Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Id4 4 hjulstrekk

Startet av ENTO, fredag 25. desember 2020, klokken 23:50

« forrige - neste »

DeepFu

Sitat fra: hELgenen på torsdag 22. april 2021, klokken 19:25
Ja,Audi Q4 E tron.
Du må dytte på 150-200k i utstyr før vi kan kalle den godt utstyrt. Nesten litt skremmende at det er mulig.
Poenget mitt var at selv den mest ribba basismodellen blir likevel markedsført som godt utstyrt.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

hELgenen

Sitat fra: DeepFu på fredag 23. april 2021, klokken 08:20
Sitat fra: hELgenen på torsdag 22. april 2021, klokken 19:25
Ja,Audi Q4 E tron.
Du må dytte på 150-200k i utstyr før vi kan kalle den godt utstyrt. Nesten litt skremmende at det er mulig.
Poenget mitt var at selv den mest ribba basismodellen blir likevel markedsført som godt utstyrt.

Ok - ser uthevelsen din - og er ser poenget. Mulig Møller skulle fått seg en smekk på fingerene for dette?
Veldig irriterende selvfølgelig å sitte å tro at man skulle kunne få en ok bil til rundt 100k mer enn basismodellen som annonsert - og så viser det seg at man må strekke seg 50-100% ytterligere.

Slik jeg vurderer det nå er vil jeg nok anta det mer bil for pengene i Id.4 awd - neste uke får vi svaret.

Daniel_0007

Samme var vel for id4 1st non max ble vel reklamert som godt utstyrt når i realiteten er kanskje ok utstyrt, er en del basis ting som mangler  8)
Model 3 2019 LR Rwd

Olemann

#63
Klokt av konsernet å prise Q4 e-tron som de gjør, de får både en innstegspris som slår i markedet (selv om ingen vil ha den bilen) og de tjener godt med penger på alle som vil ha Audi og ikke kunne tenke seg å sette rumpa i en Skoda.
Og de er det nok en del av.

Så kan de høste resten av markedet med å klinke til med gode priser på AWD ID4 og dermed hanke inn dem som nå kjenner til Q4 prisene og sier, jøss, det var en bra pris på ID4, den skal jeg ha!

Spennende blir det om de priser den gunstig med introversjon a la 1st eller om det blir skrapet startbil med avkryssing av utstyr til øyet renner og lommeboka flater ut.

Chimp

SitatTiden går fort og det er kun kort tid til verdenspremieren på ID.4 GTX, onsdag 28. april kl 17.00.

Sitat
Vi åpner for bestilling fra 29. april!

Selve bestillingen starter i en digital bestillingsløsning som åpnes eksklusivt for deg med en forhåndsbestilling 29. april kl 09.00. Her kan du bygge og konfigurere bilen din frem til søndag 9. mai.

Tolker det da som at bestilling må gjøres før 10 mai for å beholde sin plass i køen.
Spent på priser i dag!

Gnilre

#65
459.900,- var en sympatisk pris for GTX, men med tilhengerfeste, vinterhjul osv passeres 500.000'- ganske fort.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

hakotorg


telcontar

Ikke noe soundsystem ala Dynaudio ser ut til

Chimp

Sitat fra: hakotorg på onsdag 28. april 2021, klokken 17:28
Tilhengerfeste koster 9200,-

Hvor finner du det? I prislisten står det 19 900 ved kjøp sammen med bil, leser jeg feil sted eller i feil prisliste?

nosi1202

Sitat fra: Gnilre på onsdag 28. april 2021, klokken 17:25
459.900,- var en sympatisk pris for GTX, men med tilhengerfeste, vinterhjul osv passeres 500.000'- ganske fort.

Et kjapt overblikk tilser vel at man er nærmere 600.000 enn 500.000 etter å ha plukka litt utstyr og vinterdekk
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

hakotorg

Sitat fra: Chimp på onsdag 28. april 2021, klokken 17:36
Sitat fra: hakotorg på onsdag 28. april 2021, klokken 17:28
Tilhengerfeste koster 9200,-

Hvor finner du det? I prislisten står det 19 900 ved kjøp sammen med bil, leser jeg feil sted eller i feil prisliste?
Nederst på side to. Under ekstrautstyr.

hELgenen

Sitat fra: Chimp på onsdag 28. april 2021, klokken 17:36
Sitat fra: hakotorg på onsdag 28. april 2021, klokken 17:28
Tilhengerfeste koster 9200,-

Hvor finner du det? I prislisten står det 19 900 ved kjøp sammen med bil, leser jeg feil sted eller i feil prisliste?

Står 2 ulike priser - en gang 19.900, et annet sted 9200,-
Forhandler sa til meg 9200,- så antar det gjelder.

Foruten det så leveres bilen i 2 farger -Moonstone Grey og Kings Red Metallic Exlusive
Ingen av fargene faller i smak her - står ingenting om at bilen kan leveres i andre farger.

Videre er nedre deler av døren lakkert i bilens farge - den var en skikkelig dealbreaker for meg.
Trodde dette skulle være en offroad - men får mer følelsen av det en sminket bil som da også blir noe upraktisk dessverre.


Chimp

Får endelig svar når konfiguratoren åpner i morgen, men to fargealternativer kan virkelig ikke stemme. Gråfargen er for blass og kjedelig, litt som en veggmaling, ingen glans. Rødfargen var kjempefin, men ikke til min bil dessverre :)

hELgenen

Synes bilen så ok ut - foruten lakkerte dører - det er tullete på en offroader mener nå jeg.

Ellers er alt nå definert i pakker - ikke utstyrsgrader. Det gir en ekkel følelse selv om en kanskje kommer
ok ut av det om en dunker inn 100k ekstra og havner rundt 550-570' ish.

Jeg hater slike pakker og synes ferdige spekket er best - men sånn er det bare dessverre.

Jeg må tygge litt på dette - jeg ville ha en AWD med offroad egenskaper - ikke en AWD med utsatte
lakkeringsdetaljer som ødelegger bilen når den først kjøres i terreng

Trond.m

Synes prisen var ganske bra hvis man nøyer seg med standardinteriør:
Startpris + hengerfeste + førerassistenpakke + komfortpakke 2 + design / lyspakke så kommer man under 500K eks. vinterhjul.

Spørsmålet er hvordan standardinteriøret ser ut. Røde kontrastsømmer står ikke på ønskelisten min 😥

Ser noen ønsker seg terrengegenskaper. Da tror jeg uansett VW ID er feil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA