Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Stor hund i Model S

Startet av andrjor, torsdag 24. desember 2020, klokken 17:01

« forrige - neste »

andrjor

Hei!
Til å begynne med kan jeg nevne at jeg kanskje ikke helt tror det er realistisk da jeg tipper kanskje bilen er litt for lav, men hører litt her likevel! Kanskje noen har noen erfaringer.

Vi har en hund på 33kg. Vi har en stor suv nå og dermed plass til et stort bur. Vi vurderer ny bil og et tradisjonelt bur passer i de færreste elbiler dessverre (kun Model X faktisk). Vi har sett nærmere på spesialbyggede bur som vi har sett på feks Hundeavdelingen og Hundeburspesialisten (vil ikke linke til dem men gjerne google om interessant) og dermed får en spesialtilpasset burene og da blir flere biler aktuelle. Buret til hunden er i dag 66cm høyt og det fungerer fint for ham. Jeg ser at på det høyeste er bagasjerommet i model S rundt 71cm, dvs nærmest setene (rett meg gjerne om jeg tar feil) men jeg mistenker at lenger bak kortes høyden betraktelig grunnet sedan-formen.

Har noen erfaring med dette? Det ideelle hadde vært Model X men grunnet manglende takststativ står vi nok over. Neste alternativ er Model Y da den er mer suv-formet. Står egentlig mellom Tesla og Audi e tron så undersøker litt hva som er mulig.

Takk for hjelpen, og god jul! :)

ellholt

#1
Hei! Det største "standard" buret vi greier å få inn i vår Model S 75D, er dette hos Coop Obs , str M: https://coop.no/sortiment/obs-sortiment/kjaledyr/hund/hundebur/instinct-hundebur-alu/?variantCode=635464

Det er (LxBxH): 82x61x61 cm. Vi bruker det til vår Huskey som er ca 23kg men ganske høy( stor)
Dette buret ligger da ca 2-3 cm under bagasjelokket, når det plasseres midt i bagasjerommet
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017. Tesla solgt mai 2022. Kia EV6 AWD Exclusive, Forrest Green , bestilt

andrjor

Sitat fra: ellholt på torsdag 24. desember 2020, klokken 22:00
Hei! Det største "standard" buret vi greier å få inn i vår Model S 75D, er dette hos Coop Obs , str M: https://coop.no/sortiment/obs-sortiment/kjaledyr/hund/hundebur/instinct-hundebur-alu/?variantCode=635464

Det er (LxBxH): 82x61x61 cm. Vi bruker det til vår Huskey som er ca 23kg men ganske høy( stor)
Dette buret ligger da ca 2-3 cm under bagasjelokket, når det plasseres midt i bagasjerommet

Takker :) det gir i hvert fall litt bilde av hvordan det er. Som jeg nevnte så blir det nok en spesialløsning hvor de deler opp bagasjerommet på en måte istedenfor å bruke et tradisjonelt bur. Tipper egentlig det letteste er å finne en tesla-forhandler og få ham til å hoppe inn i bagasjerommet og så ser vi.

RJK

Sitat fra: andrjor på fredag 25. desember 2020, klokken 07:45
Sitat fra: ellholt på torsdag 24. desember 2020, klokken 22:00
Hei! Det største "standard" buret vi greier å få inn i vår Model S 75D, er dette hos Coop Obs , str M: https://coop.no/sortiment/obs-sortiment/kjaledyr/hund/hundebur/instinct-hundebur-alu/?variantCode=635464

Det er (LxBxH): 82x61x61 cm. Vi bruker det til vår Huskey som er ca 23kg men ganske høy( stor)
Dette buret ligger da ca 2-3 cm under bagasjelokket, når det plasseres midt i bagasjerommet

Takker :) det gir i hvert fall litt bilde av hvordan det er. Som jeg nevnte så blir det nok en spesialløsning hvor de deler opp bagasjerommet på en måte istedenfor å bruke et tradisjonelt bur. Tipper egentlig det letteste er å finne en tesla-forhandler og få ham til å hoppe inn i bagasjerommet og så ser vi.


Hvorfor skulle forhandleren ville gjøre det for deg?

LOL
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

andrjor

Sitat fra: RJK på fredag 25. desember 2020, klokken 08:25
Sitat fra: andrjor på fredag 25. desember 2020, klokken 07:45
Sitat fra: ellholt på torsdag 24. desember 2020, klokken 22:00
Hei! Det største "standard" buret vi greier å få inn i vår Model S 75D, er dette hos Coop Obs , str M: https://coop.no/sortiment/obs-sortiment/kjaledyr/hund/hundebur/instinct-hundebur-alu/?variantCode=635464

Det er (LxBxH): 82x61x61 cm. Vi bruker det til vår Huskey som er ca 23kg men ganske høy( stor)
Dette buret ligger da ca 2-3 cm under bagasjelokket, når det plasseres midt i bagasjerommet

Takker :) det gir i hvert fall litt bilde av hvordan det er. Som jeg nevnte så blir det nok en spesialløsning hvor de deler opp bagasjerommet på en måte istedenfor å bruke et tradisjonelt bur. Tipper egentlig det letteste er å finne en tesla-forhandler og få ham til å hoppe inn i bagasjerommet og så ser vi.


Hvorfor skulle forhandleren ville gjøre det for deg?

LOL


Takk for «nyttig» respons. Hva er problemet for en bruktbilforhandler å la en hund sitte i bagasjerommet i 20 sekunder? Kanskje Møller er litt hyggeligere enn tesla-forhandlere da :)

Contango

Sitat fra: andrjor på fredag 25. desember 2020, klokken 09:56
Takk for «nyttig» respons. Hva er problemet for en bruktbilforhandler å la en hund sitte i bagasjerommet i 20 sekunder? Kanskje Møller er litt hyggeligere enn tesla-forhandlere da :)
Jeezus. Humoren var at du skrev at det var forhandleren som skulle hoppe inn i bilen. Men kjøp for all del Audi.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Electric cars in Norway

He he litt off topic her altså ;D ;D ;D ;D ;D

Viktig å skrive riktig.....

Tror de fleste ser det...

Husk også komma regelen :D :D :D

skyt ham, ikke vent til jeg kommer :police:

skyt ham ikke, vent til jeg kommer :police:

God jul  :angel:

andrjor

Sitat fra: Contango på fredag 25. desember 2020, klokken 12:07
Sitat fra: andrjor på fredag 25. desember 2020, klokken 09:56
Takk for «nyttig» respons. Hva er problemet for en bruktbilforhandler å la en hund sitte i bagasjerommet i 20 sekunder? Kanskje Møller er litt hyggeligere enn tesla-forhandlere da :)
Jeezus. Humoren var at du skrev at det var forhandleren som skulle hoppe inn i bilen. Men kjøp for all del Audi.

Hehe åja, leste ikke mellom linjene.. my bad

martinho89

Vil generelt anbefale spesiallaget bur da det er best for plassutnyttelsen. Har en medium hund på 15 kg som storkoser seg der. Brukte hundeburspesialisten. Det er overraskende lett, kjekt hvis du skal ta det inn og ut noen ganger.

RJK

Sitat fra: Contango på fredag 25. desember 2020, klokken 12:07
Sitat fra: andrjor på fredag 25. desember 2020, klokken 09:56
Takk for «nyttig» respons. Hva er problemet for en bruktbilforhandler å la en hund sitte i bagasjerommet i 20 sekunder? Kanskje Møller er litt hyggeligere enn tesla-forhandlere da :)
Jeezus. Humoren var at du skrev at det var forhandleren som skulle hoppe inn i bilen. Men kjøp for all del Audi.


:+1:
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Bushy

Vi har hatt en blandingshund av golden/Gordon på 35 kg siden vi fikk tesla i 2015.han har aldri hatt noe problem med å være med i tesla'n. Nå har ikke vi hatt bur da. Men på langturer så har vi delt opp bagasjerommet slik som du ser de speialburene gjør. Det har ikke vært noe stress. Eneste vi har vært skeptisk på, er at det kommer lite luft baki der. Så ofte har vi vippet ned ene sete bak.
S75D sept. 17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA