Model 3 - bestilling og levering 1.kvartal 2021

Startet av ReisaM3Y, søndag 10. januar 2021, klokken 12:58

« forrige - neste »

G.H

Fikk vin på chat for noen uker siden. 881xxx.Blå/Sort LR med hengerfeste. Bestilt 18 desember, står levering februar og at jeg kontaktes for betaling.

etz

Har nå fått svar på at jeg er matchet med bil. Men får ikke vin-nr. Fikk beskjed om forventet levering 19.mars i tromsø. Bestilt 26.des
Avbestilt: Tesla Model 3 Performance 2021 Hvit/Sort

Endret til: Tesla Model 3 Performance 2021 Blå/Hvit
Levering 15.Juni i Tromsø

Sorlandsinv

Førstegangskjøper av Tesla her, men synes det er litt dårlig gjort om det står februar når man bestiller, og bilen kommer i slutten av mars - og selger sier at det er som forventet. Hadde jeg visst, så kunne jeg kjøpt noen av de tre-fire bilene som har vært med samme spek. på inventory (i Norge, ikke i transit).

TKTS

Når jeg bestilt min forige Model 3 så bestilte jeg den i september med forespeilet levering i november. Var akkurat samme greia da som nå at selger først estimerte levering desember. Kan si jeg ble veldig glad når de ringte i starten av november og avtalte levering en uke senere. Dette var i 2019.

etz

Sitat fra: Sorlandsinv på søndag 07. februar 2021, klokken 19:06
Førstegangskjøper av Tesla her, men synes det er litt dårlig gjort om det står februar når man bestiller, og bilen kommer i slutten av mars - og selger sier at det er som forventet. Hadde jeg visst, så kunne jeg kjøpt noen av de tre-fire bilene som har vært med samme spek. på inventory (i Norge, ikke i transit).
Enig. Spennende å se hva som skjer med innbytte tilbudet mitt. Det er gyldig til 5.mars, så får se hvordan di løser det.
Avbestilt: Tesla Model 3 Performance 2021 Hvit/Sort

Endret til: Tesla Model 3 Performance 2021 Blå/Hvit
Levering 15.Juni i Tromsø

alb92

Sitat fra: Sorlandsinv på søndag 07. februar 2021, klokken 19:06

Det kan være verre. Bestilte bil i oktober med forespeilet levering i november. Fikk vite i tidlig desember at de hadde ikke matchet bil, så jeg ville få februar/mars.

Endret til en inventory bil som var litt annerledes og fikk VIN nummer og ny estimat rett før jul. Dette endret seg til romjulen litt senere.

Ringte rett før jul for oppdatering. Viste seg at jeg hadde nå blitt unmatchet til inventory bilen min, siden de nå ikke trudde jeg ville kunne få den levert til Tromsø innom Q4. Jeg er nå matchet og venter bil i mars.

Det aller verste med hele saken er at jeg ville gledelig dratt ned til Lillestrøm og hentet bilen der, men ingen spurte meg, og når jeg fant ut av det, så var det for sent.

ReisaM3Y

Da har SPICA LEADER forlatt Zeebrugge. Etter en stopp i Bremerhaven, er det beregnet ankomst til Drammen om morgenen den 12. februar. Mest sannsynlig ferske Model 3 ombord, klar til å distribueres utover det ganske land.  ;D
2021 Model 3 LR sort/sort 18" hf.

Sorlandsinv

Snakka med chatten i dag og (ivrig!!!). De mente at første båt med norske biler kommer til Zeebrugge 16 februar. Jeg forklarte hvordan ståa er, og fikk svar at da vet jeg noe mer enn de som jobber hos Tesla 😅

Men for alt vi vet har Spica Teslaer til det tyske markedet, alt leveres i Bremerhaven, og båten fylles med ID.3'er til Drammen 😂

ReisaM3Y

Kan være de har rett. Min estimeres til Tromsø den 10.mars, med utlevering noen dager senere. Det burde tilsi at den er på HORIZON LEADER som ankommer Zeebrugge den 16. februar. Men rart om det ikke er noen Tesla på SPICA. Vi får se....  :)

sintjern

La inn bestilling for en uke siden (4 feb). Selger matchet meg manuelt med VIN 896XXX dagen etter, og sa at jeg kunne forvente levering i midten av mars :)

Når jeg la inn bestillingen stod det først estimert levering mars, men når jeg kom på siste siden av konfiguratoren endret den seg til februar, og det står fortsatt februar på bestillingen min nå. Tenkte først at det var på grunn av valgene jeg la inn (LR, grå/sort med krok og 19"), men kan vel tyde på at det var mer tilfeldig ???

Forøvrig har det blitt observert rattvarme på nylig utlevert model 3 i USA nå :)
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/2021-m3lr-heated-steering-wheel-yes-build-month-of-this-vehicle-feb-2021.219970/

turfsurf

Sitat fra: sintjern på torsdag 11. februar 2021, klokken 00:37
Forøvrig har det blitt observert rattvarme på nylig utlevert model 3 i USA nå :)

Problemet er vel at de som er på vei over Atlanteren til utlevering i mars ble bygd i januar uten rattvarme. Vet ikke om jeg tar ut bil uten rattvarme og nye lykter...
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

ReisaM3Y

La inn bestilling for en uke siden (4 feb). Selger matchet meg manuelt med VIN 896XXX dagen etter, og sa at jeg kunne forvente levering i midten av mars :)

Hvis du bestilte 04.02 og fikk VIN dagen etter, er nok bilen på GRAND RUBY som ankommer Zeebrugge ca 23. februar. Hun er i ferd med å forsere Panama-kanalen "as we speak".  :)

Sitat fra: turfsurf på torsdag 11. februar 2021, klokken 07:03

Problemet er vel at de som er på vei over Atlanteren til utlevering i mars ble bygd i januar uten rattvarme. Vet ikke om jeg tar ut bil uten rattvarme og nye lykter...

Vi vet vel ikke sikkert at det ikke er rattvarme på bilene som nå ankommer Europa. De som bor nært fabrikken i Fremont/San Francisco, vil uansett være de første som tar i bruk nye versjoner og avdekker ny hardware. Ingen av bilene produsert i 2021 er tatt i bruk i Europa, selv om det nok er like før. Er bare å følge med rapportene som kommer fra de som i dagene fremover tar levering av bilen.  Har uansett ikke fått oppgitt rattvarme da jeg bestilte, så ingen dealbreaker for meg om det mangler. 8)

Sorlandsinv

sintjern

Sitat fra: ReisaM3Y på torsdag 11. februar 2021, klokken 09:23
Hvis du bestilte 04.02 og fikk VIN dagen etter, er nok bilen på GRAND RUBY som ankommer Zeebrugge ca 23. februar. Hun er i ferd med å forsere Panama-kanalen "as we speak".  :)

Kult! Er det basert på når VIN blir tilgjengelig etter at de blir lastet på båten? Har skjønt at det var mulig å spore hvilket skip bilen var på fra VIN tidligere hos Wallenius Wilhelmsen, men ser ut som de har fjernet muligheten for det :-\

Er generelt alt for utålmodig når det gjelder å måtte vente på ting jeg har bestilt, men hjelper litt om jeg kan sitte og følge med på at den flytter seg på marinetraffic  :laugh:

ReisaM3Y

De matcher VIN ett par dager etter at skipet har forlatt San Francisco. Det lar seg ikke gjøre å spore VIN, som du nevner.
Det er en eminent tråd i et engelsk forum, hvor Mr Miserable daglig tracker Tesla-båtene, i spedd noen uformelle konkurranser og masse info og fun-facts rundt shipping generelt. Den tråden er super medisin for oss på venterommet.  :D https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/2021-shipping-movements.217602/

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA