Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ikke bestill model Y før Tesla setter ned prisen

Startet av Dieselgubben, fredag 01. januar 2021, klokken 12:31

« forrige - neste »

Magnus Hansen

Nå er det jo massive leveringsproblemer over hele linja og lang leveringstid også på fossilbiler. Og dette har pågått en god stund uten særlige tegn på at det skal bli bedre. Det ble jo også solgt veldig få biler i en del markeder i 2020 pga corona som også har gitt etterslep. Og så er det litt pussig at folk er paniske etter å kjøpe dyre biler mens vi samtidig hører om økte renter, høye strømpriser, høy inflasjon og nedgang i kjøpekraft.

Hen9ng

Denne uken har jo den ene produsenten etter den andre vært ute å sagt at dele-tilgang er i bedring og at det forventer økt og normal produksjon fremover. BMW, Skoda, VW har alle vært ute å sagt dette. Så er spørsmålet hvor stort etterslepet er.

Og som de sier i finansavisen podcast mil etter mil. Når premiummarkedet peaker er det rett før starten på en ny finanskrise..  :laugh:

Stjerneglis

Kanskje vurdere å endre til: "Bestill model Y før Tesla setter opp prisen"?  :P
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

Stjernemix

#753
Rart at prisene i Norge ikke har gått opp, når både Sverige og Danmark fikk økning.

Sandvika

Sitat fra: snakkesalig på mandag 20. juni 2022, klokken 07:56
Nå finnes det gode grunner for hvorfor Tesla ikke kommer til å sette opp prisene også da. Den viktigste er vel at de ikke ønsker å prise seg ut av markedet i forhold til konkurrentene. En tilsvarende spekka ID.4 er vel allerede billigere enn TMY-LR?
Om du prøver å spec`e en ID.4 med firehjulstrekk og legge til et førerassistentsytem og infotainment i nærheten av det TMY har så skjer igrunnen to ting. Prisen er veldig nær TMY, og man får melding i konfiguratoren at grunnet restriksjoner vil det bli vesentlig lengre leveringstid. 

Contango

Finnes det noe land i verden nå med lavere nettopris for TMY?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

geear

Hong Kong? De har iallfall vært billige helt siden Y ble lansert. Eller har de insentiv-ordninger som er fratrukket utsalgsprisen?

Autowinder

#757
Tror det er nettopriser, HK har høye skatter. NB; 100 HK$ ca 12,5 US$
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Stjernemix

Sitat fra: Contango på mandag 20. juni 2022, klokken 09:01
Finnes det noe land i verden nå med lavere nettopris for TMY?

Estland og Latvia mener jeg skal ligge lavt, men lønningene er nok et hakk under.

Jonny85

Rart ikke de har satt opp prisen på TMY Long eller P i Norge med tankte på at de har skrudd opp i flere land og i tillegg er dollaren veldig sterk.

sfinxern

Sitat fra: Jonny85 på fredag 15. juli 2022, klokken 01:08
Rart ikke de har satt opp prisen på TMY Long eller P i Norge med tankte på at de har skrudd opp i flere land og i tillegg er dollaren veldig sterk.

Wait for it.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

Svolar


LFC

Tipper P får en økning først.
LR fikk økning på 15.000,- sist og prisen på P stod stille.

(Regner ikke med de 10.000,- som begge fikk i påslag for inkludert hengerfeste)
Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

tetif30

Har bestilt en Y Long Range med 21" hjula, der det stod at estimert levering var i oktober-desember 2022. Nå står det på kontoen min at estimert levering er 15. desember - 29. januar. Får vell da smell på 25-30k om jeg tar levering på denne over nyttår? Har dere noen tips til andre kombinasjoner som øker sjansene for å få den før nyttår? Vurderer switche over til Performance i svart i håp om å få den før nyttår.

Handyman

Det er en egen seksjon for "Bestilling og levering", med mange gode tråder. Tipper du får bedre svar ved å stille spørsmålet der:
https://elbilforum.no/index.php?board=78.0
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA