Ikke bestill model Y før Tesla setter ned prisen

Startet av Dieselgubben, fredag 01. januar 2021, klokken 12:31

« forrige - neste »

heiho

Sitat fra: Svk på lørdag 11. februar 2023, klokken 20:05
Tror ikke prøvekjøring er nødvendig.alle nye biler er vel gode å kjøre.
Spørsmålet er vel om jeg orker å bytte.

Hva kjører du i dag?

Svk

BYD atto.
Tenkte jeg skulle teste en Tesla lader idag,siden de fleste har åpnet for ande merker.men kom til kort.måtte bare kjøre hjem igjen :-)

heiho

Skjønner. Kjenner ikke til merket, men så ut som en kurant bil!

Svk

Helt kurant.kvaliteten virker veldig bra.de lager det meste selv.leverer batterier til bla Tesla.
Savner større bagrom og hengerfeste

Vaduz

Sitat fra: Svk på lørdag 11. februar 2023, klokken 20:05
Tror ikke prøvekjøring er nødvendig.alle nye biler er vel gode å kjøre.
Spørsmålet er vel om jeg orker å bytte.

Kanskje ikke om man er 1.75 og veier 75kg, men tror man bør sitte litt i en bil før kjøp, ikke nødvendigvis kjøre kanskje.

Svk

Er både høyere og tyngre enn det 🤪
Y er da bred og romslig?

Autowinder

Bredden er bra, og mye bagasjeplass, ikke så mye som det påstås, men har alltid følt det ligger på rundt 700 liter med trunk, undertrunk og frunk.
TMY 2025 LR AWD • BMW i3 2022 120ah FC

TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL INNLEVERING, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

førategangtesla

Bilen er bred og romslig med god bagasjeplass. Jeg veier litt over 90 kg og er nærmere 190 høy, benplass og takhøyde vil du aldri få problemer med, setet passer meg fint, men jeg må ikke være særlig mye bredere over ræva før sitteputen kan bli noe trang. Så derfor er det nok ikke dumt å ta en prøvetur om du vurderer model y.

Chimp

Sitat fra: Autowinder på søndag 12. februar 2023, klokken 11:03
Bredden er bra, og mye bagasjeplass, ikke så mye som det påstås, men har alltid følt det ligger på rundt 700 liter med trunk, undertrunk og frunk.
Bredden i bagasjerommet er dessverre bare 94cm mellom hjulbuene, det er smalt. Dybden er veldig bra med 108cm.
Så det er opp til hva man pleier ha med seg. Mange som synes det er fantastisk mye plass, men SÅ bra er det ikke mtp bredden og veldig skrånende bakluke.

Autowinder

TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL INNLEVERING, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Autowinder

Sitat fra: førategangtesla på søndag 12. februar 2023, klokken 11:16
Bilen er bred og romslig med god bagasjeplass. Jeg veier litt over 90 kg og er nærmere 190 høy, benplass og takhøyde vil du aldri få problemer med, setet passer meg fint, men jeg må ikke være særlig mye bredere over ræva før sitteputen kan bli noe trang. Så derfor er det nok ikke dumt å ta en prøvetur om du vurderer model y.
Det ble tidligere sagt at ved prøvekjøring mister man angrefrist, så bli med en annen som prøvekjører og bytt på.

ovev

Sitat fra: Autowinder på søndag 12. februar 2023, klokken 11:45
Det ble tidligere sagt at ved prøvekjøring mister man angrefrist, så bli med en annen som prøvekjører og bytt på.
Er det slik ennå? Blir man nektet angrerett hvis man prøvekjører? Skal prøvekjøre en gang neste uke, men tror jeg står over hvis jeg mister angreretten.
2012 Nissan Leaf blå hentet 8/12 solgt
2015 Toyoty Yaris solgt
2018 Kia Niro PHEV innlevert
2018 Hyundai Kona EV solgt
2020 VW E-up! Entry hentet 10/9/20 solgt
2020 VW ID3 kjøpt 5/6724

førategangtesla

Det var jeg ikke klar over. Da ville jeg spurt om dette før jeg eventuelt prøvekjører.

turfsurf

Sitat fra: førategangtesla på søndag 12. februar 2023, klokken 12:10

Det var jeg ikke klar over. Da ville jeg spurt om dette før jeg eventuelt prøvekjører.
Dette stemmer ikke. Tesla hadde tidligere en ordning hvor man kunne levere tilbake bilen etter å ha hatt den i x antall dager. Denne frafalt hvis man hadde prøvekjørt.

Angrerett er norsk lov, og prøvekjøring påvirker ikke den overhodet.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

RJK

Sitat fra: turfsurf på søndag 12. februar 2023, klokken 13:55
Sitat fra: førategangtesla på søndag 12. februar 2023, klokken 12:10

Dette stemmer ikke. Tesla hadde tidligere en ordning hvor man kunne levere tilbake bilen etter å ha hatt den i x antall dager. Denne frafalt hvis man hadde prøvekjørt.

Angrerett er norsk lov, og prøvekjøring påvirker ikke den overhodet.
Vel, i tilfelle burde representanten på Skøyen ha korrigert meg da jeg spurte. Men dessverre så ble det istedet bekreftet.

Dette var vel litt før TM3 kom på markedet, men "alle" ventet på den. Jeg forventer dog at de har skjønt at det var feil beslutning, og har endret den praksisen for lenge siden.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA