Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ikke bestill model Y før Tesla setter ned prisen

Startet av Dieselgubben, fredag 01. januar 2021, klokken 12:31

« forrige - neste »

advale

#840
Gadd du å se på videoen eller ikke? Hvis du ser på videoen så fungerer autopark helt perfekt på SW1, dvs de aller første Model S. Og på den versjonen så kjøpte Tesla autopark fra en tredjepart. Så skrotet de det for å lage in-house. Og da ser man hvor ræva Tesla er.

"Ekte" FSD er like rundt hjørnet, og denne løgnen har Tesla servert i over 5 år og folk biter på... yeah right,  når de ikke engang greier autopark som andre har fått til helt perfekt i over 15 år.

geear

Har enda til gode å prøve en autopark som faktisk tilfredsstiller mine krav, så hvor du har funnet de som har fungert fint i 15 år er en gåte for meg iallfall. Model X-en (med AP2.5/FSD) var akkurat like god/dårlig som alle andre jeg har prøvd (med Mobileye). Alle har samme problemet, enormt med ratting som gjør at jeg får vondt på dekkenes vegne, og samtlige er så trege at det plager meg og at de derfor ikke har noen som helst annen verdi utover å være en gimmick.

Handyman

Sitat fra: advale på fredag 26. august 2022, klokken 13:25
Gadd du å se på videoen eller ikke? Hvis du ser på videoen så fungerer autopark helt perfekt på SW1, dvs de aller første Model S. Og på den versjonen så kjøpte Tesla autopark fra en tredjepart. Så skrotet de det for å lage in-house. Og da ser man hvor ræva Tesla er.

"Ekte" FSD er like rundt hjørnet, og denne løgnen har Tesla servert i over 5 år og folk biter på... yeah right,  når de ikke engang greier autopark som andre har fått til helt perfekt i over 15 år.
Ja, jeg så hele. Og jeg sier det samme igjen. På enkelte SW-versjoner har det fungert (les fått det til), og på andre har det vært katastrofalt dårlig (les ikke fått det til). Vanskelig å forstå?
Når det er sagt så har jeg aldri testet systemer som gjør det raskere enn meg selv, så inn til videre parkerer jeg manuelt. Å bruke dette i sammenheng med FSD tror jeg er bomskudd, uten å forsvare FSD.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

SurSnasen

Sitat fra: advale på fredag 26. august 2022, klokken 12:23
519 er helt vanvittig. SR skal være billig-versjonen.

Så må man også huske på å plusse på de obligatoriske 14000 kronene i Tesla sin utleveringsavgift samt vrakpant. Så startpris er reelt 534 000 kroner

LFC

Sitat fra: SurSnasen på fredag 26. august 2022, klokken 17:20
Sitat fra: advale på fredag 26. august 2022, klokken 12:23
519 er helt vanvittig. SR skal være billig-versjonen.

Så må man også huske på å plusse på de obligatoriske 14000 kronene i Tesla sin utleveringsavgift samt vrakpant. Så startpris er reelt 534 000 kroner

Forskjellen blir større etter 1 Januar.
Da blir det vel ca 15-25.000 ekstra for LR og P i forhold til denne.
Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

RJK

Sitat fra: LFC på fredag 26. august 2022, klokken 18:29
Sitat fra: SurSnasen på fredag 26. august 2022, klokken 17:20
Sitat fra: advale på fredag 26. august 2022, klokken 12:23
519 er helt vanvittig. SR skal være billig-versjonen.

Så må man også huske på å plusse på de obligatoriske 14000 kronene i Tesla sin utleveringsavgift samt vrakpant. Så startpris er reelt 534 000 kroner

Forskjellen blir større etter 1 Januar.
Da blir det vel ca 15-25.000 ekstra for LR og P i forhold til denne.
40 K + 10 K i mva opp til LR, og samme tillegget opp til P, om man får levering i 23. Eller i praksis 50 K mellom hvert trinn. Så kommer selvsagt tilleggene + mva oppå dette igjen, samt mva grunnprisen minus 500 K.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

overskyet

Sitat fra: advale på fredag 26. august 2022, klokken 13:25
Gadd du å se på videoen eller ikke? Hvis du ser på videoen så fungerer autopark helt perfekt på SW1, dvs de aller første Model S. Og på den versjonen så kjøpte Tesla autopark fra en tredjepart. Så skrotet de det for å lage in-house. Og da ser man hvor ræva Tesla er.

"Ekte" FSD er like rundt hjørnet, og denne løgnen har Tesla servert i over 5 år og folk biter på... yeah right,  når de ikke engang greier autopark som andre har fått til helt perfekt i over 15 år.

Personlig har jeg store problemer med å forstå hvorfor de ikke blir dømt for svindel.

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

advale

@Handyman: ja og jeg sier at det er er første versjon, som er -INNKJØPT- (igjen: innkjøpt) som fungerte. Hvilket andre SW som er in-house hos Tesla har funket (tipp-topp som med Ford, BMW etc)? Du forstår vel at da blir det 2 totalt forskjellig ting. Er en god gammeldags scam i så fall hvis du sier det ikke betyr noen rolle og blander dem slik det passer.

Theranos går til INNKJØP av en blod-testmaskin og klistrer logoen og sier at det er dem som har laget den og ber investorer spytte inn og verdsette selskapet til 100mrd. Så kommer de med SW2 og etter 15 år(!) så fungerer den bare 20 % av den opprinnelige(dvs i praksis ubrukelig). Og selskapets verdi er 0. Du mener det er pytt-pytt - forskjellig SW har fungert jo...?

@geear: De første Model S begynner vel å bli 15 år gamle og fungerte med innkjøpte autoparken (riktignok ikke med rygge inn i videoen) Så der er bekreftelsen. Poenget mitt er uansett relatert til FSD - når de ikke engang får til autopark etter så mange år så viser egentlig hvor håpløs (og svindel) FSD-lovnadene dems er.

Blir litt avsporing fra topic så blir mitt siste innlegg om temaet :)

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

turfsurf

Sitat fra: advale på lørdag 27. august 2022, klokken 13:05

@geear: De første Model S begynner vel å bli 15 år gamle og fungerte med innkjøpte autoparken (riktignok ikke med rygge inn i videoen) Så der er bekreftelsen. Poenget mitt er uansett relatert til FSD - når de ikke engang får til autopark etter så mange år så viser egentlig hvor håpløs (og svindel) FSD-lovnadene dems er.
De første Model S kom vel i 2012 til kunder. De første med autopark kom sent i 2014. Så ca halvparten av det du sier. Bare for å få frem fakta.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

advale

#851
Ok. Det var i "dypen" for å forklare. Uansett så lenge man ikke sprer feilinformasjon og villede og forstå forskjellen på kjøpt fra tredjepart og in-house så er det greit nok.

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA