Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ikke bestill model Y før Tesla setter ned prisen

Startet av Dieselgubben, fredag 01. januar 2021, klokken 12:31

« forrige - neste »

advale

Problemet er at det selges åkke som. Folk må slutte å bestille hvis ikke er det ingen grunn å sette ned prisene.

Men tror også insentivene i Tyskland fører til cowboi priser. Virker som alt av elbiler går unna der. Bilene blir sponset med 60'. Introprisen til MY vs dagens pris tilsvarer skremmende likt 60' i differanse.

oroar

Jeg bestiller når man kan foreta en komplett bestilling. Dvs performance, 7-seter, hengerfeste, vinterhjul og gjerne et godt lånetilbud. Kan det stemme at det har vært en prisøkning på hengerfeste fra kr 8.000 til kr 10.000? Mulig jeg husker feil.
Kjørt forskjellige elbiler siden 2015.

Radial

Sitat fra: oroar på søndag 28. februar 2021, klokken 08:00
. Kan det stemme at det har vært en prisøkning på hengerfeste fra kr 8.000 til kr 10.000? Mulig jeg husker feil.

Ja de har økt prisen til 10k nå ser jeg, det må ha skjedd denne uka😳 ting går feil vei altså..
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

RJK

Er nok mer enn en uke siden, men det har, så vidt jeg kan huske, skjedd i februar måned. Det er nærmere 14 dager siden jeg sist var inne og lekte meg med konfiguratoren etter at dette var nevnt i en (annen?) tråd her inne, og så at det stemte.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Tin

Bilen har jo blitt "gammel" før den har kommet til Norge. Tar vel fort ett halvt år til før den blir å se på veien.

hemi

jeg er litt ferdig med bilen før den engang har kommet, men vi får se :p

Tin

Sitat fra: hemi på onsdag 10. mars 2021, klokken 18:35
jeg er litt ferdig med bilen før den engang har kommet, men vi får se :p

Enig. Gikk for en Taycan CT i istedenfor nå. Gidder ikke vente mer på Y, får heller bytte ut konas Model 3 etterhvert hvis de setter ned prisen.

Radial

Med ca1500 leverte biler i Kina Januar 2021, og drøye 4500 i februar....tja, er dette imponerende for en fabrikk i kina som skal levere 500k i året? Selvfølgelig leveres det Model 3 samtidig.

Men tror nok det tar sin tid før det flyter godt med biler fra Berlin, og vi er neppe først ut i Norge😜
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

overskyet

Sitat fra: Tin på onsdag 10. mars 2021, klokken 20:06
Sitat fra: hemi på onsdag 10. mars 2021, klokken 18:35
jeg er litt ferdig med bilen før den engang har kommet, men vi får se :p

Enig. Gikk for en Taycan CT i istedenfor nå. Gidder ikke vente mer på Y, får heller bytte ut konas Model 3 etterhvert hvis de setter ned prisen.

Samme her, droppa Tesla for Taycan CT.

fonberg

Sitat fra: overskyet på torsdag 11. mars 2021, klokken 00:14
Sitat fra: Tin på onsdag 10. mars 2021, klokken 20:06
Sitat fra: hemi på onsdag 10. mars 2021, klokken 18:35
jeg er litt ferdig med bilen før den engang har kommet, men vi får se :p

Enig. Gikk for en Taycan CT i istedenfor nå. Gidder ikke vente mer på Y, får heller bytte ut konas Model 3 etterhvert hvis de setter ned prisen.

Samme her, droppa Tesla for Taycan CT.

Ikke alle som har veldig rigid budsjett når de handler bil  :)
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

hemi

taycan CT frister her selv, fetter har bestilt og fler venner har bestilt... ser ut som den vil selge vesentlig bedre enn vanlig taycan. De burde virkelig hatt krok på den så hadde jeg nok også bestilt, akkurat nå er jeg på gjerdet... har cayenne nå som daily, og liker jo egentlig sitte høyt...

fler av oss har ikke så rigide bilbudsjetter og handler mer om opplevelse og følelse

ToWalkOrDrive

Ser at Tesla setter ned prisen i USA på TM3 AWD med $500, mens de øker på andre modeller, mens Model Y er uforandret inntil videre...
https://electrek.co/2021/03/11/tesla-increase-prices-cheapest-most-expensive-electric-vehicles/
Tesla Model Y                         2021-

JLindberg

Prisen på LR Model Y ble justert 1000 USD opp i dag (etter å ha ble justert 1000 ned i starten av året):

https://www.teslarati.com/tesla-model-3-model-y-price-increase/

Skulle man bare legge inn bestillingen nå?

hELgenen

Sitat fra: JLindberg på torsdag 11. mars 2021, klokken 14:22
Prisen på LR Model Y ble justert 1000 USD opp i dag (etter å ha ble justert 1000 ned i starten av året):

https://www.teslarati.com/tesla-model-3-model-y-price-increase/

Skulle man bare legge inn bestillingen nå?

Tja - nå ble det vel ennå mindre interessant.......
Tror Tesla vil miste markedsandeler med slike grep fremover nå..........

boppus

Sitat fra: fonberg på torsdag 11. mars 2021, klokken 08:10
Sitat fra: overskyet på torsdag 11. mars 2021, klokken 00:14
Sitat fra: Tin på onsdag 10. mars 2021, klokken 20:06
Sitat fra: hemi på onsdag 10. mars 2021, klokken 18:35
jeg er litt ferdig med bilen før den engang har kommet, men vi får se :p

Enig. Gikk for en Taycan CT i istedenfor nå. Gidder ikke vente mer på Y, får heller bytte ut konas Model 3 etterhvert hvis de setter ned prisen.

Samme her, droppa Tesla for Taycan CT.

Ikke alle som har veldig rigid budsjett når de handler bil  :)
Det er jo to veldig ulike biler og budsjetter, men snuser på samme løsningen selv. Synes dog ikke den CT-saken er så moderne på IT som Tesla. På godt og vondt.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA