Godkjenning av estimat før garantireparasjoner

Startet av brattbakke, mandag 04. januar 2021, klokken 09:50

« forrige - neste »

brattbakke

Fikk ny model 3 i starten av desember og den skal inn nå for reparasjon da det ene sidekameraet har sluttet å virke.  Legger til grunn at dette går på garanti på en 3 uker gammel bil, men Tesla ber meg nå godkjenne et estimat på ca 2500 før bilen skal inn. Står jo selvsagt at dette ikke gjelder dersom det er en garanti-sak, men likevel skal de altså ha en godkjenning på forhånd noe jeg tenker blir feil. Hva om dette var en større sak der det kunne oppstå tvist om hvorvidt det er garanti eller ikke? Hva blir konsekvensen om jeg ikke godkjenner?
2021 Tesla Model 3 LR, 2020 Nissan Leaf

thebadger

Sitat fra: brattbakke på mandag 04. januar 2021, klokken 09:50
Fikk ny model 3 i starten av desember og den skal inn nå for reparasjon da det ene sidekameraet har sluttet å virke.  Legger til grunn at dette går på garanti på en 3 uker gammel bil, men Tesla ber meg nå godkjenne et estimat på ca 2500 før bilen skal inn. Står jo selvsagt at dette ikke gjelder dersom det er en garanti-sak, men likevel skal de altså ha en godkjenning på forhånd noe jeg tenker blir feil. Hva om dette var en større sak der det kunne oppstå tvist om hvorvidt det er garanti eller ikke? Hva blir konsekvensen om jeg ikke godkjenner?
Hvis du ikke godkjenner gjør de ingenting, hvis du godkjenner så sier de ifra under feilsøk hvis det ikke er garanti. Jeg har hatt bil inne 1 gang som ikke var garanti (brukerfeil), fikk ikke regning.
Ring kundeservice (innvalg 5) klokken 09:00, så kan du spørre.

hELgenen

Er dette noe nytt de har begynt med?
Aldri hørt om noen som får slikt,ikke på en ny bil.
USA regler?

turfsurf

Sitat fra: hELgenen på mandag 04. januar 2021, klokken 10:11
Er dette noe nytt de har begynt med?
Aldri hørt om noen som får slikt,ikke på en ny bil.
Har vært sånn ganske lenge (over ett år). Dette gjør andre firma og. Sist fikk vi det når vi reparerte en kaffemaskin.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

kaiat

Det var slik i elektronikkbransjen også når jeg jobbet der for 15 år siden. Det hendte vi fikk det samme spørsmålet den gangen også (noen leser faktisk det med liten skrift!).

Kim-

Jeg fikk det samme og sendte mail om det og svaret jeg fikk

SitatI forhold til kostnadsestimatet blir alt satt i costumer pay før bilen kommer inn på service og det blir endret til garanti når bilen kommer inn.

Dersom det er noen andre grunner for at det er noe du må betale for blir du kontaktet, men teknikerne må alltid ta vurderingen om dette er garanti eller ikke.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA