Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Id4 4 hjulstrekk

Startet av ENTO, fredag 25. desember 2020, klokken 23:50

« forrige - neste »


s3xy

Sitat fra: hELgenen på onsdag 28. april 2021, klokken 18:35
Mja...synes faktisk Ioniq 5 er mer elbil for pengene. Ca 530 fully loaded for den inkl.vinterdekk.



Problemet med Hyundai er jo at der kommer vel bilen feb. 2022

Leveranse i september/oktober sa selger til meg i dag for I5

E-Trond

#93
Sitat fra: telcontar på onsdag 28. april 2021, klokken 19:14
Sitat fra: E-Trond på onsdag 28. april 2021, klokken 19:10
Sitat fra: hELgenen på onsdag 28. april 2021, klokken 18:35
Mja...synes faktisk Ioniq 5 er mer elbil for pengene. Ca 530 fully loaded for den inkl.vinterdekk.

Problemet med Hyundai er jo at der kommer vel bilen feb. 2022

Er det på P45? Den er det jo bare et fåtall som kan kjøpe,og er i praksis utsolgt for alle.

Den som alle kan kjøpe er jo dyrere.
Startpris:        504 900
Metallic :            6 900
Hengerfeste      17.000
Vintehjul           24.000
Da er vi oppe i 552.000
Pluss på Panotak og 20" så må du legge til 20 lapper mer.

https://s7g10.scene7.com/is/content/hyundaiautoever/IONIQ+5+26.04.2021pdf

GTX med alt inkl vinterhjul og hf 592k (tar ikke med annet rask fra tilbehørslisten). Mangler da lydanlegg og setevarme bak vs Ioniq5. Vil si det har verdi på 10-15k.

Ja det var bare prisen på 530 fully loaded med vinterhjul jeg reagerte på.
For fully loaded ifølge prislisten er jo hele 575.000... ;)

Gtx er veldig godt priset dersom du ikke går amok i utstyret,og kan leve med begrensninger i utstyrslisten
Ps : Matrix lys er standard på Gtx,hvilken prisfordel gir det?
Polestar 2  2022
Ioniq  2020

biggern

#94
Sitat fra: s3xy på onsdag 28. april 2021, klokken 19:32
Sitat fra: hELgenen på onsdag 28. april 2021, klokken 18:35
Mja...synes faktisk Ioniq 5 er mer elbil for pengene. Ca 530 fully loaded for den inkl.vinterdekk.
Problemet med Hyundai er jo at der kommer vel bilen feb. 2022
Leveranse i september/oktober sa selger til meg i dag for I5
Så man kan ikke stole på deres webside QA?
https://www.hyundai.com/no/bilmodeller/ioniq-5.html
Der står det at den kommer i salg 03.05 og de første utleveringer er sommeren 2021.

ihaal

Bilpris   460
Leveringskostnader   13 (antagelse)
Komfortpakke+   4.2
Førerassistent pluss   22.5
Hengerfeste   9.2
Design og lyspakke+   14.5
Vinterhjul   21.9

Lander da på ca 445 med alt jeg trenger av utstyr. Ikke altfor verst pris. Hadde vært kjekt med elektriske seter og HUD også, men noe man kan ofre.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

biggern

#96
Sitat fra: magfred på onsdag 28. april 2021, klokken 18:09

Det er dog en ting som nesten er dealbreaker for meg hvis denne var aktuell, blått interiør med enda mer blank plast:


Endelig kommer de med normale sete farger, så klarer de dette, på deres Sportslige GTX variant.
Jeg irriterer meg at de kommer med slikt, uten noe valg.
Er den kun beregnet for de som har femitendenser i kroppen?  :D
Ref farge indikator:
-I markedsføring bruker skjønnhet og anti-aldringsprodukter ofte lilla.
-Det er beroligende.
-Mange merker bruker det til å representere kreativitet, fantasi og visdom.
-Lilla og femininitet, magi og spiritualitet går sammen.

Trond.m

Nå er vel ikke fargen lilla slik det ser ut på bildet. Men blått interiør med røde kontrastsømmer er utvilsomt et merkelig valg. Det burde definitivt vært mulig med sort / grått dashbord og polstring i dørene.

biggern

#98
Sitat fra: Trond.m på onsdag 28. april 2021, klokken 20:48
Nå er vel ikke fargen lilla slik det ser ut på bildet. Men blått interiør med røde kontrastsømmer er utvilsomt et merkelig valg. Det burde definitivt vært mulig med sort / grått dashbord og polstring i dørene.

Ja, bildet er jo ikke bra for indikering av farge, mer cyan/lilla enn blå farge for meg... :)
Uansett, helt enig med deg. Kan vi ikke få vanlig mørk grå/sort eller som resten av interiøret.
Men jeg er glad for at de brune setene er borte...

magfred

Sitat fra: biggern på onsdag 28. april 2021, klokken 20:53
Sitat fra: Trond.m på onsdag 28. april 2021, klokken 20:48
Nå er vel ikke fargen lilla slik det ser ut på bildet. Men blått interiør med røde kontrastsømmer er utvilsomt et merkelig valg. Det burde definitivt vært mulig med sort / grått dashbord og polstring i dørene.

Ja, bildet er jo ikke bra for indikering av farge, mer cyan/lilla enn blå farge for meg... :)
Uansett, helt enig med deg. Kan vi ikke få vanlig mørk grå/sort eller som resten av interiøret.
Men jeg er glad for at de brune setene er borte...

Enig at de nok har dratt på litt for hardt med fargemetningen på promo-bildene. På de videosnuttene som er lagt ut av interiøret virker det som at de nesten har gått motsatt vei og tonet ned fargene (f. eks ser de røde ikonene på skjermen synes jeg blassere ut enn hva de gjør på min skjerm). Man kan jo uansett håpe at blåfargen arter seg litt som den brune vi har idag, at den faktisk ser vesentlig bedre ut i virkeligheten enn på bilder.
Peugeot e208 GT Pack
Volkswagen ID.5 GTX Facelift
Tidligere Volkswagen ID.4 1st Max

biggern

Så blir man litt mer frustrert over farger når en ser innvendige bilder på denne siden.
https://www.volkswagen.no/no/biler/id4-gtx-firehjulstrekk.html

Trond.m

Vet ikke om jeg er enig i det. Dette ser faktisk bra ut i mine øyne.

Trond.m

Hva sier de om levering ? Blir de produsert som 22 modell ?

daktari

#103
Sitat fra: Trond.m på onsdag 28. april 2021, klokken 21:36
Vet ikke om jeg er enig i det. Dette ser faktisk bra ut i mine øyne.
Enig. Svart ikke blått. Kunne med fordel hatt noe kult treverk/mønster/stoff istedetfor pianolakk. Større skjerm også?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Trond.m

Det er nok blått, men fargen er nok så mørk at den ser tilnærmet sort ut. Setene er tydeligvis standard, siden det ikke er Artvelour. Og det er 12 tom skjerm.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA