Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Id4 4 hjulstrekk

Startet av ENTO, fredag 25. desember 2020, klokken 23:50

« forrige - neste »

ENTO

Noen som har noe opplysninger om VW ID4 4 hjulstrekk ?
Tenker på en VW ID4 max 4 hjulstrekk,men det ligger lite eller ingen opplysninger ute. Det synes jeg er kjipt ift at Møller nå tar imot forhåndsbestillinger !?

Bjoris

Vi vet jo noe da, 1200 kg hengervekt, ca 6 sek 0-100, levering til høsten. Ca 30.000 påslag hvis vi ser mot USA.

Vi vet også at ID4 nå kommer i 6 utgaver etter 1ST, vi vet ikke om AWD kommer til å bli levert til alle disse, men om du tenker MAX så vil den jo helt sikkert komme som AWD til topp trim utgavene.

Det som pt er uklart er jo hvor mye 1ST er sponset, dvs hvor mye mer en først må betale for tilsvarende utstyrt bil og så hva som kommer på toppen for AWD. I Usa var vel f.eks hengerfest bundlet med AWD og inkludert i en 3700 dollars pakke så kanskje vi snakker 35-40.000 i Norge, men at du da får med HF.

Jeg er også litt i tvil på om de kommer til å levere AWD på de billigste utgavene siden ingen andre AWD SUVer i dag kan fås i nærheten av den prisen, her er en mulighet for VW, om de tar den vet vi ikke

Om det er noen trøst er det heller ingen AWD info i Tyskland. Det er jo lett å forstå, når prisene er oppgitt og alt er klart vil nok salget av RWD stoppet mer opp enn nå... Sånn er livet, bare å lene seg tilbake om en skal ha AWD,

ENTO

Er det slik å forstå at når ID4 m/4 hjulstrekk kommer så må den utstyrsmessig velges ut i fra de pakkene som blir tilbudt ? Ikke noe 1st utgave ?

ihaal

Vi vet ikke hvilke pakker den vil komme med i med firehjulsdrift. Jeg tror ikke VW har sagt at den ikke kommer i en 1st utgave, men tviler sterkt på at det vil skje.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Olemann

Sitat fra: ENTO på lørdag 26. desember 2020, klokken 14:00
Er det slik å forstå at når ID4 m/4 hjulstrekk kommer så må den utstyrsmessig velges ut i fra de pakkene som blir tilbudt ? Ikke noe 1st utgave ?

Om den kommer i 1.st utgave med samme påslag som det vises til over, altså bil med 100hk mer og AWD for kr. 30k mer enn RWD, så betyr det rundt kr. 450k.   Det tror jeg neppe skjer, fordi markedet nok vurderes mer betalingsvillig for denne utgaven, men rundt 500k kanskje får vi håpe på.....de putter kanskje inn noe mer utstyr for å forklare diffen, vi får se.....
I alle fall tror jeg markedet for RWD og minus 100hk blir noe begrenset om diffen er bare 30k. opp til AWD og 50% mer juice.

Bjoris

#5
Vi vet som andre sier ikke hva som skjer med AWD, men i USA kan du veldige AWD på de forskjellige utgavene, men de har ikke 6 utgaver som vi får i Europa.

Mistenker også at du må opp på minst Business for å få AWD, det er greit nok, en Business er som en 1ST uten Max, men med Matrix. Jeg tror jeg hadde valgt en Business om jeg ikke gikk for 1St siden jeg ønsker meg disse lysene.

Det store spørsmålet blir om 1ST faktisk var en god deal eller ikke, vi kan tro, men vet ikke enda. Jeg tror nok en Business havner på 450, da er den ganske lik med Enyaq, så mangler du met lakk, HF og AWD. Jeg tror en ID4 AWD komplett med overnevnte og kanskje vinterdekk til 499 vil selge godt samtidig tror jeg vi med 1ST har fått mye bil for pengene.

En mulighet kan være at de bare selger AWD feks mot Tech og Max utgavene nå i starten for å melke enda mer, men tror egentlig ikke det siden VW nå virkelig gir jernet, bår de satser så kan de ikke satse rolig og forsiktig. Styrken ligger i masse produksjon og lagde de en skikkelig elbil med lange køer ville det slått hardt ut på fossilbilene og salget totalt ville kunne falle dramatisk.

Just my 2 cent, blir gøy å lese på dette når vi har fasit!

Øyvind.h

#6
Tesla tar 50.000,- for mer utstyr, større batteri og 4wd med bedre ytelser. Så rundt 30k virker nesten litt mye for bare 4wd.
Men jokeren er prising og pakking. Når VW har skuffet ut 1st kjører de sikkert på med nye tilbud og pakker. Får håpe krona styrker seg noe mer.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

batterimannen

VW må kanskje prise ID.4 AWD etter Enyaq 80X også? Vil bli litt spesielt om Skoda forblir dyrere enn VW selv etter at 1ST utgaven er sluttsolgt?
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Bjoris

Vi vet jo at Business som er første utgave med ryggekamera har mer utstyr så den blir dyrere en 1ST. Denne utgaven er bra likt utstyrt som Enyaq. Tipper som sagt at den blir priset som Enyaq, 449. Så må du legge til 25-30 for AWD, 8 for HF, 8 for Met.lakk så er du nært 499,-.

I dagens marked er det billig for en komplett .AWD SUV med lang rekkevidde.

Jeg har ingen tro på at VW kommer til markedet med noe billigere AWD enn dette, iallefall nå i første omgang. Så kommer det sikkert pakker med vinterhjul, lav rente evt Family som har pano tak i tillegg til den prisen.

Jeg håper bare vi får all denne info før 1ST blir levert. Er jo litt der at om en AWD med Matrix og kanskje en del ting i tillegg kommer på 499 så er det ikke langt opp fra 450. Storkunde rabatt gir jo også mer i rabatt jo høyere prisen er...

Mener jeg lett kan kansellere gratis når jeg ha siste levering i uke 4 i kontrakten, men vi får se hva det blir til...

sk0yern

Noen som har forhåndsbestilt nå i det siste?
Hvilket kønummer har dere fått i så fall?

hELgenen

Nei - ikke fått noen beskjed om at man kan bestille - jeg har kun reservert

Zoe2017

Har kønummer 3XX. Ikke noe info fra Møller rundt pris/bestilling enda
Renault Zoe 2017
VW ID4 GTX bestilt

sk0yern

Sitat fra: hELgenen på onsdag 13. januar 2021, klokken 10:27
Nei - ikke fått noen beskjed om at man kan bestille - jeg har kun reservert
Jeg var litt uklar, jeg mente reservert :)
Min reservasjon er fra midten av november, og fikk da kønummer 1500.

Øyvind.h

Bestilte i slutten av september, relativt kjapt etter at de åpnet for forhåndsbestilling av 4wd. Fikk da nr 3xx.
Om det gikk til 1500 i november er de kanskje på 2500-3000 nå?
Selger estimerte signering av kontrakt rundt april, så levering til sommeren kanskje? Mulig sensommer.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

ihaal

Jeg har kønummer 1xx. Min selger mener det er urealistisk med levering til sommerferien.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA