Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: EQS Suv  (Lest 3064 ganger)

Øyvind.h

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 13406
    • Vis profil
Sv: EQS Suv
« Svar #15 på: Tirsdag 19. April 2022, klokken 23:29 »
Ser ut som fin 7 seter for oss med barn.
Men ikke bra for voksne.
VW ID4 GTX 2022
Model Y Performance reservert
Kia EV6 bestilt
Nissan Ariya bestilt

Tidligere elbiler: Hyundai Ioniq 5 BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Trond.m

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 7758
    • Vis profil
Sv: EQS Suv
« Svar #16 på: Onsdag 20. April 2022, klokken 05:56 »
WLTP er alltid med ladetap. At det kommer en 450+ forklarer rekkevidden de har oppgitt til opptil 660 km. For EQS 53 4-matic klarer jo «bare» 583 km. Det er overraskende stor reduksjon fra 450+. EQS Suv 450+ til rundt 1 mill er det nok mange som vil ønske seg, selv om stor SUV til 1 mill + uten 4-hjulsdrift høres litt feil ut i markedet. Da tror jeg mer på VW Buzz.

turfsurf

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 10953
  • For en elektrisk fremtid.
    • Vis profil
Sv: EQS Suv
« Svar #17 på: Onsdag 20. April 2022, klokken 08:24 »
Egentlig mere spent på EQE SUV, den vil være mere enn stor nok for oss. Men spørs om den blir noe særlig rimeligere.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

boppus

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 500
  • Electrons – it's not just for lightbulbs anymore
    • Vis profil
Sv: EQS Suv
« Svar #18 på: Onsdag 20. April 2022, klokken 10:29 »
Egentlig mere spent på EQE SUV, den vil være mere enn stor nok for oss. Men spørs om den blir noe særlig rimeligere.
Den kommer i 2023 og da antagelig pluss mva, så blir fort like dyr, ja.

Mercedes-AMG EQE 43, 2022 (bestilt)
Tesla Model Y LR, 2022 (touch and go)
Tesla Model Y LR, 2021 (touch and go)
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

Chimp

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 939
    • Vis profil
Sv: EQS Suv
« Svar #19 på: Onsdag 20. April 2022, klokken 12:44 »
Her ble det mere gjesp enn wow faktor ! Er det bare meg det er noe feil med, eller var designet på denne en skuffelse for flere ?  Ser jo nesten bare ut som en veldig stor EQC.
....
Jeg vet mange synes iX er dritstygg, men det er i det minste et design som ingen er likegyldig til.
Ganske kjedelig utvendig ja, men mye bedre enn EQC innvendig. Og så har den vel dobbelt så mye bagasjeplass.

Men jeg synes iX ser mye bedre ut enn EQS. Synd iX har relativt dårlig med bagasjeplass.

Ja, ix har for lite bagasjerom ift pris, EQS SUV virker veldig bra mtp mulig å skyve setene - men jeg regner med prisen her blir helt uaktuell. Hadde EQE SUV havnet på ca 800, maks 900 ville jeg kastet meg over den, men den blir jo enda dyrere pga MVA så den utgår vel også.

turfsurf

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 10953
  • For en elektrisk fremtid.
    • Vis profil
Sv: EQS Suv
« Svar #20 på: Onsdag 20. April 2022, klokken 14:29 »
Ja, ix har for lite bagasjerom ift pris, EQS SUV virker veldig bra mtp mulig å skyve setene - men jeg regner med prisen her blir helt uaktuell. Hadde EQE SUV havnet på ca 800, maks 900 ville jeg kastet meg over den, men den blir jo enda dyrere pga MVA så den utgår vel også.
Får man en grei EQE SUV til 800 eks mva så kommer jo ikke mva på mere enn 50k gitt at innslaget blir på 600k. Så er jo ikke helt håpløst. Men jeg tviler vel på at man får noe annet enn en ribbet versjon till 800k.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2017
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 6436
    • Vis profil
Sv: EQS Suv
« Svar #21 på: Onsdag 20. April 2022, klokken 17:02 »
EQE AMG 43 4matic koster 908k med matrix, elseter, amg stasj og bakhjulsstyring. Det er  ikke åpenbare mangler i utstyrsliste der, men klart fancy felger osv koster jo flesk.
Mine videoer av autopilot 2 på YouTube
Mine I-Pace videoer
2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE
  2017 S90D

dundun

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 525
    • Vis profil
Sv: EQS Suv
« Svar #22 på: Torsdag 21. April 2022, klokken 07:17 »
Tipper EQS Suv blir noe dyrere enn EQS med sammenliknbare specs. Toppmodellene til MB er dyre biler og vil fortsette å være det selv om de går på batteri. Man vil alltid få tildels mye mer nytte for pengene andre steder, og det er helt fint.
2022 Bmw iX 40
2021 Polestar 2
2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered for moro skyld

Electric cars in Norway

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 3396
  • Helt elektrisk
    • Vis profil
Sv: EQS Suv
« Svar #23 på: Torsdag 21. April 2022, klokken 15:54 »
Den EQS SUV er fin den :+1: MB har mye spennende på gang med den EVA II-plattformen
.