Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ikke bestill model Y før Tesla setter ned prisen

Startet av Dieselgubben, fredag 01. januar 2021, klokken 12:31

« forrige - neste »

Radial

Sitat fra: geear på onsdag 24. januar 2024, klokken 08:09
Sitat fra: Radial på tirsdag 23. januar 2024, klokken 20:59Eneste grunnen til å eventuelt vente på facelift Y, må være ventilerte seter og potensielt aktive Matrix lys.

Ellers ser jeg liten grunn til å vente.
Hva med betydelig oppgradert understell, bremseskjold som ikke suger til seg stein, oppgradert interiør med skjerm bak og alt treverket endelig borte igjen, betydelig forbedret støydemping, ny look (i mine øyne penere, men uavhengig av hva man syns så vil verditapet på de gamle være høyere) og sikkert mer jeg ikke kommer på.

For Model 3 sin del er det vel kun fjerning av spaker som kan sees på som en nedgradering med highland?

Prøv en ny Y nå, understellet er helt greit. Ikke hatt en eneste stein i skjoldet etter jeg bøyde dem litt, og bilene er nå merkbart mer stillegående enn den var i 2021.

Jeg vil tro verditapet når man tar bort spaker, er størst. Dette avskriver allere en drøss med storkunder, og omtrent alle som tenker på Y på jobben.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Alek

Sitat fra: Radial på onsdag 24. januar 2024, klokken 11:22
Sitat fra: geear på onsdag 24. januar 2024, klokken 08:09
Sitat fra: Radial på tirsdag 23. januar 2024, klokken 20:59Eneste grunnen til å eventuelt vente på facelift Y, må være ventilerte seter og potensielt aktive Matrix lys.

Ellers ser jeg liten grunn til å vente.
Hva med betydelig oppgradert understell, bremseskjold som ikke suger til seg stein, oppgradert interiør med skjerm bak og alt treverket endelig borte igjen, betydelig forbedret støydemping, ny look (i mine øyne penere, men uavhengig av hva man syns så vil verditapet på de gamle være høyere) og sikkert mer jeg ikke kommer på.

For Model 3 sin del er det vel kun fjerning av spaker som kan sees på som en nedgradering med highland?

Prøv en ny Y nå, understellet er helt greit. Ikke hatt en eneste stein i skjoldet etter jeg bøyde dem litt, og bilene er nå merkbart mer stillegående enn den var i 2021.

Jeg vil tro verditapet når man tar bort spaker, er størst. Dette avskriver allere en drøss med storkunder, og omtrent alle som tenker på Y på jobben.

Hvilken HW versjon leveres i Norge på Model Y nå, 3 eller 4?

Radial

Sitat fra: Alek på onsdag 24. januar 2024, klokken 13:58
Sitat fra: Radial på onsdag 24. januar 2024, klokken 11:22
Sitat fra: geear på onsdag 24. januar 2024, klokken 08:09
Sitat fra: Radial på tirsdag 23. januar 2024, klokken 20:59Eneste grunnen til å eventuelt vente på facelift Y, må være ventilerte seter og potensielt aktive Matrix lys.

Ellers ser jeg liten grunn til å vente.
Hva med betydelig oppgradert understell, bremseskjold som ikke suger til seg stein, oppgradert interiør med skjerm bak og alt treverket endelig borte igjen, betydelig forbedret støydemping, ny look (i mine øyne penere, men uavhengig av hva man syns så vil verditapet på de gamle være høyere) og sikkert mer jeg ikke kommer på.

For Model 3 sin del er det vel kun fjerning av spaker som kan sees på som en nedgradering med highland?

Prøv en ny Y nå, understellet er helt greit. Ikke hatt en eneste stein i skjoldet etter jeg bøyde dem litt, og bilene er nå merkbart mer stillegående enn den var i 2021.

Jeg vil tro verditapet når man tar bort spaker, er størst. Dette avskriver allere en drøss med storkunder, og omtrent alle som tenker på Y på jobben.

Hvilken HW versjon leveres i Norge på Model Y nå, 3 eller 4?

Alt er HW3 sålangt.
Tipper facelift kanskje får HW4, ville vært en naturlig oppdatering.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Alek

Sitat fra: Radial på onsdag 24. januar 2024, klokken 19:53
Sitat fra: Alek på onsdag 24. januar 2024, klokken 13:58
Sitat fra: Radial på onsdag 24. januar 2024, klokken 11:22
Sitat fra: geear på onsdag 24. januar 2024, klokken 08:09
Sitat fra: Radial på tirsdag 23. januar 2024, klokken 20:59Eneste grunnen til å eventuelt vente på facelift Y, må være ventilerte seter og potensielt aktive Matrix lys.

Ellers ser jeg liten grunn til å vente.
Hva med betydelig oppgradert understell, bremseskjold som ikke suger til seg stein, oppgradert interiør med skjerm bak og alt treverket endelig borte igjen, betydelig forbedret støydemping, ny look (i mine øyne penere, men uavhengig av hva man syns så vil verditapet på de gamle være høyere) og sikkert mer jeg ikke kommer på.

For Model 3 sin del er det vel kun fjerning av spaker som kan sees på som en nedgradering med highland?

Prøv en ny Y nå, understellet er helt greit. Ikke hatt en eneste stein i skjoldet etter jeg bøyde dem litt, og bilene er nå merkbart mer stillegående enn den var i 2021.

Jeg vil tro verditapet når man tar bort spaker, er størst. Dette avskriver allere en drøss med storkunder, og omtrent alle som tenker på Y på jobben.

Hvilken HW versjon leveres i Norge på Model Y nå, 3 eller 4?

Alt er HW3 sålangt.
Tipper facelift kanskje får HW4, ville vært en naturlig oppdatering.
:+1:  :+1:

ToWalkOrDrive

Til de som vurderer Tesla Model Y - vet ikke hvor reelt det er, eller hvor mye, men og med tanke på rentekampanjen, kanskje nå er tidspunktet å slå til. Var en som fikk dette fra Tesla Sandnes i dag.
Tesla Model Y                         2021-

Daniel_0007

Da har prisen gått opp

https://www.nettavisen.no/okonomi/tesla-skrur-opp-prisen-pa-norges-mest-solgte-bil/s/5-95-1638546

SitatRWD: Øker 20.000 kroner
Long range: Øker 31.100 kroner (inkludert moms)
Performance: Øker 25.000 kroner (inkludert moms)
Model 3 2019 LR Rwd

ToWalkOrDrive

I huleste så det selges Model Y.....blir jo interessant å se hva som skjer etter kampanjerenten utløper 31. mars, samtidig som prisene er satt opp.
Tesla Model Y                         2021-

Otkristo


RonnyØ


Otkristo


RonnyØ


Otkristo


daktari

Sitat fra: RonnyØ på lørdag 16. mars 2024, klokken 20:24
Sitat fra: Otkristo på lørdag 16. mars 2024, klokken 17:26
Sitat fra: RonnyØ på lørdag 16. mars 2024, klokken 17:19Ikke så ofte dem varsler oppgang eller?
Dette er 2.økning hittil i år ..

Var varslingen jeg tenkte på.
unaturlig å varsle høyere pris ja. Hvis ikke... prøver å presse frem noen ekstra bestillinger før kvartalsslutt kanskje? Så ha høyere pris til nedgang igjen mai/juni?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

turfsurf

Sitat fra: daktari på lørdag 16. mars 2024, klokken 21:50unaturlig å varsle høyere pris ja. Hvis ikke... prøver å presse frem noen ekstra bestillinger før kvartalsslutt kanskje? Så ha høyere pris til nedgang igjen mai/juni?
Ja, det er eneste grunnen jeg kan se for meg og. Få opp salget de siste ukene i mars.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Vaduz

Må jo sette opp prisene av og til slik at man kan sette dem ned igjen;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA