electric cars in Norway

#10
Woodbear :+1: :+1: eller bare de to vanlige det vil si disse to
PT sensor, high pressure (1510047-00-B og de to pakningene (seal) 1111738-00-A.

Men jeg vet om de som også har fått byttet den tredje sensoren... vanskelig dette her å følge med på :police: :police: :police:

Jeg har sette en service ordre på et TESLA US forum og der var den esom skrev at i Canada så hadde de byttet de alle de tre sensorene :+1: :+1: :+1:

Men det er jo bare bare en på inntak og en på uttak... merkelig... ;D ;D ;D

Woodbear

Min fiks 28, fikk jeg beskjed om å godta
2st hp sensorer og 1stk lp sensorer

Dvs alle tre
2021 model 3 hvit performance.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA