blå blink

Startet av Teletorbis, tirsdag 12. januar 2021, klokken 20:54

« forrige - neste »

Teletorbis

Hei. muligens et dustespørsmål og uvesentlig men ..

Det blå lyset som blinker når man lader.. Da er det jo en logisk indikator, men hvorfor driver det å lyser/blinker innimellom ellers også?
f.eks. nå står min 2020 KiaSoul parkert/skrudd av. Den har vært av i flere timer. Den lader ikke. Men det blå lyset blinker. Det blinker jo ikke alltid når den er parkert. Betyr denne blinkingen noe?

Stig-Arne

Sitat fra: Teletorbis på tirsdag 12. januar 2021, klokken 20:54
Hei. muligens et dustespørsmål og uvesentlig men ..

Det blå lyset som blinker når man lader.. Da er det jo en logisk indikator, men hvorfor driver det å lyser/blinker innimellom ellers også?
f.eks. nå står min 2020 KiaSoul parkert/skrudd av. Den har vært av i flere timer. Den lader ikke. Men det blå lyset blinker. Det blinker jo ikke alltid når den er parkert. Betyr denne blinkingen noe?
Står garantert i bruker manualen.
Har ikke 2020 modellen selv, men mener å ha lest at det er indikering for at 12 V batteriet blir ladet.
Tesla Model Y LR 2022
Hyundai Ioniq 28 kWh 2017

hanche

Sitat fra: Stig-Arne på tirsdag 12. januar 2021, klokken 22:18
[...] mener å ha lest at det er indikering for at 12 V batteriet blir ladet.
Det stemmer nok, det. Se (foreløpig) siste side i tråden «Tom for strøm (12v)», i dette delforumet.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Teletorbis

Mange takk. det stemmer nok.
stemmer med hva jeg kan lese i manualen(når jeg visste hva jeg skulle lete etter)
Var ikke såå lett å tyde når jeg kun har fått en tysk manual.

hanche

Sitat fra: Teletorbis på onsdag 13. januar 2021, klokken 11:01
Var ikke såå lett å tyde når jeg kun har fått en tysk manual.
Hehe, det skjønner jeg godt. Min 2016 Soul kom med fransk håndbok. Nå er jeg gammel nok til å ha hatt både tysk og fransk på skolen, men jeg er også gammel nok til å ha glemt det meste – på grunn av manglende øvelse.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA