Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Varmepumpe problemer, utrolig at det ikke er mere om det her

Startet av Woodbear, søndag 03. januar 2021, klokken 22:43

« forrige - neste »

DagfinnN

Sitat fra: daktari på fredag 05. mars 2021, klokken 12:53
Sitat fra: emurof på fredag 05. mars 2021, klokken 12:02
Sitat fra: daktari på torsdag 04. mars 2021, klokken 13:45Vi skal skrive om at vi kaster bort ytterligere timer på å kjøre en klin ny bil til verkstedet for en fiks som burde vært tatt under utviklingen. Men kanskje fanboisa kan hente bilene hjemme hos oss og levere dem etter service, så alle blir fornøyd?

Ja, viktig å skrive så mye som mulig om problemer som allerede er løst. Og ikke minst ignorere at slike problemer kan oppstå med et hvert merke.

Haterne blir nok aldri fornøyd, nei.
Kan ikke du hente bilen og levere den til service for meg da, for 4. gang på 2 måneder? Så slipper jeg?
Kunne, men da får du mindre negativitet og skrive om. Redd for at det ødelegger livet ditt :)
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Contango

@DagfinnN. Vi har hatt diskusjonen før. Det du og Emurof skriver oppleves ikke hjelpsomt. Kan ikke dere heller lage en egen tråd der dere beskriver i detalj hva frustrerte eiere får lov å skrive om Tesla? Sånn at det eksvs blir litt enklere å skjønne hva som er en «hater». For de av oss som forsøker å følge med på status på dette problemet er det bedre om dere ventilerer deres egen frustrasjon et annet sted enn her.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

daktari

Det er greit for meg at Dagfinn og emurof er tydelige på at de setter aksjonærenes verdier høyere enn kundenes, så lenge de er ærlige om det når de diskrediterer alle som har uheldige opplevelser.

Bilen er topp på mange måter og har noen store styrker, men det er synd vi som kunder må holde ut med mye skit for å få gledene. Min Audi var ikke mye bedre i så måte. Men håper det kommer noe bedre snart.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

DagfinnN

Sitat fra: Contango på fredag 05. mars 2021, klokken 17:47
@DagfinnN. Vi har hatt diskusjonen før. Det du og Emurof skriver oppleves ikke hjelpsomt. Kan ikke dere heller lage en egen tråd der dere beskriver i detalj hva frustrerte eiere får lov å skrive om Tesla? Sånn at det eksvs blir litt enklere å skjønne hva som er en «hater». For de av oss som forsøker å følge med på status på dette problemet er det bedre om dere ventilerer deres egen frustrasjon et annet sted enn her.
Ironi er vanskelig ja. Jeg har ikke en eneste aksje, men sett med etterpåklokskap angrer jeg at jeg ikke kjøpte høsten 2019 da jeg hadde øk. mulighet til det. I dag synes jeg aksjen er overpriset.
Det jeg er lei av er all svartmalinga. Særlig fra eiere som ikke har Tesla, men av en eller annen grunn ser seg tjent med å hyle i koret. Noen har selvsagt opplevd problemer. Leser man her får man inntrykk at det er normen. Det er det ikke.
Jeg har hatt Tesla i 6 år nå. Beste bilene jeg har hatt og suverent billigste bilhold. Jeg har hatt 20 andre før Tesla, så jeg vet hva jeg snakker om. De 2 siste jeg har, har ikke hatt et eneste problem - noe som er det vanlige blant de eierne jeg kjenner.
Om man leser tråden om varmepumpe fra starten, er det flere som skriver at varmepumpe er håpløst og skulle aldri vært produsert og vil aldri bli bra.
Det stemmer ikke.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Contango

Denne tråden er om et problem, og det er velkomment å høre om problemet. Det er ikke svartmaling. Lag en annen tråd om det du vil høre eller det du ikke vil høre, og ventiler din frustrasjon om svartmaling der.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

Ingeniøren

Sitat fra: Contango på fredag 05. mars 2021, klokken 17:47

:+1:
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

Electric cars in Norway

Tesla er nå veldig på ballen når det gjelder å løse VP saken :+1:

Se bilder av service bulletin nr 01 og 02. Green på Twitter er først med disse Tesla nyheter.

Herlig :+1:

Da gjelder det samme i Norge også.

PSA: Tesla changed from "only fix when customer complains" to doing a full wide stealthy recall for the 2020/2021 3/Y.
The A/C sensors are going bad so if you think you have any problems with A/C - you know what to do.
Make an apt or ask Tesla during your service appointment.

https://mobile.twitter.com/greentheonly/status/1366806767146008580

Chris Aurora

Hmm, har en Mobile Service 19 mars, tror du de vil ta det samtidig siden dette er en "fiks det når du ser en sånn bil" eller er det verksted only?
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Electric cars in Norway

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på lørdag 06. mars 2021, klokken 11:32
Hmm, har en Mobile Service 19 mars, tror du de vil ta det samtidig siden dette er en "fiks det når du ser en sånn bil" eller er det verksted only?

Christopher  :+1: smart, bestill på appen eller ring de.

Radial

Står øverst til høyre i dokumentet "Mobile service : Cannot perform"
Så for denne må du på verksted sannsynlig vis..
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Chris Aurora

Sitat fra: Radial på lørdag 06. mars 2021, klokken 13:19

Står øverst til høyre i dokumentet "Mobile service : Cannot perform"
Så for denne må du på verksted sannsynlig vis..
OK, leste den på min "mobile device : text too small" så derfor jeg ikke oppdaga det. Takk ;)
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Electric cars in Norway

Se på Twitter og bildet under.

Det antas at det bare er ved absolutt fare at bilene at bilene innkalles ved slike servicebulletins..:+1: og det er for eksempel ved defekt airbag. Ellers tas det som endel av vanlig service.

Her det bare VP issues og nå som sommeren kommer så er det heller ingen fare for is på rutene...men jeg  vet jo ikke...

https://mobile.twitter.com/jlg1138/status/1366811577836593154

Sterkepetter

Noen som vet om nye biler som leveres ut nå har fikset dette problemet?

Eller bør man booke servicetime med en gang?

Tenker å ta noen langturer de første dagene og er ikke gira på å plutselig måtte stoppe fordi det ikke er noen varme.

(Har forsøkt å lese tråden, men blir ikke helt klok.)

sjokomelk

Er ikke et problem lenger. Var kun på den batchen som ble sendt rett før jul.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

SurSnasen

Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 06. mars 2021, klokken 19:16

Det antas at det bare er ved absolutt fare at bilene at bilene innkalles ved slike servicebulletins..:+1: og det er for eksempel ved defekt airbag. Ellers tas det som endel av vanlig service.

Her det bare VP issues og nå som sommeren kommer så er det heller ingen fare for is på rutene...men jeg  vet jo ikke...

Her må jeg si meg uenig. Hva om man er på langtur i kulda, gjerne sprengkulda? "In the middle of nowhere" streiker så varmepumpen, og det blir iskaldt inne i bilen. Med deg på tur har du en bedre halvdel samt to barn på 1 og 3 år. Man vil jo selvsagt normalt ha med seg tilstrekkelig med varme klær. Men hvor lenge er det forsvarlig at man skal kunne kjøre rundt i en iskald bil?

Nedkjøling har også sine effekter på sjåførens evner til å kjøre bil. Hvor forsvarlig er det?

Absolutt en safety-sak i mitt hode.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA