Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Virtual Cockpit, normal eller plus?

Startet av EtronSpook, mandag 21. desember 2020, klokken 20:07

« forrige - neste »

EtronSpook

Som ny, kommende, e-tron eier som nettopp har bestilt etron 50 advanced sport++ men droppet virtual cockpit plus. Jeg klarte ikke finne noe godt argument for å bruke de 1850,- på det.

Noen som har klart for seg hva jeg går glipp av?

EDIT: Er det tredje valget i som er spesifikt for e-tron det eneste man går glipp av? Det kan man vel sette opp selv?

Orbit

Det er to oppsett du går glipp av, "e-tron" og "sport". Har dette selv, men ser ikke mye merverdi i det (annet enn litt annet utseende). Bruker mest normalmodus. Dette er vel også en av tingene du kan kjøpe en ukes prøvetid for en billig penge via "functions on demand", for å vurdere om du vil legge det til i etterkant.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

daktari

Jeg har det jo også bruker det hele tiden, e-tron visning.
Oppleves mer moderne. Mye hos Audi som ikke er verdt prisen, men gøy å ha alt utstyr.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Brisken

Jag har bara vanlig Virtual Cockpit (som vel er standard) men får ikke upp noe på functions on demand. Har du kilde/vet at den skal finnes der?
@orbit

Orbit

Feil spekulasjon fra min side, er ikke nevnt her. Blandet det nok med "MMI navigation plus":
https://www.audi.no/no/web/no/min-audi/functions-on-demand.html
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

elektro

Bruker selv kun e-tron modus, som man får med virtual cockpit. Synes denne er mye mer moderne og lettlest. Særlig hvis man ikke har head up display, så vil jeg tro dette er «nyttig» men det er også lettere å se batteristatus og power/regen.

Litt avhengig av hva man kommer fra, og selvfølgelig en vanesak. Man mister vel ikke noe funksjonalitet/informasjon. Eller er det sånn at man ikke får tallvisning av hastighet i det hele tatt uten?

Overrasket over at dette ikke er tilgjengelig On Demand enda.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

janbanan

Sitat fra: elektro på tirsdag 22. desember 2020, klokken 11:06
Bruker selv kun e-tron modus, som man får med virtual cockpit. Synes denne er mye mer moderne og lettlest. Særlig hvis man ikke har head up display, så vil jeg tro dette er «nyttig» men det er også lettere å se batteristatus og power/regen.

Litt avhengig av hva man kommer fra, og selvfølgelig en vanesak. Man mister vel ikke noe funksjonalitet/informasjon. Eller er det sånn at man ikke får tallvisning av hastighet i det hele tatt uten?

Overrasket over at dette ikke er tilgjengelig On Demand enda.

Alle har tallvisning av hastighet.
Venter på at CV+ skal bli tilgjengelig som FoD, men det er vel ikke nok økonomi i det til at Audi gidder å legge ned innsats...
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

tromsø

Sitat fra: elektro på tirsdag 22. desember 2020, klokken 11:06
Bruker selv kun e-tron modus, som man får med virtual cockpit.

Du mener VC+?

Har en ribbet etron men akkurat VC+ har vi, og jeg bruker etron visning hele tiden!
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

EtronSpook

Takk. Jeg la dette til i dag dagen etter jeg bestilte. Kosten var lav og den etron visningen ser nyttig ut.

Brisken

Vi kjöpte en ganske velutstyrt lagerbil (isolerte ruter, B&O etc) men akkurat VC+ mangler og hadde gjerne hatt det!


Trond.m

Sitat fra: EtronSpook på tirsdag 22. desember 2020, klokken 20:29
Takk. Jeg la dette til i dag dagen etter jeg bestilte. Kosten var lav og den etron visningen ser nyttig ut.
At de tar seg ekstra betalt VC+ synes jeg er drøyt. Det er det minst de burde levere, når de ikke klarer å levere en pålitelig app tjeneste.

Roy

Billig gadget :)

Jeg bestilte det først fordi jeg ikke fant digital visning av speedo med vanlig VC, men så ble det HeadUpDisplay (addicted) og da får man digital speedo der uansett.

EtronSpook

Jeg droppa HUDen på min 50 for å komme meg godt under 700. Tok B&O anlegg i stedet. Og en masse annet dill🤣

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA