Jeg har i anledning denne saken nå fått skiftet disse delene "SVC ASY - member shock twr brace" på begge sider fremme, ble forklart via customer adviser (som også var mekaniker, men ikke utførende mekaniker) at dette var en slags gummimatte som ble plassert i tårnfestet.
Resultatet av dette ble at lyden ble kraftig dempet, og noe "mykere".. Men slarken er der fremdeles, bare dempet.
(Og jeg tror den er i ferd med å miste dempingen, nå som jeg har kjørt noen mil)
Nå har vel denne slarken liten betydning for demperens egenskaper, da den kun oppstår når karosseriet ikke "rekker" å følge demperens bevegelse, dvs på typisk vaskebrett underlag, feks kjettingspor, grusveier m mange små huller ol. I tillegg tipper jeg denne slakken er veldig liten, kanskje bare noen 1/10mm opp mot en drøy mm, men forplanter seg godt gjennom karosseriet og gir derfor merkbar lyd.
MEN, det høres ut som jeg kjører en sliten Passat fra 94 med utslitte stabbstaglinker..!
Og det gir ingen god følelse når man har brukt mye penger på noe som skal være en premium bil.. Den lyden gir ikke mye premiumfølelse ihvertfall!

Får vel begynne å forberede meg på å plukke skjiten fra hverandre selv, og gjøre utbedringer..
Men det begynner man jo bli vant med.. (lysutbedringer, måkke sand ut fra condenser rommene, sette på skvettlapper så ikke "hoftene" bak mister lakken, skifte vindusspylerdysene til noe som virker bedre enn en sånn to-delt pissestråle, legge lydisolering, krype rundt og stappe filt inn der man tror det kommer irriterende interiør lyder fra, (selv om man bare har lyst å fylle hele driten m fugeskum) osv osv..
Men likevel elsker man å kjøre denne råtassen av et kjøretøy..! Så man fortsetter..

Performance Raven 2019