Varmepumpe problemer, utrolig at det ikke er mere om det her

Startet av Woodbear, søndag 03. januar 2021, klokken 22:43

« forrige - neste »

marcob

Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 27. januar 2021, klokken 19:32
Sitat fra: marcob på onsdag 27. januar 2021, klokken 19:27
I den grad er relevant byttet de bare en High pressure sensor for meg i starten av januar etter problemer. Har ikke blitt kalt inn igjen etterpå, og alt fungerer tilsynelatende.
Ja 1 HP og 1 LP. Mange har denne. Og noen har byttet alle 3.

Ikke lett å forstå dette. Hva er er greia med denne forskjellen?

Mulig det også var LP-sensor, men på min faktura stod det kun "PT Sensor, High Pressure (1510047-00-B) 1,0"

stefse

Sitat fra: Tellus på torsdag 28. januar 2021, klokken 08:55
Tesla sine batterier har i hvert fall tidligere fungert langt dårligere i kulden. Ting kan selvfølgelig ha endret seg. Regner med at dette kun har med kjemi å gjøre.

Dette er utdrag fra en benchmarkrapport laget av AVL hvor batteriene i Tesla Model 3 (Panasonic), Bolt (LG) og Kona (LG) er sammenlignet.
Tesla sitt batteri fungerer ikke under -20 grader og du får først regen ved +10 grader. Kun 45% power ved -10 grader. LG batteriene funger på sin side langt bedre i kulden.

https://www.emove360.com/wp-content/uploads/2019/10/AVL-Series-Battery-Benchmarking.pdf
I følge TB så har det med koboltinnholdet å gjøre, så du får trøste deg med det.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Woodbear

min er nå på service , fikk 2019 lrawd som lånebil. Damn det er kjøreforskjell på vanlig og P.  Savnet p sitt understell rimelig kjapt.. føles forbausende annerledes ut.  Nå står det in service i appen, blir spennende å se om de blir ferdig før helga eller ei.  De var litt på etterskudd, men siden bilen min er inne til time. Men de skulle uansett ha til dagen etter for å lime spoiler skikkelig. 

Varmen holdt til drammen, da jeg kjørte inn i strømsås tunnellen, skrudde jeg på høy... da kom det kun kald luft , men holdt duggen unna.   Men da jeg skrudde av høy, etter ca 2 min kom det varme igjen...

Hos meg skal de bytte begge to 2 hp sensorer og 1 lp  .  Samme hos kompiser som har  fått innkalling, alle 3. selv om de ikke har hatt problemer enda en gang. Grunn ... alle 3, bytter vi kun  1, så ryker neste osv.  likegreit å ta alle på en gang. 

Men ser jo at hos noen er ikke det permanent heller
2021 model 3 hvit performance.

Marre

Jeg fikk tilbake bilen igår fra service, de hadde blant annet byttet sensorer, for 2 gang, de byttet sensorer for 2 uker siden også, men iallafal jeg hentet bilen igår, og Idag kom det kaldt luft igjen, etter å trykket på forvarming av batteri før supercharg, har skjedd en gang tidligere også at bilen ble kald når jeg forvarmet batteriet før supercharg.. men det ble seriøst veldig ubehagelig i bilen.. men etter å ha byttet sensor 2 ganger forventes det at ting skal funke.. orker ikke en service besøk til pga varmepumpen!

marcob

Rent juridisk mener jeg en forbruker har rett til å heve kjøpet, om ønskelig, dersom feilen oppstår for tredje gang, gitt at feilen er vesentlig.

Woodbear

Hva sier tesla når du får byttet sensorer for andre gang og du må inn en 3.?

trykkertor

Sitat fra: Woodbear på torsdag 28. januar 2021, klokken 17:31
De sier at det er slik å eie en Tesla. "Den blir bedre og bedre i eiertiden. Oppgraderes stadig underveis." :)

Woodbear

Marre

Sitat fra: Woodbear på torsdag 28. januar 2021, klokken 17:31

Jeg viste ikke de skulle bytte ut sensorer ved 2.besøk, fordi 2 besøk var liksom service besøk etter utlevering for å rette feilene fra utlevering, så jeg ble litt sånn javel etter å ha sett de dokumentene fra service på hva som ble gjort, fikk aldri noe svar heller på hvorfor de byttet sensorer ved 2 besøk..

Electric cars in Norway

Sett denne videoen om hun som var en av de første som fikk TMY i kalde strøk og hun fikk feilen hun også. Nesten først med feilen, altså.

https://www.youtube.com/watch?v=RAoJeK7pYD0

Her er annet info om samme sak:
Posted November 2020
Getting hit with this as well. I had that same error message, which is now gone, but nonetheless, no heat. Service scheduled for Nov 25 and they have pre-ordered two parts:

1. PT Sensor, High Pressure
Part #: 1510047-00-B

2. PT Sensor, Low Pressure
Part #: 1510048-00-B

https://forums.tesla.com/discussion/177562/cabin-heater-no-heat

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/zgMvm9/flere-nye-tesla-model-3-blir-plutselig-iskalde

https://www.tu.no/artikler/flere-model-3-eiere-har-hatt-problemer-med-varmepumpen-na-er-en-fiks-klar/505550

https://motor.no/front-model-3-notis/skal-ha-losningen-pa-varmepumpe-trobbel/190073

emmern

Er det problemet med limp mode + kulde vekke i M3P 2021 nå (Har fått 2020.48.35.5)? har ikke turt å kjøre den så langt ned. Men jeg skal på langtur og da har jeg 12% igjen på en ladestopp. Men er dette for farlig? Er det sånn at man må lade så fort man når 30%?

Jeg har ikke fått sensorproblemet ennå, er det en tikkende bombe? Burde det være recall på alle?
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Electric cars in Norway

[quote

Jeg har ikke fått sensorproblemet ennå, er det en tikkende bombe? Burde det være recall på alle?
[/quote]

Det virker på hva andre har skrevet som har kontaktet verkstedet som om det prøves også med sw sjekk/fix først og/eller så alt etter som en innkalling for fix/bytte på utvalgte biler.

Kan du ikke heller kontakte de og be om fix? Litt føre var....hvis du vil det.....

emmern

Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 29. januar 2021, klokken 06:01
Det virker på hva andre har skrevet som har kontaktet verkstedet som om det prøves også med sw sjekk/fix først og/eller så alt etter som en innkalling for fix/bytte på utvalgte biler.

Kan du ikke heller kontakte de og be om fix? Litt føre var....hvis du vil det.....

Har ikke fått innkalling, og SW fix er vel etter det har vært feil?
Jeg har lest om folk som har sensorer som feilet for 2. gang så jeg vet ikke om jeg tør.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

eadie

Hører fra Tesla hold at det kommer en bred tilbakekalling for å fikse dette problemet nå. Er på vei.
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

Kim-

Jeg sendte mail til mitt lokale verksted og spurte om videre plan. Foreløpig ingen svar. (Ja, jeg er en av de som har fått byttet 2stk sensorer og opplevd manglende varme etter bytte)
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA