Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Holiday Update 2020.48.26 (.30 .35 .35.5 bugfix)

Startet av Handyman, fredag 25. desember 2020, klokken 02:00

« forrige - neste »

turfsurf

Får sikkert stemmestyring. "Hva er farten på bilen". Eller man kan bruke Tesla appen og klistre den opp i frontruta.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Kim-

Model 3: Jeg vil egentlig bare ha et lite hjørne oppe til venstre som viser fart og bilinfomasjon. Jeg ser det samme ut frontruten som vises på halve skjermen. Når man nå skal bla i spotify etc må man så langt over med armen
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

trykkertor

Sitat fra: Kim- på tirsdag 05. januar 2021, klokken 16:50
Model 3: Jeg vil egentlig bare ha et lite hjørne oppe til venstre som viser fart og bilinfomasjon.
Enig.
Model 3 er meget simplistik i interiøret.
Kunne tenke meg et skjermmodus hvor hele skjermen var svart, og med diskret liten informasjon med bare fart og påbudt info som lys og gir.

Counterpointer

Sitat fra: trykkertor på tirsdag 05. januar 2021, klokken 18:21
Sitat fra: Kim- på tirsdag 05. januar 2021, klokken 16:50
Model 3: Jeg vil egentlig bare ha et lite hjørne oppe til venstre som viser fart og bilinfomasjon.
Enig.
Model 3 er meget simplistik i interiøret.
Kunne tenke meg et skjermmodus hvor hele skjermen var svart, og med diskret liten informasjon med bare fart og påbudt info som lys og gir.
En skikkelig night driving modus display har lenge vært ønsket.

Det kan ikke være store programmeringsjobben  heller.

geear

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 05. januar 2021, klokken 16:43
Får sikkert stemmestyring. "Hva er farten på bilen". Eller man kan bruke Tesla appen og klistre den opp i frontruta.
Hahah, fart på stemmestyring hadde vært legendarisk, det tar 4-5 forsøk på å få driten til å funke, og det tar vel nærmere et minutt før den kommer til seg selv mellom hvert forsøk, så fem minutter senere får man kanskje farten, som man holdt for er halvt minutt siden. Tragedie.

geear

Sitat fra: THE på tirsdag 05. januar 2021, klokken 12:24
Hastighetsvisning ser veldig smått ut. For egen del hadde jeg ønsket meg at lys-symbolene hadde blitt flyttet til mer midt på skjermen. Slik det er i dag blir de borte bak rattet, og nytt layout ser ut til å bli enda verre for min del.

Min AP2 og MCU1 bil har ingen skiltlesing, og får det neppe heller. Jeg vil veldig gjerne klare å lese hastigheten jeg holder, spesielt siden veldig mye av min kjøring er helt manuell uten bruk av AP eller TACC. Håper Tesla tar til vett og endrer dette igjen.
Er det kun HW3/FSD-biler med MCU1 som har fått skiltlesing?

Contango

Sitat fra: Handyman på tirsdag 05. januar 2021, klokken 16:39
Elon har jo sagt at han er enig i at layouten bør forbedres.
Kan hende at størrelsen på tallene blir større når de reviderer dette.
Forventes å kunne få noen valg på dette i en senere update. De har fått mange reaksjoner på små fonter.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

sjokomelk

Sitat fra: geear på tirsdag 05. januar 2021, klokken 19:58
Er det kun HW3/FSD-biler med MCU1 som har fått skiltlesing?
Alle biler med HW3 uansett MCU.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Counterpointer

Sitat fra: Contango på tirsdag 05. januar 2021, klokken 19:59
Sitat fra: Handyman på tirsdag 05. januar 2021, klokken 16:39
Elon har jo sagt at han er enig i at layouten bør forbedres.
Kan hende at størrelsen på tallene blir større når de reviderer dette.
Forventes å kunne få noen valg på dette i en senere update. De har fått mange reaksjoner på små fonter.
Er det ikke ganske tydelig at dette er en oppdatering som er lite gjennomtenkt, det er en forberedelse til at det kommer nye funksjoner, som ikke er der enda.
Forandringene er mest for forandringene sin egen skyld, de forbedrer lite.

For egen del er det noen småting som er ok og ganske mange litt større ting som er dårlig.

Min vurdering er at hele oppdateringen er prematur.

sjossang

Andre som har hatt problemer med å låse opp bil fra app (.26 og .30)?

App viser bilen som opplåst, men dørhåndtak kommer ikke ut, og heller ikke blink fra lys som viser at den er opplåst. Om jeg låser bilen fra app, så får jeg blink fra lys som indikerer at bilen er låst.

Ikke noe stort problem, da jeg som regel har med nøkkel, men...
Y LR hvit/hvit

sjokomelk

Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

sjossang

Sitat fra: sjokomelk på tirsdag 05. januar 2021, klokken 22:12
Sjekk at Easy Entry er skrudd på i bilen.

Testet, men heller ikke dette hjalp. Mulig minusgradene spiller inn - tester i morgen i garasjen på jobb.
Y LR hvit/hvit

Handyman

Sitat fra: Counterpointer på tirsdag 05. januar 2021, klokken 21:02
Sitat fra: Contango på tirsdag 05. januar 2021, klokken 19:59
Sitat fra: Handyman på tirsdag 05. januar 2021, klokken 16:39
Elon har jo sagt at han er enig i at layouten bør forbedres.
Kan hende at størrelsen på tallene blir større når de reviderer dette.
Forventes å kunne få noen valg på dette i en senere update. De har fått mange reaksjoner på små fonter.
Er det ikke ganske tydelig at dette er en oppdatering som er lite gjennomtenkt, det er en forberedelse til at det kommer nye funksjoner, som ikke er der enda.
Forandringene er mest for forandringene sin egen skyld, de forbedrer lite.

For egen del er det noen småting som er ok og ganske mange litt større ting som er dårlig.

Min vurdering er at hele oppdateringen er prematur.
Jepp, de klarte ikke å få ting ferdig til Holiday update, som er antatt å være V11, og Elon har sagt at det kommer mer. Dette var nok bare noe for å dempe abstinensen og ikke særlig planlagt.
Tipper de støtte på noen utfordringer og måtte trekke hele updaten tilbake for bugfix.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

lars667

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 05. januar 2021, klokken 16:43
Får sikkert stemmestyring. "Hva er farten på bilen". Eller man kan bruke Tesla appen og klistre den opp i frontruta.

Jeg flyr et sportsfly som har audiell air speed indicator. Egentlig ikke så dumt det. Den kommer inn enten når du er utafor et gitt hastighetsområde eller i kritiske deler av flygingen. Kunne hatt et lignende opplegg som virket ut fra fartsgrensene og hvordan du ligger i forhold til dem, ev. opplesing i gitte intervaller/endringer. Men enn så lenge klarer jeg å se på skjermen.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

geear

Sitat fra: sjokomelk på tirsdag 05. januar 2021, klokken 20:10
Sitat fra: geear på tirsdag 05. januar 2021, klokken 19:58
Er det kun HW3/FSD-biler med MCU1 som har fått skiltlesing?
Alle biler med HW3 uansett MCU.
Ok, trodde at AP2/2.5 også hadde fått skiltlesing nå, så da er det jo faktisk et brukbart "selling point" for FSD-biler allerede.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA