Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Wifi Hotspot

Startet av garderhagen, fredag 08. januar 2021, klokken 20:50

« forrige - neste »

garderhagen

Hei.

Har i dag mottatt min nye 62Kwh Leaf N-Connecta.
Ser den har Wifi Hotspot innebygget.

Noen som har info om hvordan jeg kan bruke dette som tvilling på mitt Telenor / Telia abo ?
Har fri bruk via jobben.

Ligger det et Sim kort en plass ?

Fryktelig lite informasjon på nett om dette, og slik jeg kan se kan man kjøpe abonenent på en tjeneste som sikkert koster flesk :-)

Takk for all info.

Bjørn Tore Garderhagen

RJK

Kjenner ikke til hva du får med av datatjeneste hos Nissan, men det er forsåvidt ikke lovnad om noe annet enn at du kan dele bilens 4G med de andre i bilen via funksjonen "Wifi Hotspot". Den lover jo intet om kostnad på 4G.


Regner med at den har simkortleser innebygget, der du kan sette inn et valgfritt (tvilling) sim-kort fra valgfri leverandør, eller E-Sim løsning. Kanskje til og med begge deler. E-Sim-løsning kan de vel bistå deg med å aktivere om de selger med "Connect"-tjeneste.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

garderhagen

Takk, ja.

Hvor er sim kort plassert slik at jeg kan sette inn mitt, eller hvordan kan jeg hente ut e-sim info ?

btg

RJK

Sitat fra: garderhagen på fredag 08. januar 2021, klokken 21:03
Takk, ja.

Hvor er sim kort plassert slik at jeg kan sette inn mitt, eller hvordan kan jeg hente ut e-sim info ?

btg


Som sagt, kjenner ikke til spesifikt på Nissan, så det må andre svare på. Kan jo ringe forhandleren din for å sjekke. Ellers regner jeg med det står i manualen.


Men er det e-sim, så må du lete i menyen på bilen din hvor du kan legge inn infoen, og høre med mobil-leverandøren din om de støtter E-Sim og kan "opprette" et slikt på abonnementet ditt, og opplyse dette slik at du kan taste det inn i bilens meny.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

kaffer

Leaf er ikke den smarteste i markedet og er ikke mer avansert enn at "wifi hotspot" er for deg eller andre til å laste ned oppdateringer. Kartoppdateringer får du kun 1 gang i året. Erfaringsmessig kjører du i "terrenget" på nye veier. Det er nok en fantastisk avtale Nissan har gjort med Tomtom!
Du kan lese mer på pkt 3-15 og 8-16 i de fantastisk godt beskrevede manualer.  :(

jrs

Sitat fra: kaffer på fredag 22. januar 2021, klokken 13:17
Kartoppdateringer får du kun 1 gang i året.

Hvordan får man tak i disse kartoppdateringene?
Har hatt LEaf siden sommern 2019, men kan ikke se å ha fått noen kartoppdateringer.

kaffer

Oppdateringer gjøres fra displayet i bilen. Du må være tilkoblet wifi eller blåtann o.l. Via servise valg kan du velge kartoppdatering. Her velges hvilke land/område som ønskes. Trykk på oppdater og svaret du får er: DU ER OPPDATERT.
Fantastisk med et snart 2 år gammelt kart i en snart 2 år gammel Leaf +..................... :(

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA