Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

eGolfs sikre sjebne: Sensorfeil på varmeapparat

Startet av SteniX, tirsdag 12. januar 2021, klokken 20:13

« forrige - neste »

FanteNilsen

Er feilen ang disse sensorene uavhengig om bilen har varmepumpe eller ikke?

Oddaa

Sitat fra: FanteNilsen på søndag 17. januar 2021, klokken 18:55
Er feilen ang disse sensorene uavhengig om bilen har varmepumpe eller ikke?
Aner ikke, vår har varmepumpe.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Spojen

Vår 15 E-Golf har akkurat fått feil på alle 5 sensorer..

Pris vi fikk var 16000. Er allerede betalt, men er alltid aktuelt å være med å flere skal klage dette inn.
Da antatt at dette er en servicebulletin som har gått rundt i USA, og gjort gratis.

Cirrisky

Min 2016 modell med VP er også inne med samme feilen nå.

De må bytte alle 5 sensorene, så ca samme pris som dere andre, 17,000 kr.

Surt at den gikk ut på garanti i starten av vintern, dårlig timing.

Spojen

Her er Bulletin.
https://www.cars.com/articles/2015-2016-volkswagen-e-golf-air-conditioning-issue-1420684857885/

Synes det er svakt at ikke slike ting blir tatt på service intervall.. RImelig sikker på at vi hadde den inne til service før garantien gikk ut ifjor.

Oddaa

Møller var i alle fall effektive når feilen først ble kritisk, det skal de ha: Bilen ble tauet inn fredag ettermiddag. Fem sensorer byttet i dag. ID3 som lånebil i mellomtiden.  Garanti for min del.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Spojen

Fikk svar fra Møller.

De kjenner ikke til noen servicebulletin på dette, så om den til "cars.com" stemmer, så gjelder det merkelig nok bare for USA.


SteniX

Sitat fra: Spojen på mandag 18. januar 2021, klokken 15:47
Vår 15 E-Golf har akkurat fått feil på alle 5 sensorer..

Pris vi fikk var 16000. Er allerede betalt, men er alltid aktuelt å være med å flere skal klage dette inn.
Da antatt at dette er en servicebulletin som har gått rundt i USA, og gjort gratis.

Var dette hos merkeverksted eller hos tredjepart?

Sveinung Rogstad

Fikk tlf fra Møller åsane der kunderådgiver startet samtalen med "jeg må bare beklage" for deretter komme med pris estimat på 37k ;D   Dette var da også inkl bytte av ventil N643 som det var lekkasje på.

Har ikke hastverk med og få det gjort, så tenker og ta jobben selv.  5 temp sensorer og en ventil koster 6000kr på nett. Tømming og fylling av AC gass så er det fort 30k i besparelse.  Om det blir suksess så kan jeg sikkert lage en beskrivelse av jobben og dele på forumet. 

Oddaa

Sitat fra: Sveinung Rogstad på torsdag 21. januar 2021, klokken 18:36
Fikk tlf fra Møller åsane der kunderådgiver startet samtalen med "jeg må bare beklage" for deretter komme med pris estimat på 37k ;D   Dette var da også inkl bytte av ventil N643 som det var lekkasje på.

Har ikke hastverk med og få det gjort, så tenker og ta jobben selv.  5 temp sensorer og en ventil koster 6000kr på nett. Tømming og fylling av AC gass så er det fort 30k i besparelse.  Om det blir suksess så kan jeg sikkert lage en beskrivelse av jobben og dele på forumet.
Så jeg kan med andre ord ikke senke skuldrene selv om de fem sensorene nå er byttet...

En beskrivelse vil nok mange sette pris på


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Walbern

#25
Hadde nettopp bilen min inne på Møller siden det aldri ble varmt inne i kupéen. Alle sensorene måtte byttes. Bilen min har riktignok fremdeles nybilgaranti, men mekanikeren til Møller skriver (se vedlegg) noe om en eller flere TPI-er.

Litt usikker på hva "TPI" står for, men regner med at dette er relatert til en bulletin.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Oddaa

Sitat fra: Walbern på lørdag 23. januar 2021, klokken 09:57
Hadde nettopp bilen min inne på Møller siden det aldri ble varmt inne i kupéen. Alle sensorene måtte byttes. Bilen min har riktignok fremdeles nybilgaranti, men mekanikeren til Møller skriver (se vedlegg) noe om en eller flere TPI-er.

Litt usikker på hva "TPI" står for, men regner med at dette er relatert til en bulletin.
Dette er nok samme reparasjon som ble gjort på min på mandag. Var ikke jeg som hentet bilen, så har ingen papirer. Vet dermed heller ingen pris (garanti).

Ser uansett at dette ikke er 'gjør det selv' for de fleste av oss.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Sveinung Rogstad

Sitat fra: Walbern på lørdag 23. januar 2021, klokken 09:57
Hadde nettopp bilen min inne på Møller siden det aldri ble varmt inne i kupéen. Alle sensorene måtte byttes. Bilen min har riktignok fremdeles nybilgaranti, men mekanikeren til Møller skriver (se vedlegg) noe om en eller flere TPI-er.

Litt usikker på hva "TPI" står for, men regner med at dette er relatert til en bulletin.

Tpi er bulletin eller prosedyre ja.  Tpi for denne feilen beskriver at alle 5 sensorer byttes dersom det er feilkode på to eller fler.  Ser også at de opererer med mye høyere pris ved delesalg til kunde. De skulle ha 8000kr for 5 sensorer😅 det blir og handle på nett ja

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Sveinung Rogstad

Sitat fra: Oddaa på fredag 22. januar 2021, klokken 17:06
Sitat fra: Sveinung Rogstad på torsdag 21. januar 2021, klokken 18:36
Fikk tlf fra Møller åsane der kunderådgiver startet samtalen med "jeg må bare beklage" for deretter komme med pris estimat på 37k ;D   Dette var da også inkl bytte av ventil N643 som det var lekkasje på.

Har ikke hastverk med og få det gjort, så tenker og ta jobben selv.  5 temp sensorer og en ventil koster 6000kr på nett. Tømming og fylling av AC gass så er det fort 30k i besparelse.  Om det blir suksess så kan jeg sikkert lage en beskrivelse av jobben og dele på forumet.
Så jeg kan med andre ord ikke senke skuldrene selv om de fem sensorene nå er byttet...

En beskrivelse vil nok mange sette pris på


Sent from my iPhone using Tapatalk

Joda anlegget ditt vil nok funke😊 men det er flere svakheter med anlegget. Deriblant ventiler som går i stå. Hos meg er begge deler defekt.

02jan

For meg høres problemstillingene som skisseres her ( temperaturstyringen av «varmeapparatet» ) i beste fall som en dårlig oppdiktet lesestoff til
Teknikersiden i tegneseriebladet MAD.

Byttet her om dagen ute på gårdsplassen hos min far, i -10 og snøvær, Kamaksel sensoren til Audi V6 motor, Vital del til 200 kr og tok meg 7 minutter å bytte ut med ordinært verktøy. Så nå sviver maskinen silkemykt etter 400.000 km og snart 24 år på veien.

Lurer på hvor bærekraften ligger hvis man skal belage seg på sinnrike kostbare og ofte reprasjoner og bytte av nesten nye deler på omtrent helt nye biler ?
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA