Id4 4 hjulstrekk

Startet av ENTO, fre 25. des 2020, kl. 23:50

« forrige - neste »

biggern

Sitat fra: hELgenen på tor 29. apr 2021, kl. 17:49
Samme pianolakk som 1st,ellers litt sømmer og annet som skal heve inntrykket. Det er det jeg kommer frem til.

Og ikke minst, fjernet den grusomme 70talls brune fargen, nå er det gråsvart/svart og dyp blå med røde striper i stoler og dashboard.

Chimp

Har det noe å si om man bestiller i dag, i morgen eller 9 mai for den saks skyld? Så lenge man har forhåndsreservert teller kønummer foran bestillingsdato så lenge det er innen 9 mai?

Olemann

Sitat fra: Chimp på tor 29. apr 2021, kl. 21:48
Har det noe å si om man bestiller i dag, i morgen eller 9 mai for den saks skyld? Så lenge man har forhåndsreservert teller kønummer foran bestillingsdato så lenge det er innen 9 mai?
Korrekt, inntil 9/5 beholder man plassen sin.

Chimp

Takk. Er typisk når jeg ikke skal ha bilen egentlig, så sitter jeg med nummer under 100 :)

Edit: typisk i den forstand at det aldri har skjedd når jeg er 100 % på at jeg skal ha bilen, og at jeg nå av en merkelig grunn får lyst til å kjøpe bilen selvom det ikke er drømmebilen

Rexen

Sitat fra: Chimp på tor 29. apr 2021, kl. 22:12
Takk. Er typisk når jeg ikke skal ha bilen egentlig, så sitter jeg med nummer under 100 :)

Edit: typisk i den forstand at det aldri har skjedd når jeg er 100 % på at jeg skal ha bilen, og at jeg nå av en merkelig grunn får lyst til å kjøpe bilen selvom det ikke er drømmebilen
Nei nei nei La fornuften råde; Kjøp en annen bil og la oss andre som vil ha bilen slippe fram i køen  :angel:

Noen som vet hvilke lydanlegg GTXen levers med? Og er det god, bedre eller veldg bra?
VW ID4 4Motion Highline 2025
VW ID4 GTX 2022 Solgt
BMW 525 D X-drive 2012
Mazda 3 2012 Solgt

JLindberg

Sitat fra: biggern på tor 29. apr 2021, kl. 20:38
Sitat fra: telcontar på tor 29. apr 2021, kl. 15:45
Sitat fra: hELgenen på tor 29. apr 2021, kl. 15:35
Sitat fra: telcontar på tor 29. apr 2021, kl. 15:31
Sitat fra: hELgenen på tor 29. apr 2021, kl. 15:18
Sitter her og teller på fingrene om jeg skal droppe GTX. Hadde håpet på en lignende versjon som max,men da med 4wd. Nå ble det ikke slik og da frister f.eks Ioniq 5 faktisk mer. Ulempen der blir jo trolig lengre leveringstid. Kanskje så mye som 4-5 mnd ekstra.

Hva mangler du i forhold til Max vs GTX?

Jeg sjekket leveringstid med min forhandler, han sier at panoramatak vil gi senere levering. Velger du uten det så bør ha bilen i år.

Snakker du om ID eller Ioniq 5 nå?

Ioniq 5

Bedre med full GTX med lavt kø nummer og levering ifra August  :)
Full pakke med storavtale og vinter dekk = 540k

Noen tipps til hvordan man kan få denne pris?

biggern

Sitat fra: JLindberg på tor 29. apr 2021, kl. 23:26

Bedre med full GTX med lavt kø nummer og levering ifra August  :)
Full pakke med storavtale og vinter dekk = 540k

Noen tipps til hvordan man kan få denne pris?

Dessverre ingen tips om du ikke har noen avtale igjennom jobben.
Men kontakter du Forhandler i Kolbotn, kan de kanskje gi deg tilbud på VD+ Matter til bilen i deres tilbud.

biggern

?? Kjøp eller ikke kjøp. Kan ikke være så vanskelig ?
Hvem finner en perfekt partner, som varer hele livet ? :)

biggern

Sitat fra: Chimp på tor 29. apr 2021, kl. 21:48

Kø nummer gjelder for alle som bestiller frem til 09.05.
Mao. Alle kan sjekke og vurdere frem til den datoen.

biggern

Hmm. Vanskelig å tolke.
Skal eller skal ikke ?

Øyvind.h

Må ta en beslutning selv i dag. Til 540 uten vinterhjul (men med alt utstyr) er det et OK kjøp. God bil, god rekkevidde, god plass.
Det som gjør at jeg ikke har signert enda er;
- De med "storkunde-avtale" får 7% rabatt. Sånt gir litt bismak og gir direkte utslag på verditapet når mange har en veldig stor prisfordel.
- Blått dashbord/dører ser ikke bra ut på en del bilder. Det går seg jo til og når jeg blir vant til det tenker jeg antakelig ikke på at det ikke er min smak.
- Det vil kanskje komme andre 4wd modeller etter hvert som ikke krever blått dashbord/blå dører, røde sømmer rundt omkring osv. Bedre å bestille da?
- Har ikke fått prøvesittet/sett på GTX
- Setene tilbyr bare massasje, ikke ventilering
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

telcontar

Sitat fra: Rexen på tor 29. apr 2021, kl. 22:34

Nei nei nei La fornuften råde; Kjøp en annen bil og la oss andre som vil ha bilen slippe fram i køen  :angel:

Noen som vet hvilke lydanlegg GTXen levers med? Og er det god, bedre eller veldg bra?

Ang lydanlegg, så er det std anlegg som i alle andre id4. Grunnen til at jeg droppet bilen, ellers ser den jo veldig bra ut. 

Litt mer info fra en som har id4:

https://www.youtube.com/watch?v=vjqB7XQS4qc

Rexen

Takk for svar ad lydanlegg; Har ikke prøvd anlegget ordentlig på prøveturene. Anser dere den som tilfredsstillende for "normalt" bruk? (skal ikke lode i Strømstad).

Hva mener de med konsekvens av Sportpakkene "-Sportsutnderstell senket 15 mm"? Blir hele bilen 15 mm lavere eller er det bare mer utstyr under bilen  som reduserer avstand til bakken fra 170 mm til 155 mm?
VW ID4 4Motion Highline 2025
VW ID4 GTX 2022 Solgt
BMW 525 D X-drive 2012
Mazda 3 2012 Solgt

Chimp

Sitat fra: Rexen på fre 30. apr 2021, kl. 09:55
Hva mener de med konsekvens av Sportpakkene "-Sportsutnderstell senket 15 mm"? Blir hele bilen 15 mm lavere eller er det bare mer utstyr under bilen  som reduserer avstand til bakken fra 170 mm til 155 mm?

Lurer på noe liknende selv. Er det alltid 15 mm lavere eller er det kun når man setter bilen i "Sport/Dynamic" ?

Olemann

Lyd
Litt mer om lydanlegget:

Ja, lydanlegget er faktisk bra i standardversjonen.  Dette er selvsagt subjektivt, men jeg er kresen på lyd og har hatt mange ulike anlegg.

Det beste med anlegget er at det håndterer mellomtonen veldig bra.  Lyden er nesten fri for digitale artifakter og dermed låter også strykere ganske bra.  Noe det ikke gjorde på verken JBL anlegget i Kia eNiro eller det oppgraderte Harman Kardon anlegget i BMW i3.

Tale blir derfor også klar og tydelig, uten slitsomme sibilanter. Dette er for meg viktig i en bil.

Det anlegget ikke er bra på er "bass-trøkk" som noen kaller det, når det gjelder evnen til å skremme fotgjengere når man drar på med metal/punk/disco er ikke dette anlegget noe å skryte av.  Da mangler både trøkk, dynamikk og de lave frekvensene.

For mitt behov og prioriteringer er dette anlegget mer enn godkjent!

Mye heller et godt anlegg uten sibilanter og digitale artifakter enn et anlegg med voldsom subforsterker og 10-12" basser som kun håndterer godt det under 200 Hz.
(Ja, jeg er 50+... ;D)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA