Model 3 - bestilling og levering 1.kvartal 2021

Startet av ReisaM3Y, søndag 10. januar 2021, klokken 12:58

« forrige - neste »

William

Snakket med selger hos Tesla nå. Fikk vite at bilen jeg har bestilt er i Belgia og venter på transport til Drammen. Forventet levering den siste uken i februar 8)

Selger sa også at alt av leveranser for dette kvartalet ville finne sted i Drammen, og at Lillestrøm kun var "nødløsning" forrige kvartal grunnet korona og antall biler som skulle leveres på kort tid.

Så da satser jeg på at den infoen stemmer, så er det bare å telle ned dager  :D

Bestilt LR svart/svart m/hengerfeste

najtrox

Sitat fra: turfsurf på torsdag 11. februar 2021, klokken 07:03
Sitat fra: sintjern på torsdag 11. februar 2021, klokken 00:37
Forøvrig har det blitt observert rattvarme på nylig utlevert model 3 i USA nå :)

Problemet er vel at de som er på vei over Atlanteren til utlevering i mars ble bygd i januar uten rattvarme. Vet ikke om jeg tar ut bil uten rattvarme og nye lykter...

Fins det noe info om hvilke VIN rekker som har nytt ratt? Lyktene hersker det jo også forvirring om, men det er vel større håp for at de er med. Har selv 890xxx , og tenker litt som deg.

Sorlandsinv

Ratt vet jeg ikke, men bilene som står på inventory i transitt har nye lykter alle sammen.

PS - blir sur om jeg må vente på min bil og Tesla tar biler som kommer til inventory 🤪

turfsurf

Tipper de som kommer nå har nye lykter men uten rattvarme. Hmm. Prøvekjørte LR med nye lykter i dag. Bra lysbilde, helt på nivå med Jaguaren. Håper de har på plass Matrix funksjon til neste vinter.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

G.H

Noen som vet om det er noen TM3 med Spica Leader i Drammen?

jrjakobsen

TKTS

Ser at noen av kameraene henger litt. Følger med i spenning selv. Ingen faktura eller noe på Teslakonto heller

G.H

Sitat fra: Humlebakken på fredag 12. februar 2021, klokken 11:32
Ser at noen av kameraene henger litt. Følger med i spenning selv. Ingen faktura eller noe på Teslakonto heller
Nesten jeg kjører til Drammen for og se. 8 mil hver vei bare og gratis suc ;)

William

Gjorde litt detektivarbeid. Se på vedlagt bilde som er tidsplanen til UECC rederiet.
PROMETHEUS LEADER er forventet til Zeebrugge førstkommende mandag, før den så går direkte til Drammen (forventet ankomst 18.02).
Ut i fra informasjonen jeg fikk i går av Tesla mtp forventet levering holder jeg en knapp på at det kommer et brukbart lass med Model 3 her. Time will show  8)

PROMETHEUS LEADER ligger forøvrig helt etter tidsplanen til kai i Vigo (Spania) nå.   

jrjakobsen

Sitat fra: Humlebakken på fredag 12. februar 2021, klokken 11:32

Sendte e-post til min kundekontakt, han hadde ikke hørt noe nytt om levering. Han skrev også at "bilene triller inn på havnen i disse dager..."

TKTS

Ser dårlig ut med Model 3 på kaia i Drammen. Chatten på Tesla svarte meg bare at jeg får beskjed når bilen er på kaia. Jaja, får bare være tålmodig.

turfsurf

Fikk vite at min var i Zeebrugge nå. Noen båter som er der da? Estimert levering 10nde mars (i Brumunddal).

Kunne ikke si noe om hverken nye lys eller varme i rattet dog. Gjorde selgeren oppmerksom på at demobilen deres hadde de nye lysene også, noe han ikke var klar over :)
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

William

Sitat fra: turfsurf på fredag 12. februar 2021, klokken 14:55
Fikk vite at min var i Zeebrugge nå. Noen båter som er der da? Estimert levering 10nde mars (i Brumunddal).

Som nevnt lengre opp her fikk jeg samme beskjed. (at bilen er i zeebrugge). prometheus leder er ventet dit på mandag før den seiler direkte til Drammen. Denne båten har fraktet Tesla tidligere også   :D

sintjern

Har lest at du kan spore på vin for båtene fra Zebrugge til Norge hos UECC. Vet ikke om det funker?

https://www.uecc.com/customer-supplier-centre/cargo-tracking/high-and-heavy/

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA