Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Id4 4 hjulstrekk

Startet av ENTO, fredag 25. desember 2020, klokken 23:50

« forrige - neste »

Jorn01

#120
Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 29. april 2021, klokken 10:42
Sitat fra: Jorn01 på torsdag 29. april 2021, klokken 10:06
Jeg kansellerte mine reservasjoner på GTX og Enyaq i går.

Hvorfor egentlig?
Spesifikasjonene var vel kjent. Var prisen høyere enn du forventet?
Vi hadde behov for AWD og hengerfeste og ville gjerne ha med HUD og det meste av teknisk utstyr. Da ble Ioniq rett og slett billigst. Jeg hadde håpet at GTX skulle komme i en MAX-utgave. Ellers har vi hverken små barn / hund eller annet som gjorde at f.eks. Enyaq's mange praktiske løsninger var av betydning for oss.

Ut over det var det Ioniq's ladehastighet/løsninger samt subjektive forhold som ble utslagsgivende. For noen år siden hadde vi nok gått for en enklere og rimeligere versjon av enten Enyaq eller ID.4.

Stikkkontakt

Blir spennende å se ladekurven på ID.4 når den oppgraderes til 170kw. Om det bare er en liten peak på lav SOC så spiller det liten rolle. Om man løfter hele kurven med 30% så er ladingen helt topp.

Chimp

Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 29. april 2021, klokken 11:06
Blir spennende å se ladekurven på ID.4 når den oppgraderes til 170kw. Om det bare er en liten peak på lav SOC så spiller det liten rolle. Om man løfter hele kurven med 30% så er ladingen helt topp.
Tørr man sjanse på at det også gjelder tidligere modeller da?

Ref Audi E-tron som gjorde en endring som ikke gjaldt gamle biler.

Stikkkontakt

Sitat fra: Chimp på torsdag 29. april 2021, klokken 11:09
Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 29. april 2021, klokken 11:06
Blir spennende å se ladekurven på ID.4 når den oppgraderes til 170kw. Om det bare er en liten peak på lav SOC så spiller det liten rolle. Om man løfter hele kurven med 30% så er ladingen helt topp.
Tørr man sjanse på at det også gjelder tidligere modeller da?


Skoda har vel bekreftet at det også gjelder biler som er levert.
Da er det lite sannsynlig at det ikke gjelder ID.4,ID.3 og Q4 også.
Det kommer vel samtidig med en økning i rekkevidden på ca 4-5%.

Zoe2017

Vi har bestilt, med neste alt utsyr. Jeg syns prisen er fortsatt OK på bilen og utstyrspakkene (bortsett fra setene). Overgang fra 10 år gammel V70 med god bagasjerom og takrails, så ID4 eller Enyaq var nærmest til dagens løsning som vi er fornøyde med.
Renault Zoe 2017
VW ID4 GTX bestilt

Tor Erik

Sitat fra: Zoe2017 på torsdag 29. april 2021, klokken 12:15
Vi har bestilt, med neste alt utsyr. Jeg syns prisen er fortsatt OK på bilen og utstyrspakkene (bortsett fra setene). Overgang fra 10 år gammel V70 med god bagasjerom og takrails, så ID4 eller Enyaq var nærmest til dagens løsning som vi er fornøyde med.
Hvilke farge ble det? Usikker på Kings Red Metallic eller den mer vanlige Mangan Grey Metallic  :-\

Zoe2017

Vi valgte blå, men det blir muligens en endring til grå etter en prat med forhandler
Renault Zoe 2017
VW ID4 GTX bestilt

Olemann


Er fargene like de som finnes på ID4 RWD, bortsett fra den rød som vel er helt ny, er sølv også ny kanskje?
Hvit og blå virker som like de "gamle" fargene.

turfsurf

Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 29. april 2021, klokken 11:06
Om man løfter hele kurven med 30% så er ladingen helt topp.
Ja, da går ladefarten fra å være bra til veldig bra  :+1:
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

hELgenen

Sitter her og teller på fingrene om jeg skal droppe GTX. Hadde håpet på en lignende versjon som max,men da med 4wd. Nå ble det ikke slik og da frister f.eks Ioniq 5 faktisk mer. Ulempen der blir jo trolig lengre leveringstid. Kanskje så mye som 4-5 mnd ekstra.

Trond.m

Sitat fra: hELgenen på torsdag 29. april 2021, klokken 15:18
Sitter her og teller på fingrene om jeg skal droppe GTX. Hadde håpet på en lignende versjon som max,men da med 4wd. Nå ble det ikke slik og da frister f.eks Ioniq 5 faktisk mer. Ulempen der blir jo trolig lengre leveringstid. Kanskje så mye som 4-5 mnd ekstra.
Hva er det egentlig som gjør at du vurderer å droppe den. Den blir vel ikke så mye dyrere enn 1St Max enn det som var forventet av tillegg for AWD ?

hELgenen

#131
Setene, de lakkerte dørene nederst og fargeutvalget trekker ned.
Er ikke prisen jeg tenker på...den er grei

telcontar

Sitat fra: hELgenen på torsdag 29. april 2021, klokken 15:18
Sitter her og teller på fingrene om jeg skal droppe GTX. Hadde håpet på en lignende versjon som max,men da med 4wd. Nå ble det ikke slik og da frister f.eks Ioniq 5 faktisk mer. Ulempen der blir jo trolig lengre leveringstid. Kanskje så mye som 4-5 mnd ekstra.

Hva mangler du i forhold til Max vs GTX?

Jeg sjekket leveringstid med min forhandler, han sier at panoramatak vil gi senere levering. Velger du uten det så bør ha bilen i år.

hELgenen

Sitat fra: telcontar på torsdag 29. april 2021, klokken 15:31
Sitat fra: hELgenen på torsdag 29. april 2021, klokken 15:18
Sitter her og teller på fingrene om jeg skal droppe GTX. Hadde håpet på en lignende versjon som max,men da med 4wd. Nå ble det ikke slik og da frister f.eks Ioniq 5 faktisk mer. Ulempen der blir jo trolig lengre leveringstid. Kanskje så mye som 4-5 mnd ekstra.

Hva mangler du i forhold til Max vs GTX?

Jeg sjekket leveringstid med min forhandler, han sier at panoramatak vil gi senere levering. Velger du uten det så bør ha bilen i år.

Snakker du om ID eller Ioniq 5 nå?

elektro

#134
Sitat fra: hELgenen på torsdag 29. april 2021, klokken 15:29
Setene, de lakkerte dørene nederst og fargeutvalget trekker ned.
Er ikke prisen jeg tenker på...den er grei

Testet en ID.4 med Topsport setene i dag. Helt topp, synes jeg! Glemte å teste massasje, men..

Du er klar over at det finnes flere farger enn rød og grå? Eller, ikke så mange farger kanskje da, men shades of grey i alle fall. :P Og stonewashed blue.

Veldig imponert over komfort, kjøredynamikk og generell trivsel for prisen! Overlever de harpiske knappene på rattet. Får til gjengjeld varme. Min hodepine er at jeg synes bagasjerommet virker en del mindre enn vår e-tron 55. Pluss at man mangler frunk, hvor jeg får plass til en ganske stor bag med klær. Planlegger å skaffe bikkje, og det er allerede stappfullt i uten hundebur.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA