Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Id4 4 hjulstrekk

Startet av ENTO, fredag 25. desember 2020, klokken 23:50

« forrige - neste »

telcontar

Sitat fra: hELgenen på torsdag 29. april 2021, klokken 15:35
Sitat fra: telcontar på torsdag 29. april 2021, klokken 15:31
Sitat fra: hELgenen på torsdag 29. april 2021, klokken 15:18
Sitter her og teller på fingrene om jeg skal droppe GTX. Hadde håpet på en lignende versjon som max,men da med 4wd. Nå ble det ikke slik og da frister f.eks Ioniq 5 faktisk mer. Ulempen der blir jo trolig lengre leveringstid. Kanskje så mye som 4-5 mnd ekstra.

Hva mangler du i forhold til Max vs GTX?

Jeg sjekket leveringstid med min forhandler, han sier at panoramatak vil gi senere levering. Velger du uten det så bør ha bilen i år.

Snakker du om ID eller Ioniq 5 nå?

Ioniq 5

hELgenen


Sitat fra: elektro på torsdag 29. april 2021, klokken 15:37
Sitat fra: hELgenen på torsdag 29. april 2021, klokken 15:29
Setene, de lakkerte dørene nederst og fargeutvalget trekker ned.
Er ikke prisen jeg tenker på...den er grei

Testet en ID.4 med Topsport setene i dag. Helt topp, synes jeg! Glemte å teste massasje, men..

Du er klar over at det finnes flere farger enn rød og grå? Eller, ikke så mange farger kanskje da, men shades of grey i alle fall. :P Og stonewashed blue.

Veldig imponert over komfort, kjøredynamikk og generell trivsel for prisen! Overlever de harpiske knappene på rattet. Får til gjengjeld varme. Min hodepine er at jeg synes bagasjerommet virker en del mindre enn vår e-tron 55. Pluss at man mangler frunk, hvor jeg får plass til en ganske stor bag med klær. Planlegger å skaffe bikkje, og det er allerede stappfullt i uten hundebur.
Ja,har konfigurert opp en med en ikke ønsket farge. Så vet utvalget av farger ja.
Den lyse blå har jo id.3,så den har jeg sett live. Fæl...i.mine øyne. Visste ikke at id.4 2wd kunne leveres med samme seter. Hørt om golf så skal prøve å finne en slik. Nakkestøttene er integrert dog..ikke noen favoritt,men skal prøve.
Vi får se,men entusiasmen forsvant liksom her etter å ha sett GTX så nå er veien frem til kontrakt litt lengre

turfsurf

580k sånn kjapt regnet. Synes kanskje det var litt i overkant i.f.h.t. Ioniq 5 / Kia EV6 og TMY.

Men spent på om GTX virker litt mindre billig i interiøret enn 1st. Har heldigvis tid til å vente for å prøvekjøre.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

hELgenen

Samme pianolakk som 1st,ellers litt sømmer og annet som skal heve inntrykket. Det er det jeg kommer frem til.

telcontar

Synes rattet kunne vært differensiert også, tykkere og kanskje perforert. Nå er det kun gtx logo nederst

elektro

Sitat fra: hELgenen på torsdag 29. april 2021, klokken 15:52

Sitat fra: elektro på torsdag 29. april 2021, klokken 15:37
Sitat fra: hELgenen på torsdag 29. april 2021, klokken 15:29
Setene, de lakkerte dørene nederst og fargeutvalget trekker ned.
Er ikke prisen jeg tenker på...den er grei

Testet en ID.4 med Topsport setene i dag. Helt topp, synes jeg! Glemte å teste massasje, men..

Du er klar over at det finnes flere farger enn rød og grå? Eller, ikke så mange farger kanskje da, men shades of grey i alle fall. :P Og stonewashed blue.

Veldig imponert over komfort, kjøredynamikk og generell trivsel for prisen! Overlever de harpiske knappene på rattet. Får til gjengjeld varme. Min hodepine er at jeg synes bagasjerommet virker en del mindre enn vår e-tron 55. Pluss at man mangler frunk, hvor jeg får plass til en ganske stor bag med klær. Planlegger å skaffe bikkje, og det er allerede stappfullt i uten hundebur.
Ja,har konfigurert opp en med en ikke ønsket farge. Så vet utvalget av farger ja.
Den lyse blå har jo id.3,så den har jeg sett live. Fæl...i.mine øyne. Visste ikke at id.4 2wd kunne leveres med samme seter. Hørt om golf så skal prøve å finne en slik. Nakkestøttene er integrert dog..ikke noen favoritt,men skal prøve.
Vi får se,men entusiasmen forsvant liksom her etter å ha sett GTX så nå er veien frem til kontrakt litt lengre

Tenkte bare å si fra siden det bare står to farger i prislisten og konfiguratoren vel ikke er live. :) Stonewashed blue er kanskje et noe traust valg, men lettstelt da. Grå for alle som vil ha en farge, liksom. :) Her er den vel på en ID.3, men den ser nok noe annerledes ut på ID.4. https://www.jacksonsci.com/vehicles/used/240107/volkswagen

Tror bilen jeg kjørte i dag var kliss ny. Integrerte nakkestøtter er egentlig ikke noe jeg trodde jeg likte, men de ga tilstrekkelig støtte og ser jo unektelig bedre ut. Selv om det bare er foran. Det er imidlertid for få flere justeringsmuligheter og minne jeg ville valgt dette tilvalget. Det er vel også en forutsetning for å få høydejusterbart passasjersete på GTX? Synes jeg satt ganske lavt med mine 180 cm. Men jeg hadde bilen veldig kort tid, satt meg bare inn og kjørte.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

magfred

Sitat fra: hELgenen på torsdag 29. april 2021, klokken 17:49
Samme pianolakk som 1st,ellers litt sømmer og annet som skal heve inntrykket. Det er det jeg kommer frem til.

På noen av bildene ser det ut til at rammen rundt de midtre luftdysene er blanke, og det er faktisk et av de få stedene jeg kunne tenkt meg noe slikt. Det bryter opp den matt svarte hardplasten litt, og blir forhåpentligvis ikke like fort ripete som håndtak og midtkonsoll.

Peugeot e208 GT Pack
Volkswagen ID.5 GTX Facelift
Tidligere Volkswagen ID.4 1st Max

hELgenen

Spurte selger om det var like mye pianolakk som på 1st - fikk svaret ja.

Dette er kanskje det som drar inntrykket av bilen ned mest synes jeg.
Bare venter på dagen da de første ripene kommer - forløpig skånet for dette, men at de kommer
er jo sikkert som banken. Her kunne forresten VW gjerne tilbudt en egen detailing pakke eller noe slikt hos en samarbeidene leverandør. Ville gjerne ha dunket noe skinn eller vinyl over dette og betaler gjerne noen lapper for det bare resultatet blir bra.

Selger jeg pratet med sa også at de normalt sett alltid kan sy sammen en bil slik kunden ønsker, men at
de med id.4 har endret dette en del slik at valgene ikke er like omfattende som før. Kunden må mao. svelge
en del elefanter som kanskje fungerer fint i Tyskland som da ikke norske kunder nødvendigvis vil sette pris på.
Sånn er det vel bare - alt skal forenkles......

Roy Aasen

Du kan jo få lagt en folie. Eventuelt en keramisk coating på pianolakken?

biggern

Sitat fra: Chimp på torsdag 29. april 2021, klokken 11:09
Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 29. april 2021, klokken 11:06
Blir spennende å se ladekurven på ID.4 når den oppgraderes til 170kw. Om det bare er en liten peak på lav SOC så spiller det liten rolle. Om man løfter hele kurven med 30% så er ladingen helt topp.
Tørr man sjanse på at det også gjelder tidligere modeller da?

Ref Audi E-tron som gjorde en endring som ikke gjaldt gamle biler.

Er det så viktig, til daglig bruk ?
Det indikeres :
AC 11Kw 0-100SOC = 7,5timer
DC 125Kw 0-80SOC = 38 minutter

Chimp

Ved hjemmelading er hastighet lite viktig.
På tur er det viktig. All tid spart er viktig, ikke alltid man gleder seg til et ladestopp. I tillegg er tallene alltid oppgitt under ideelle forhold, så alt som booster disse tallene tas imot med stor takk

Olemann


Bra at mange kjøper Ionic5 og EV6, det er som kjent 800V biler og de lader dobbelt så raskt, nesten.

Vil tro de fleste som kjøper disse gjør det av samfunnshensyn, siden de da lader dobbelt så fort så køen blir raskere kortere for oss som er egoister og bare lader med halv fart, og derfor blir stående dobbelt så lenge. ;D

turfsurf

Sitat fra: Olemann på torsdag 29. april 2021, klokken 19:48
Bra at mange kjøper Ionic5 og EV6, det er som kjent 800V biler og de lader dobbelt så raskt, nesten.
Må bygge noen 800V ladere først da. Ganske magert med disse foreløpig.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

hELgenen

Sitat fra: turfsurf på torsdag 29. april 2021, klokken 19:56
Sitat fra: Olemann på torsdag 29. april 2021, klokken 19:48
Bra at mange kjøper Ionic5 og EV6, det er som kjent 800V biler og de lader dobbelt så raskt, nesten.
Må bygge noen 800V ladere først da. Ganske magert med disse foreløpig.

Bilene lader bra på 400V også - faktisk har de svært gode ladekurver på lave effekter også.
Men jo høyere effekt - jo kjappere går det. Ikke så opptatt av dette selv, men for mange betyr det jo mye

biggern

#149
Sitat fra: telcontar på torsdag 29. april 2021, klokken 15:45
Sitat fra: hELgenen på torsdag 29. april 2021, klokken 15:35
Sitat fra: telcontar på torsdag 29. april 2021, klokken 15:31
Sitat fra: hELgenen på torsdag 29. april 2021, klokken 15:18
Sitter her og teller på fingrene om jeg skal droppe GTX. Hadde håpet på en lignende versjon som max,men da med 4wd. Nå ble det ikke slik og da frister f.eks Ioniq 5 faktisk mer. Ulempen der blir jo trolig lengre leveringstid. Kanskje så mye som 4-5 mnd ekstra.

Hva mangler du i forhold til Max vs GTX?

Jeg sjekket leveringstid med min forhandler, han sier at panoramatak vil gi senere levering. Velger du uten det så bør ha bilen i år.

Snakker du om ID eller Ioniq 5 nå?

Ioniq 5

Bedre med full GTX med lavt kø nummer og levering ifra August  :)
Full pakke med storavtale og vinter dekk = 540k

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA