Garo ladeboks - spm. rundt bruk (Wifi, låse ut kabel etc.)

Startet av Anterialis, søndag 03. januar 2021, klokken 17:48

« forrige - neste »

Anterialis

Hei
Min mor og hennes mann har kjøpt seg hytte og har fått installert en Garo ladeboks. Selv har jeg Easee og kjenner ikke Garo-boksen. De har hatt venner på besøk som har ladet bilen sin med type2 i Garoen og type2 inn i bilen. Da de skulle dra var ladekabelen låst fast i Garoen uten at noen vet hvordan man løser ut kabelen igjen. Kan noen hjelpe?

- Type2-kabelen sitter nå fast i laderen. Hvordan løser de denne ut?
- På Easee-boksen jeg har, kan jeg trykke på en knapp på ladeboksen som aktiverer lokalt WiFi-nett. Deretter logger jeg meg på ladeboksens lokale nettverk, entrer en IP-adresse (192.168.1.2???) og får da opp et web-grensesnitt hvor jeg kan gjøre flere endringer, bla. aktivere/deaktivere låsing av ladekabel samt sette Ampere/hastighet på ladningen. Har Garo-boksen også et slikt WiFi-nett? Jeg har forsøkt søke på nett, der står det at en WiFi-modul kan etterinstalleres. Betyr dette at Garoen ikke har WiFi i standard utførelse?
- Hvordan endrer man hastigheten (A) på Garoen? (Spesielt dersom den ikke har et WiFi-grensesnitt...)

Takk skal dere ha =)
BMW E92 (´13-´14)
Alfa Romo Giulietta (´14-´15)
BMW i3 (´15-´16)
BMW 330e (´16-´20)
BMW X5 45e (´20-´22)
iX 40 (´22- p.t.)

RJK

Er kabelen låst av både bil og ladeboks, eller bare i ladeboks?

Har opplevd begge deler med min Kona.

Det som har løst problemet, har vært å sjekke at kabel sitter god inni begge deler, slå over til at kabel skal frigis ved fulladet bil, "starte" bil (får melding om at man ikke kan starte når den lader).

Husker ikke om jeg måtte låse bil og låse opp igjen først, men må ihvertfall holde inne bremsepedal år man trykker på startknappen, slik at den vet den skal førsøke å starte bilen, istedet for bare å slå på 12V og USB-kontakter og varme/AC ved trykk nr. 2.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA