Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ikke bestill model Y før Tesla setter ned prisen

Startet av Dieselgubben, fredag 01. januar 2021, klokken 12:31

« forrige - neste »

JLindberg

Sitat fra: Tesla88 på onsdag 20. oktober 2021, klokken 10:24
Det er lite sannsynlig at Tesla setter ned prisene før 2023.

https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2021/06/07/7685298/mener-elektronikkrisen-kan-vare-i-flere-ar

Hvis NOK fortsetter med å styrke seg er jeg temmelig sikker på prisen skal gå ned i 2022, da Tesla formentlig ikke vil ha stor prisforskjell i Europa.

Autowinder

Sitat fra: JLindberg på onsdag 20. oktober 2021, klokken 13:30
Sitat fra: Tesla88 på onsdag 20. oktober 2021, klokken 10:24
Det er lite sannsynlig at Tesla setter ned prisene før 2023.

https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2021/06/07/7685298/mener-elektronikkrisen-kan-vare-i-flere-ar

Hvis NOK fortsetter med å styrke seg er jeg temmelig sikker på prisen skal gå ned i 2022, da Tesla formentlig ikke vil ha stor prisforskjell i Europa.
Å vente på at NOK styrker seg kan likegodt slå brått motsatt i en økonomi med knappe 5,5 millioner innbyggere.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.


Finnøy (Arne Johan Larsen)

Konkurrentene setter opp prisene; Tesla trenger ikke å sette ned prisen mhp sitt salgspotensiale i Norge.
https://elbilforum.no/index.php?topic=57625.msg1011455#msg1011455

overskyet

Tesla 3 og Y selger som hakka møkk. Man må være helt nedsnødd for å mene at Tesla må sette ned prisen for å selge biler i Norge. Denne tråden kan like gjerne stenges først som sist.


Daniel_0007

#516
Sitat fra: overskyet på fredag 22. oktober 2021, klokken 11:35
Tesla 3 og Y selger som hakka møkk. Man må være helt nedsnødd for å mene at Tesla må sette ned prisen for å selge biler i Norge. Denne tråden kan like gjerne stenges først som sist.

Sant og i tillegg så sliter konkurrentene med å levere, hvorfor vente et år på enyaq når man kan få model y innen 3 måneder men tesla har tidligere følgt valuta kursen forhold til dollar så kan blir litt justering hvis det holder seg eller synker enda mer.
Model 3 2019 LR Rwd

torlie

Sitat fra: overskyet på fredag 22. oktober 2021, klokken 11:35
Tesla 3 og Y selger som hakka møkk. Man må være helt nedsnødd for å mene at Tesla må sette ned prisen for å selge biler i Norge. Denne tråden kan like gjerne stenges først som sist.

Er vel få som sier prisen skal ned i Norge før tidligst Q1/Q2, Tesla er ikke så dumme da de melker kua for det den er verdt per nå.





2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

kodax

Sitat fra: Daniel_0007 på fredag 22. oktober 2021, klokken 12:12...tesla har tidligere følgt valuta kursen forhold til dollar så kan blir litt justering hvis det holder seg eller synker enda mer.
Nå ble prisen nok en gang denne måneden satt opp i USA, så jeg ville ikke holdt pusten
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

tornaldo

Sitat fra: kodax på lørdag 23. oktober 2021, klokken 10:07
Sitat fra: Daniel_0007 på fredag 22. oktober 2021, klokken 12:12...tesla har tidligere følgt valuta kursen forhold til dollar så kan blir litt justering hvis det holder seg eller synker enda mer.
Nå ble prisen nok en gang denne måneden satt opp i USA, så jeg ville ikke holdt pusten

Prisjustering i USA er jo all hovedsak frakoblet prisene i Europa, all den tid bilene både produseres og selges i forskjellige markeder. Men jeg vil heller ikke tro prisen går ned pga dollarkursen.

Det som fører til prisjustering nedover for Europa, er når tilbudet overstiger etterspørselen. Foreløpig sender de såpass få biler til Europa, slik at de tilsynelatende blir utsolgt til dagens priser. Og da er det jo ikke noe poeng å endre pris.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

geear

Overrasket over at prisstigningen på 3, X og S ikke ser ut for å være nevnt her? 3 SR har iallfall økt med 20k, X LR har økt med 50k. Usikker på resten. Så da har iallfall forskjellene til Y begynt å reduseres. Det var iallfall uventet at X LR ble skrudd opp.

lars667

Jeg tror de som har bestilt skal være utrolig glade om de får større batteri til dagens pris 👍Prisnedgang ser mindre og mindre aktuelt ut.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Radial

Var det ikke en klausul rundt prisen på Y, for de som utsatte fra Q3 til Berlin/Q4 også?
Får håpe de får prisen de har booket, er litt annen ordlyd i den nye kontrakten.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

kodax

Mulig denne tråden burde omdøpes til "Skynd deg å bestill Model Y før Tesla setter opp prisen" ;)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

geear

Sitat fra: Radial på onsdag 27. oktober 2021, klokken 20:01
Var det ikke en klausul rundt prisen på Y, for de som utsatte fra Q3 til Berlin/Q4 også?
Får håpe de får prisen de har booket, er litt annen ordlyd i den nye kontrakten.
Vet noen har skrevet her inne at Tesla IKKE ville garantere gammel pris om man ventet på Berlin for en modell som allerede var tilgjengelig. Altså ikke P eller 7s. Tipper allikevel de vil gjøre det. Men! Kinabil er iallfall ingen grunn til bekymring!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA