Model 3 - bestilling og levering 1.kvartal 2021

Startet av ReisaM3Y, søndag 10. januar 2021, klokken 12:58

« forrige - neste »

nevmann

Sitat fra: sintjern på fredag 12. februar 2021, klokken 15:08
Har lest at du kan spore på vin for båtene fra Zebrugge til Norge hos UECC. Vet ikke om det funker?

https://www.uecc.com/customer-supplier-centre/cargo-tracking/high-and-heavy/

Fungerte ikke på mitt VIN nummer, men kan vel være fordi den ikke er på noen båt enda.

Sorlandsinv

Da har jeg prøvd å høre med Delivery om bilen min er i Zeebrugge - eneste de sier er at de estimerer levering i mars, og kan ikke si noe mer spesifikt pga corona-restriksjoner... :(

merker jeg blir frustrert - spes. med tanke på at jeg solgte min gamle bil i god tro om at jeg får bil i februar, og må ta bussen frem til gudene vet når  :'(

TKTS

Electric cars in Norway

Sitat fra: Sorlandsinv på fredag 12. februar 2021, klokken 16:30
Da har jeg prøvd å høre med Delivery om bilen min er i Zeebrugge - eneste de sier er at de estimerer levering i mars, og kan ikke si noe mer spesifikt pga corona-restriksjoner... :(

merker jeg blir frustrert - spes. med tanke på at jeg solgte min gamle bil i god tro om at jeg får bil i februar, og må ta bussen frem til gudene vet når  :'(

Når det gjelder Tesla utlevering i Norge så er det en tommelfingerregel å se til kvartalsrapporteringen til Tesla aksjer. Gjerne de siste to til tre ukene før Q rapp er det masse utleveringer.

ReisaM3Y

Sitat fra: Sorlandsinv på tirsdag 09. februar 2021, klokken 18:16
Snakka med chatten i dag og (ivrig!!!). De mente at første båt med norske biler kommer til Zeebrugge 16 februar. Jeg forklarte hvordan ståa er, og fikk svar at da vet jeg noe mer enn de som jobber hos Tesla 😅

Men for alt vi vet har Spica Teslaer til det tyske markedet, alt leveres i Bremerhaven, og båten fylles med ID.3'er til Drammen 😂

Det kan virke som du fikk relativt presis info denne gangen.  :) SPICA LEADER hadde vel stort sett bare tyske varer, og ikke Tesla. HORIZON LEADER ankommer Zeebrugge i morgen tidlig, hvis det ikke blir forsinkelser. Det betyr vel at båt mot Drammen fylt med Tesla tidligst kan ventes til helga.
2021 Model 3 LR sort/sort 18" hf.

Sorlandsinv

ja, men fortsatt teit at det står "februar" på mytesla, og har stått det hele veien - mens jeg i etterkant har hørt at levering blir i midten av mars, og at det er tross alt slik det pleier å være. Ikke lett for førstegangskjøpere å vite at de må lese seg opp på slikt :)
Mvh sur fordi jeg solgte gamle bilen min alt for tidlig.

ReisaM3Y

Ingen tvil om at Tesla hadde tjent på å være litt mer nyansert i sine leveringsestimater. Hvis de i stedet hadde brukt "worst case"-tidspunkt siste dag i hvert kvartal, ville de hatt mange flere fornøyde kunder som plutselig får bilen 3-4 uker tidligere enn estimert. Men garantert at noen hadde blitt misfornøyd da også  ;)

Du er uansett i godt selskap. Vi er flere som har solgt gammel-bilen litt for tidlig.  :)

2021 Model 3 LR sort/sort 18" hf.

Mags85

Jupp. Bil solgt for en stund siden. Fikk heldigvis låne min mors bil frem til levering.

Mags85

Der fikk jeg sms om booking for henting av bil. Gikk inn på siden, og booket 25 februar! Tesla sa først mars hele veien, så absolutt en positiv overaskelse!

TKTS

Sitat fra: Mags85 på mandag 15. februar 2021, klokken 18:52
Der fikk jeg sms om booking for henting av bil. Gikk inn på siden, og booket 25 februar! Tesla sa først mars hele veien, så absolutt en positiv overaskelse!

Gratulerer!! Jeg har fortsatt bare - under levering. Venter utålmodig.

Sorlandsinv

Lærdommen til potensielle nye kjøpere som googler seg frem til tråden her - om man klager på at leveringen er treig, og kommenterer som tredje i en rekke som har solgt gamle bilen, så får man sms om levering innen få timer 😂 hadde forresten ikke overrasket meg om det er slik ting funket

Gratulerer! Håper på sms snart jeg og. Hos meg står det at de tar kontakt ang betaling og levering.

nevmann

Fikk nettopp mail med levering 22.02 nå :D

Antar bilen er i landet nå, litt close med båt på fredag også levering på mandag?

Sorlandsinv

Har dere fått faktura på betaling av egenkapitalen?

nevmann

Sitat fra: Sorlandsinv på mandag 15. februar 2021, klokken 19:48
Har dere fått faktura på betaling av egenkapitalen?

Fremdeles
"Neste steg

Vi sender deg faktura, og tar kontakt for betaling. "

Mags85

Sitat fra: nevmann på mandag 15. februar 2021, klokken 19:44
Fikk nettopp mail med levering 22.02 nå :D

Antar bilen er i landet nå, litt close med båt på fredag også levering på mandag?
Har du fått VIN enda? Tenker at nå bør jeg få den snart, mtp forsikring.

Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA